#


چند توصیه در خصوص حامی برنامه

حامی برنامه
8 مارس 2017 بدون نظر 891 بازدید

چند توصیه در خصوص حامی برنامه

چند توصیه

حتما برای سازمان خود یک گروه تخصصی از رایزنان جذب حامی تشکیل دهید و با اموزش های تخصصی همواره انها را به روزرسانی نمایید. و به افراد سازمان به طور پراکنده یا سرخود برای جذب حامی اجازه رای زنی ندهید. البته در این خصوص حتی می توانید از گروه ها یا شرکت هایی که به طور تخصصی در زمینه جذب حامی عمل می نماید، استفاده کنید.

اما قبل از ماموریت دهی به انها از سابقه حرفه ای و اخلاقی انها کاملا مطلع شوید و ماموریت و اهداف سازمان خود را نسبت به برگزاری این برنامه و کلا فرهنگ سازمانی خود را برایشان تشریح کنید.

در صورت انتخاب این شیوه از جذب حامی می بایست درصدی مشخص از جذب حامی را به این تیم های تخصصی اختصاص دهید که تمامی این موارد نیز می بایست در قراردادی حقوقی مورد موافقت طرفین قرار گیرد. در نهایت، این روش به دلیل تخصصی شدن فعالیت ها روش بسیار مناسبی به نظر می رسد.

اهداف سازمان

عمده حامیان زمانی برای حمایت از برنامه شما وارد مذاکره می شوند که جامعه هدف و مخاطبان برنامه شما با اهداف و ماموریت های سازمانی انها تطابق داشته باشد. پس سراغ حامیانی بروید که انها نیز با یرنامه شما هم خوانی داشته باشند. به عنوان مثال یک همایش پزشکی نمیتوان از حامیان تولید کننده لوازم کشاورزی دعوت به عمل اورد.

خدماتی را در لیست های طبقه بندی شده خود قرار دهید که نیازها و خلا های گروه حامیان باشد و از طرفی برایشان ایجاد جذابیت نماید. بی شک خدمات ابتکاری و البته منطقی می تواند به این امر کمک شایانی نماید.

خدماتی را در لیست های طبقه بندی شده خود قرار دهید که از پس اجرا انها بر می ایید، در غیر این صورت عدم پایبندی به تعهدات، روابط شما را با حامیان به یک رابطه ی یکباره تبدیل می نماید.

حتما با تمامی حامیان در هر سطحی قرارداد تنظیم نمائید ( بهتر است واحد حقوقی سازمان این کار را انجام دهد).

حتما برای حامیان و نمایندگان انها مقررات حضور در نمایش را ارسال نمایید. مقرراتی از قبیل عدم نصب میخ یا برچسب کاری در برخی سالن ها، نوع پوشش، ساعت اغاز و اتمام فعالیت های تبلیغاتی و پلمپ سالن و از این دست مقررات.

حتما برای حامیان به نسبت مشارکت شان لوح تقدیر، تندیس و یا لوح یادبود قابل ملاحظه ای پیش بینی کنید تا همواره با معرض دید قراردادن انها هم به نوعی شما را تبلیغ کنند و از طرفی در سایر برنامه های دیگر نیازی به توجیه و تعریف مجدد شما نباشد.

یک نسخه از تمامی انواع گزارشات کتبی، صوتی، تصویری یا مجازی برنامه با برجسته سازی خدماتی که به حامیان اعطا شده می بایست برای گروه حامیان ارسال شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *