#


چه باورهایی در مورد دندان ها اشتباه است؟

5 اکتبر 2018 بدون نظر 1527 بازدید

چه باورهایی در مورد دندان ها اشتباه است؟

چند باور اشتباهی که درخصوص دندان ها وجود دارد

سلامت دهان و دندان به عنوان مهم ترین بخش سلامت عمومی شما به حساب می آید و یکی از مواردی است که مشخخص می کند وضعیت سلامت شما به چه ترتیب است. کوتاهی در بهداشت دهان و دندان مثل این می باشد که سلامت جسمی شما را به خطر بیندازید.

در این صورت تعجبی ندارد که این روزها اغلب افراد سلامت دندان ‌های خود را یکی از اولویت‌ های یک شیوه زندگی سالم قلمداد می کنند. ولی با وجود این هنوز هم باورهای غلطی در رابطه با سلامت دندان ها وجود دارد که می‌ تواند موجب خراب شدن دندان ها شود.

اولین باور اشتباه: هر اندازه بیشتر قند و شکر استفاده کنید برای دندان های‌ شما زیان آورتر است.

بله دقیقاً درست است؛ خوردن قند باعث پوسیدگی دندان ها می ‌شود. ولی پوسیدگی دندان ها ارتباط زیادی با مقدار قند و شکری که می خورید ندارد و به این بستگی دارد که مواد شیرینی‌ که استفاده می کنید تا چه مدتی روی دندان شما می ماند.

قند، اسیدی تولید می ‌کند که باعث خراب شدن مینای دندان می شود. در این صورت هر چه زمان بیشتری در دهان ‌شما بماند، اسید بیشتری تولید خواهد کرد و به احتمال زیاد دندان ‌های‌ شما بیشتر دچار پوسیدگی می شوند. بنابراین پس از میل کردن یک غذای شیرین، خیلی سریع دهان خود را با آب بشویید یا مسواک بزنید.

دومین باور اشتباه: قند تنها عامل پوسیدگی دندان ها است.

این درست نیست که تنها قند برای دندان ها مضر است و موجب پوسیدگی‌ آن ها می ‌شود. مواد نشاسته ‌دار، الکل، مرکبات و نوشابه ‌های بدون قند هم می ‌توانند به دندان های با ارزش شما آسیب برسانند و آن ها را خراب کنند. با توجه به این اگر سلامت دندان های ‌تان واقعا برای شما اهمیت دارد می بایست خوردن این مواد غذایی را کم کنید و بیشتر از میوه ‌ها و سبزی های فیبردار استفاده کنید. غذاهایی که حاوی فیبر بالا هستند می ‌توانند جریان بزاق را افزایش داده و در نهایت مواد معدنی را در دندان ها بازیابی کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *