#


چه چیزهایی باید در بهار خورده شود؟

2 آوریل 2018 بدون نظر 1321 بازدید

چه چیزهایی باید در بهار خورده شود؟

دانستنی هایی در مورد خورد و خوراک بهاری

دکتر سمانه سادات اکبری مقونی، متخصص طب سنتی بیان کرد: در سفرهای نوروزی و بهاری زنجبیل و آویشن را حتما به همراه خود داشته باشید. در این فصل تعادل غذایی بر هم می ‌خورد و استفاده از زنجبیل می تواند از تهوع و مشکلات گوارشی پیشگیری نماید.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص طب سنتی در مصاحبه ای که داشته است، گفته است: در فصل بهار آلرژی فصلی شیوع بیشتری دارد که علت آن گرده ‌افشانی ‌ها و تغییر مزاج از سرد به گرم می باشد. مزاج فصل بهار گرم و تَر می باشد؛ افراد در طول زمستان مزاجی سرد دارند و با تغییر فصل مزاج آن ها هم تغییر می ‌کند و بدن شان حالتی سفت‌ تر پیدا می ‌کند.

دکتر اکبری مقونی در ادامه افزود: رطوبت فصل بهار منجر به جوش زدن و برخی مواقع به وجود آمدن دومل در بدن می گردد به همین دلیل می‌ بایست رژیم غذایی‌ مان را به گونه ای انتخاب کنیم که با این وضعیت سازگار باشد.

وی اظهار کرد: هر چه به فصل گرما نزدیک می‌ شویم باید غذاهای چرب و سنگین را هم از خود دور کنیم و غذاهای سبک را جایگزین آن ها کنیم. ورودی بدن را باید کم کنیم، در اصل می ‌بایست در این فصل از پرخوری اجتناب کنیم. احتمال دارد در فصل های دیگر هم پرخوری کنیم و مشکلی برای مان به وجود نیاید ولی در این فصل پرخوری آسیب بسیاری وارد می کند.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: باید وضعیت بدن را به گونه ای مهیا کنیم که به سوی غذاهای آبکی میل پیدا کنیم. پیشنهاد می شود در فصل بهار سوپ‌ انواع جوانه را حتما استفاده نمایید. غذاهای سبکی مانند کوکوی یونجه را هم می توان استفاده کرد. با وجود این که گیاه یونجه تقریبا دارای طبیعت گرم می باشد؛ ولی به خاطر تازه بودن جوانه های آن در فصل بهار، خوردن آن بسیار موثر می باشد.

اکبری مقونی در ادامه گفت: در سفرهای نوروزی و بهاری حتما به همراه خود زنجبیل و آویشن داشته باشید. در سفرهای بهاری که دارید تعادل غذایی بهم می ‌خورد و استفاده از زنجبیل می تواند از تهوع و مشکلات گوارشی پیشگیری کند.

وی توصیه کرد: زمانی که به سفر می روید از خوردن غذاهای گرم به شدت اجتناب نمایید و علاوه بر این استفاده از آجیل و تنقلات تان را به حداقل برسانید.

این متخصص طب سنتی در آخر اظهار کرد: تمام افراد باید در این فصل خوردن پسته را کاهش دهند و در عوض می توانند بادام بسیاری را استفاده کنند و حتی در سفر نیز به همراه خود داشته باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *