#


کدام یک از مواد غذایی باعث جذب بیشتر آهن می شوند؟

3 آوریل 2018 بدون نظر 1037 بازدید

کدام یک از مواد غذایی باعث جذب بیشتر آهن می شوند؟

مواد غذایی که باعث جذب بیشتر آهن می شوند

مواد غذایی که می ‌توانند در تامین آهن بدن و جذب بیشتر آن در بدن موثر باشند عبارت اند از: گوشت قرمز، ماهی و ویتامین A.

به گزارش ازمن بپرس، جذب آهن برای بدن بسیار لازم می باشد. حال این که بعضی از مواد غذایی می‌ تواند جذب آهن در بدن را آسان کند.

گوشت قرمز، ماهی و ماکیان

گوشت قرمز، ماهی و ماکیان علاوه بر این که منبع خوبی برای آهن به حساب می آیند، بلکه می ‌توانند جذب آهن غیر هم را نیز تحریک کنند. بر اساس چندین مطالعه ای که انجام شده است نشان داده اند که اضافه کردن گوشت گاو، گوشت مرغ یا ماهی به یک وعده غذایی بر اساس غلات جذب آهن غیر هم را تقریبا دو تا سه برابر بهبود بخشیده است.

مواد غذایی که دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند. ویتامین C نشان داده است که به بیشتر شدن جذب آهن در بدن کمک می ‌کند. این ماده مغذی آهن غیر هم را اخذ می کند و آن را به شکلی که بسیار آسان‌ تر در بدن جذب می ‌شود، انباشته می‌ کند. از جمله مواد غذایی که دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند می ‌توان به میوه‌ های خانواده مرکبات، سبزیجات برگدار تیره، فلفل دلمه ای، طالبی و توت فرنگی اشاره کرد.

مواد غذایی حاوی ویتامین A. و بتاکاروتن

ویتامین A. دارای نقش مهمی در حفظ سلامت بینایی، رشد استخوانی و تقویت دستگاه ایمنی بدن انسان می باشند. از جمله منابع غذایی خوب برای ویتامین A. و بتاکاروتن عبارت اند از هویج، سیب زمینی شیرین، اسفناج، کلم کیل، کدو حلوایی، فلفل قرمز، طالبی، زردآلو، پرتقال و هلو، طالبی زرد نارنجی، زرده تخم مرغ و جگر.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *