چه وسایلی را نباید در محیط سرویس بهداشتی قرار داد؟

حوله و مسواک تان را در حمام و دستشویی نگهداری نکنید

گذاشتن بعضی از وسایل در داخل حمام یا دستشویی از جمله مسواک، حوله یا تیغ به شکل عادت شده است، ولی آیا این عادت بهداشتی می باشد و به سلامت تان آسیبی وارد نمی کند؟

به گزارش ازمن بپرس، تعداد زیادی از عادت های روزانه ما با دستشویی و حمام مرتبط می باشند. به همین دلیل عجیب نیست که بسیاری از چیزهایی که در طی روز به کار می بریم و به بهداشت و تمیزی ما مربوط می باشند در سرویس های بهداشتی قرار می دهیم.

در هر صورت رطوبت و گرمای فضای حمام و دستشویی برای تعداد زیادی از چیزهایی که در این مکان قرار می گیرند، مناسب نمی باشند. در این مطلب به چیزهایی اشاره خواهیم کرد که نباید آن ها را در داخل حمام و دستشویی قرار دهید. به همین دلیل شاید احتیاج باشد بعضی از عادت های صبحگاهی تان را تغیر دهید.

۱.نگهداری داروها در سرویس بهداشتی اشتباه است

هیچ کدام از داروها را نباید در سرویس بهداشتی قرار دهید. ممکن است که با خود فکر کنید که کابینتی را برای نگهداری دارو در سرویس بهداشتی تان آماده کنید، ولی نیاز است بدانید داروها باید در جای خشک و خنک نگهداری گردند و خب حمام و دستشویی به هیچ وجه خشک و خنک نمی باشند.

گرما و رطوبت حمام و دستشویی باعث می شود که دارو خراب شود و اثربخشی آن را کاهش می دهد و حتی احتمال دارد پیش از این که تاریخ مصرف دارو به پایان برسد دیگر قابل استفاده نباشد.

پیشنهاد می کنیم داروها را در اتاق خواب تان و در کمد یا کشو قرار دهید و در صورتی که در آشپزخانه می گذارید حتما دور از اجاق گاز بگذارید و در یخچال هم باید از یخ زدگی آن ها جلوگیری شود.

۲.نگهداری کاندوم در سرویس بهداشتی اشتباه است

در صورتی که در هنگام برقراری رابطه جنسی از کاندوم مصرف می کنید، نشان می دهد که به بهداشت اهمیت می دهید ولی نگهداری از کاندوم در سرویس بهداشتی به هیچ عنوان فکر خوبی نیست.

گرما و رطوبت سرویس های بهداشتی باعث می شود که کاندوم را خراب کند و اثر بخشی آن برای جلوگیری از منتقل شدن بیماری های مقاربتی و پیشگیری از بارداری شدیدا کاهش پیدا می کند.

۳ .نگهداری تیغ و خودتراش در سرویس بهداشتی اشتباه است

نگهداری از تیغ و خودتراش در محیط حمام یا سرویس های بهداشتی به طور کامل در میان مردم عادی می باشد، زیرا از آن ها فقط زمانی که زیر دوش می باشند استفاده می کنند.

در صورتی که می خواهید مدت بیشتری از تیغ تان به کار ببرید، بهتر است آن را در فضایی بیرون از حمام قرار دهید. رطوبت حمام منجر به زنگ زدن لبه تیغ می شود و آن را کند خواهد کرد. پس از هر بار استفاده از تیغ پیشنهاد می شود که آن را خشک کنید و در فضایی خشک و خنک آن را نگهداری کنید. در صورتی که باز هم تاکید دارید تیغ تان را در محیط حمام قرار دهید پیشنهاد می شود آن را درون کیف یا محفظه ای قرار دهید که هوا به آن نرسد.

۴.نگهداری مسواک در سرویس بهداشتی اشتباه است

با گذاشتن مسواک در درون دستشویی باکتری ها در فضای مرطوب موجود شرایط رشد پیدا می کنند. به غیر از رطوبت، فضای این محیط به دلیل دفع مکرر مدفوع و ادرار در آن آلوده می باشد.

باید بگوییم که برای به حداقل رساندن باکتری های فضای داخل دستشویی بعد از هر بار استفاده از دستشویی سیفون را بکشید و در صورتی که از توالت فرنگی استفاده می کنید بهتر است پیش از کشیدن سیفون درپوش آن را ببندید. با این وجود نباید مسواک تان را داخل محیط دستشویی نگه دارید تا باکتری های روی آن به حداقل برسند.

۵.نگهداری عطر و ادکلن در سرویس بهداشتی اشتباه است

فضای سرویس بهداشتی موجب می شود عطر یا ادکلن تان زودتر اکسید شود، یعنی اکسیژن مواد شیمیایی را از هم جدا کرده و در نهایت بوی ادکلن تان تغییر خواهد کرد و مدت ماندگاری آن هم کاهش می یابد.

۶.نگهداری حوله در سرویس بهداشتی اشتباه است

فقط زمانی که می خواهید از حوله استفاده کنید آن را با خود به داخل سرویس بهداشتی ببرید و پیشنهاد می شود پس از آن حوله را در جایی قرار دهید تا به طور کامل خشک شود.

حوله می تواند رطوبت فضا را جذب کند و حتی پیش از این که از آن استفاده کنید بو بگیرد به خصوص در صورتی که در محیطی بسته قرار داشته باشد. به همین دلیل هنگامی که از حوله استفاده نمی کنید آن را در فضایی خشک و تمیز و دور از دستشویی و حمام نگهداری کنید تا خشک شود.

علاوه بر این همیشه پس از سه دفعه استفاده از حوله باید آن را بشویید. الیاف حوله به گونه ای می باشد که رطوبت را در خود نگه می دارد و علاوه بر این محیطی مساعد برای رشد باکتری و قارچ می باشد، به همین دلیل حوله را زود به زود بشویید تا از پیدایش بیماری های پوستی پیشگیری نمایید.

۷.نگهداری از لیف در سرویس بهداشتی اشتباه است

لیف نیز بسیاری از مواقع تقریبا همیشه مرطوب می باشد و علاوه بر آن دارای الیافی می باشد که باکتری ها و قارچ ها را در خود حفظ می کند. به همین دلیل نگهداری از لیف در فضای حمام یعنی مهیا کردن محیطی به طور کامل مناسب برای باکتری ها. پس از هر دفعه استفاده از لیف بهتر است آن را از حمام بیرون بیاورید و آن را برای خشک شدن آویزان کنید.

چند نکته مهم دیگر در مورد حفظ نظافت و بهداشت حمام و دستشویی

-پرده هایی که در داخل حمام مورد استفاده قرار می گیرد را هر چند وقت یک مرتبه حتما بشویید و در جایی در معرض هوا آن را خشک نمایید.

-حتما سرویس بهداشتی تان دارای تهویه و هواکش باشد و در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی هوا کش را روشن کنید.

-تلفن همراه تان را با خود به سرویس بهداشتی یا حمام نبرید. شما هر دفعه پس از استفاده از دستشویی دست های تان را می شویید، ولی  نمی توانید تلفن همراه خود را بشویید و آن را ضد عفونی کنید، به همین دلیل باکتری ها و میکروب های درون سرویس بهداشتی را با تلفن همراه به اتاق خواب تان می برید.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago