#


کاهش حملات آسم با کاشت درختان در کنار خیابان ها

حملات آسم
21 نوامبر 2017 يك نظر 895 بازدید

کاهش حملات آسم با کاشت درختان در کنار خیابان ها

کاهش حملات آسم با کاشت درختان در کنار خیابان ها

اگر در حاشیه های خیابان های درختکاری شود علاوه بر اینکه می تواند از آلودگی هوا بکاهد بلکه می تواند از حملات ناشی از آسم نیز جلوگیری کند.

به گزارش از من بپرس، طبق تحقیقاتی که دانشمندان داشته اند نشان می دهد که برای جلوگیری از حملات آسم می توانند در حواشی خیابان ها درختان زیادی را بکارند.

بر اساس مطالعه ای که محققان مدرسه پزشکی دانشگاه اکستر بر روی تاثیر پروژه شهر سبز بر روی وضعیت تنفس  داشته اند نشان می دهد که درختکاری در حواشی خیابان ها باعث می شود که اثرات آلودگی هایی که ناشی از دود ماشین هستند و در هوا وجود دارند را کاهش می دهد.

آسم

آسم

با این حال، گزارشی به دست آمده که نشان می دهد منطقه های گسترده ای از باغچه ها  و پارک های گیاهی وجود دارد که باعث می شود حملات آسم را تشدید کند. در این گزارش آمده است که گرده گیاهانی که در این پارک ها و یا فضاهای سبزی که وجود دارند با آلودگی های ناشی از ترافیک ترکیب میشود و وضعیتی را به وجود می آورند که به آن خاکستری می گویند.

در کشور بریتانیا تقریبا پنج میلیون نفر به بیماری آسم مبتلا می باشند و هزینه درمانی که بابت این بیماری در هر سال می کنند بیش از یک میلیارد پوند است.

طبق گزارشی که به دست آمده است نشان می دهد که هر سال حدود هزار نفر بر اثر حملات آسمی و تنفسی جان شان را در این کشور از دست می دهند.

با این حال محققان دریافتند در مناطقی که آلودگی بیشتری دارد و درختان فراوانی نیز وجود دارد حملات آسم را نسبت به جاهایی که تراکم درختکاری در آن کمتر است کاهش یافته است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *