ارث دلیل به وجود آمدن ضعف بینایی

آیا ضعف بینایی به دلیل ارثی بودن به وجود می آید؟

دکتر حسین آقایی، جراح و متخصص چشم بیان کرد: ضعیف شدن چشم بیشتر دارای دلیل های ارثی می باشد و به منظور جلوگیری از آن عینک زدن نقش خاصی ندارد.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص و جراح چشم با اشاره به این که ضعیف شدن چشم اغلب دلیل های ارثی به همراه دارد، گفته است: هیچ راهی برای مانع شدن این نوع ضعیف شدن وجود ندارد؛ به بیان دیگر چشمی که استعداد ابتلا به ضعیف شدن را به هر علتی داشته باشد سرانجام به آن مبتلا خواهد شد.

دکتر آقایی در ادامه بیان کرد: به منظور جلوگیری از ضعیف شدن بینایی عینک زدن دارای نقش خاصی نمی باشد و با جراحی هم نمی‌ توان از این کار پیشگیری کرد. این بیماری در یک سن معینی به سراغ اشخاص می‌ آید، شماره آن ثابت می ‌شود و دیگر هیچ تغییری نمی کند.

دکتر حسین آقایی در ادامه افزود: عوض شدن نمره چشم به نوع ضعیف شدن چشم بستگی دارد که از نوع دوربین،‌ نزدیک بین یا آستیگمات باشد؛ بنابر این راهی برای جلوگیری به غیر از نزدیک بینی ‌های با نمره چشم بالا وجود ندارد و همه ی نکاتی که در فضای مجازی تحت عنوان راه ‌های بهبود خوراکی و تغذیه‌ ای وجود دارد، علمی نیست و دلیل های کافی برای ثبت کردن آن موجود نمی باشد.

این متخصص و جراح چشم ادامه داد: کسانی که به نزدیک ‌بینی مبتلا می باشند پیشنهاد می ‌شود پانزده ساعت در هفته به فاصله‌ های دور نگاه کنند تا شاید از ارتقا نزدیک‌ بینی بالا پیشگیری گردد، به بیان دیگر تمرین ‌هایی را اجرا کنید که نگاه به دور (فاصله بیش از شش متر) داشته باشند و از انجام کار با کامپیوتر و مطالعه کردن خودداری نمایند.

آقایی در پایان اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه،‌ کامپیوتر و مطالعه کردن باعث می شود که چشم را به نزدیک ‌بینی دچار‌ کند؛ به همین دلیل باید از گذراندن زمان بیش از اندازه با این وسایل اجتناب کنید.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago