#


چگونه خونریزی بعد از بریدن پوست را می توان بند آورد؟

6 فوریه 2018 بدون نظر 1583 بازدید

چگونه خونریزی بعد از بریدن پوست را می توان بند آورد؟

چگونه خونریزی بعد از بریدن پوست را می توان بند آورد؟

چنانچه بریدگی به قدری عمیق نباشد که باعث شود کارتان به اورژانس و بخیه بکشد و یا اینکه شواهد، از احتمال عفونت‌ کردن قسمت آسیب ‌دیده خبر ندهند، می‌ توانید با همان وسایلی که در آبدارخانه کوچک محل کارتان وجود دارد، خطر را از خود دور کنید.

خونریزی را بند بیاورید

چه شدت زخم ‌تان زیاد باشد و چه نه، باید در فرصت اول، خونریزی را بند بیاورید. بنابر این نباید وقت را تلف کنید و با فشاردادن محکم بر روی قسمت بریده ‌شده، خونریزی را متوقف کنید.

زخم را تمیز کنید

پس از این که  خونریزی تمام و یا کم ‌شد، زخم ‌تان را پاک کنید. این را به یاد داشته باشید که حتی بریدگی های کوچک، احتمال دارد که عفونی شوند و شما دچار دردسر کنند. بنابراین با این روش ها، احتمال عفونت ‌کردن قسمت آسیب دیده را کاهش دهید:

-با استفاده از یک موچین استریل (با الکل و یا حرارت موچین را تمیز کنید) تکه‌ های بزرگ خاک و یا هر چیز دیگه ای را که باعث جراحت شده است، به آرامی از قسمت زخمی بیرون بیاورید. سعی کنید سر موچین را به بافت آسیب‌ دیده ‌تان نزنید تا باعث خونریزی و سوزش بیشتر در آن قسمت نشود.

-به مدت پنج دقیقه، زخم را با آب سرد و تمیز شست و شو دهید. به هیچ عنوان قسمت بریده شده را زیر آب گرم نگذارید، زیرا با سریع ‌شدن جریان گردش خون به خاطر گرما، می ‌تواند خونریزی آن قسمت را افزایش دهد.

-به هیچ عنوان برای پاک کردن زخم، از الکل و یا پراکسیدهیدروژن به کار نبرید. این مواد باعث می شوند که بافت آسیب‌ دیده را دچار آسیب بیشتری کنند.

زخم را بپوشانید

چنانچه بریدگی، باعث شده است تا شکاف قابل ‌مشاهده ‌ای در پوست شما به وجود بیاید، سعی کنید دو سمت پوست را به یکدیگر نزدیک کنید و با استفاده از یک چسب تمیز و ضد حساسیت، آن ها را به یکدیگر وصل کنید. بسیاری از زخم‌ ها، بدون نیاز به پانسمان بهبود پیدا می ‌کنند ولی همیشه به دلیل پایان ‌دادن به خونریزی نیست که باید زخم را پوشش دهید. چنانچه احتمال می ‌دهید که آلودگی به قسمت بریده ‌شده وارد شود، بهتر است آن را با باند استریل پوشش دهید. البته به هیچ عنوان قسمت بریده ‌شده را برای مدت زمان طولانی زیر باند نگذارید بماند تا در صورت دچارشدن به عفونت، بتوانید نشانه های هشداردهنده را مشاهده کنید. از سوی دیگر، هر چند ساعت یک‌ مرتبه، باند استریلی را که به کار می برید، عوض کنید تا آلودگی موجود بر روی آن، به زخم ‌تان نفوذ پیدا نکند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *