نکته هایی برای رفع چین و چروک و توقف روند پیری

نکته هایی برای رفع چین و چروک و توقف روند پیری

توانایی های مفیدی در اثر پیری به دست میآید . خصوصیاتی نظیر تجربه و نوه ها اما تغییرات نه چندان بدی نظیر سفید شدن موها و چین و چروک نیز از پیری حاصل میشود.

البته، سفیدی مو با مقداری رنگ مو به خوبی حل میشود و کاملاً ساده است ولی چین و چروک پوست داستان متفاوتی دارد؛ نه، شما نمی توانید با اتو آنها را صاف کنید ! اما متخصصان ما می گویند راه هایی وجود دارد تا روند پیری شما را کند کنند:

در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

به عبارت دیگر، خود را از آفتاب دور نگه دارید. این ، اولین خط دفاعی شما در برابر چروک هاست. آفتاب شدید همان بلایی را بر پوست شما می آورد که بر سر میوه خشک شده آورده است، یعنی پوست را کاملاً چروکیده می کند. این مطلب بخصوص با سوراخ شدن لایه اوزون که اجازه عبور بیشتر اشعه های مضر خورشید را می دهد، جنبه عینی تری به خود گرفته است.

رفع چین و چروک

صورت خود را اخمو و در هم فشرده نکنید.

خیلی خوب است که گاه گاهی صورت خندانی داشته باشید. همیشه اخم کردن ، چشمهای خود را در هم کشیدن و یا لب ها را جمع کردن ، باعث چین و چروک صورت می شود و یا آن را بدتر می کند.

مراقب صورت خود باشید.

چگونه می فهمید که چه موقع صورتتان گرفته و چروکیده است ؟ هنگام تلفن کردن به آینه نگاه کنید و یا یک کاغذ سلفونی را روی پیشانی بگذارید ( البته فقط در داخل خانه ) ؛ هر بار که شما اخم می کنید کاغذ سلفونی صدای خش خش می دهد.

بدون پوشش بیرون نروید.

عامل اصلی ایجاد چین و چروک ، بیرون رفتن بدون عینک آفتابی یا کلاه لبه دار است.

بالش را از صورتتان دور نگه دارید.

مراقب چروک های ایجاد شده در هنگام خواب باشید . این چروک ها ۵در اثر فشار صورت به بالش در طول شب ایجاد میشود. اگر این عادت بد را دارید. یاد بگیرید که به پشت بخوابید و یا حالتی بگیرید که صورتتان نتواند به بالش فشار بیاورد. خواهید دید که خطوط کوچکتر صورتتان از بین می روند.

رفع چین و چروک

از روی هوس رژیم نگیرید.

از دست دادن وزن (مخصوصاً اگر سن نسبتاً بالا باشد و پوست حالت انعطاف پذیری گذشته را نداشته باشد) منجر به چین و چروک می شود؛ چرا که پوست دقیقاً به حالت اولیه خود برنمی گردد. نکته مهم این است که در مرحلهٔ اول سعی کنید اضافه وزن نداشته باشید و اگر دارید قبل از سن ۰؛ سالگی چربی اضافه خود را آب کنید.

منظم ورزش کنید.

مطالعه ای در فنلاند نشان میدهد که ورزشکاران میان سال ، پوستی متراکم تر و ضخیم تر و قوی تر از گروه مشابه غیر ورزشکار دارند . خاصیت ارتجاعی ای که به پوست اجازه می دهد که بعد از کشش به حالت اولیه خود برگردد، به طور قابل ملاحظه ای در ورزشکاران بیشتر است.

درست غذا بخورید.

ویتامین ها و مواد معدنی در حفظ جوانی و شادابی پوست مهم هستند. مهم ترین آنها، B کمپلکس موجود در گوشت گاو، جوجه، تخممرغ، گندم کامل، آرد غنی شده، شیر و دیگر غذاها و ویتامین A و C (موجود در میوهها و سبزیجات تازه) هستند. دکتراودنگو میگوید: بهترین غذاها برای حفظ سلامت پوست، سبزیجات برگ دار سبز، هویج و میوه تازه می باشد.

سیگار نکشید.

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه برای سلامتی عمومی بدن مضر است، به علت – جمع شدگی، لبها در اطراف نخ سیگار باعث ایجاد چروک اطراف دهان می شود. سیگار کشیدن جریان خون را به رگهای خونی کوچک زیر پوست کاهش می دهد و به این صورت چین و چروک ها را تشدید می کند.

رفع چین و چروک

به هیچ وجه الکل مصرف نکنید.

افراد الکلی اغلب دارای صورت چروکیده هستند.

از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

هیچ مرطوب کنندهای در بازار نمی تواند روند پیری را معکوس کند. اگر صورت شما خشک است استفاده از مواد مرطوب کننده می تواند چروک های کوچک پوست صورت را بپوشاند؛ البته قبل از به کار بردن کرم های مرطوب کننده ، سطح پوست را مرطوب کنید .

فریب کرم های معجزه آسا را نخورید.

RETIN- A(رتین – A) یک داروی موضعی است که برای کاهش چین و چروک به کار میرود و به سختی تجویز می شود.

خود را زیاد کف آلود نکنید.

مردم جامعه ما اغلب به شستشوی بیش از حد خود تمایل دارند. شستشوی زیاد از حد منجر به خشکی پوست می شود که میتواند به طور موقت چین و چروک ایجاد کند . راه حل ؟ کمتر حمام بروید و از صابونهای بسیار ملایم استفاده کنید و خود را بعد از صابون زدن کاملاً بشویید. مردم باید برای پاک کردن کفهای صابون روی بدن وقت بیشتری صرف کنند چرا که لایه کف آلود روی پوست می تواند روند خشکی پوست را تشدید کند.

از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

مرطوب نگه داشتن هوای خانه، برای پوست بسیار مفید است و از تشکیل چروکهای کوچک که گاهی وقتها در اثر خشکی هوا ایجاد می شود جلوگیری می کند.

با استرس کمتری زندگی کنید.

دکتر لیزر معتقد است که بین چین و چروکها و عواطف یک ارتباط ظاهری وجود دارد. اما افراد خنده رو همیشه تمایل به لبخند زدن دارند و این لبخند حواس آنها را از هرگونه چین و چروکی برمی دارد.

در زیر آفتاب لذت ببرید.

پزشکان میگویند که آفتاب بیش از گرفتن در معرض آفتاب و کنترل چین و چروک حد ، چین و چروک ایجاد می کند . متخصصان ما برای برقرار کردن توازن بین قرار توصیه های ذیل را بیان می کنند :

وسط روز در خانه بمانید .

حدود ۹۵ درصد اشعه های چروک آور خورشید بین ساعات ده صبح تا دو بعد از ظهر تاییده می شود.

رفع چین و چروک

از ضدآفتاب استفاده کنید .

هر وقت که بیرون رفتید، از ضدآفتاب ها استفاده کنید. برای داشتن بیشترین اثر در برابر نور خورشید ، ضدآفتاب ها باید حداقل نیم ساعت قبل از بیرون رفتن استفاده شوند.

در برابر سطوح منعکس کننده هوشیار باشید.

خورشید بالای سر همیشه یکی است . ولی محیط اطراف زمین تغییر می کند . یادتان باشد که اثرات چروک انداز خورشید در برابر رنگ های روشن ( و بالطبع منعکس کننده ) نظیر برف ، ماسه و سیمان بیشتر است.

مطمئن شوید که بدن تان ویتامین D کافی دریافت می کند.

اگر شما واقعاً میخواهید که خود را از نور خورشید دور نگه دارید یادتان باشد که نور خورشید به طور معمول ویتامین D ضروری را فراهم می کند. با این حال می توانید تمام ویتامین D مورد نیاز بدن خود را از مواد تغذیه ای نظیر شیر یا مولتی ویتامین به دست آورید.

 

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago