چه زمانی تب برای بزرگسالان خطرناک می شود؟

چه زمانی تب کردن برای بزرگسالان خطرناک می شود؟

به گزارش ازمن بپرس، درجه حرارت دهانی طبیعی در بین فرد بزرگسال سالم باید بین ۳۶تا ۳۷درجه سانتی گراد باشد. اگر حتی یک درجه از این دماها در فرد بزرگسال بالاتر باشد، تب کردن به حساب می آید.

بالارفتن درجه تب

در اکثر بیماری های دماسنج دهانی درجه پایینی از تب را نشان می دهد. با استفاده از مایعات و استراحت و آرامش می توان این درجه از تب را کنترل کرد. هنگامی که درجه تب نزدیک به ۳۹درجه می رسد علاوه بر این موارد باید از دارویی مانند استامینوفن برای پایین آوردن تب استفاده کنند. ولی اگر دمای دهانی فرد بزرگسالی به بالای ۳۹درجه برود باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

خطر طول کشیدن تب

تبی که رو به افزایش است بسیار نگران کننده می باشد و در اغلب موارد به پزشک نیاز دارد، مخصوصا اگر بیش از ۷۲ساعت طول بکشد. طبق گفته ی پزشکان در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی، اگر تب همچنان رو به افزایش باشد بسیار خطرناک می باشد و علائمی از وجود یک وضعیت پزشکی جدی تلقی می شود. در این زمان ها برای تشخیص و دریافت داروهایی که مورد نیاز است باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

تب کردن

خطرات تب پایین

بر عکس تصوارتی که افراد می کنند فقط تب بالا خطرناک نمی باشد بلکه اگر درجه تب پایین هم باشد به همان اندازه خطرناک می باشد، مخصوصا اگر دائم باشد. کارشناسان کلینیک مایو گفته اند که اگر درجه تب پایین باشد امکان دارد که علائمی از یک مشکل ساده چون عفونت های ادراری و یا مشکل بزرگ تری باشد. زمانی که درجه تب در فردی پایین باشد ممکن است که به بیماری هایی مانند لیمفوما یا سرطان لنفی و انواع سرطان های دیگری دچار شده باشد. این شرایط را اگر تشخیص دهند در اکثر مواقع می توان با استفاده از دارو آن را کنترل و درمان کنند.

علائم نگران کننده

نشانه هایی که در کنار ظاهر می شود می توانند به میزان خطری که خود تب دارد آن هم خطرناک باشد. پزشکان دانشگاه ویرجینیا گفته اند که نشانه هایی مانند تنفس غیر طبیعی، سفتی گردن، بی اشتهایی و بروز حوش های پوستی اگر به وجود آمد باید فورا به پزشک مراجعه شود و آن را گزارش کنند. زمانی که افراد بزرگسال دچار تب بالا می شوند ممکن است که باعث گیجی و تشنج در آن ها شود که در این صورت باید پزشک مرتبط از او مراقبت کند.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago