#


چند توصیه در خصوص کـنداکتور

چند توصیه در خصوص کـنداکتور
8 مارس 2017 بدون نظر 937 بازدید

چند توصیه در خصوص کـنداکتور

چند توصیه

ایتم های کـنداکتور خود را بر اسای فضای احساسی و فرهنگی و موقعیت مرتبط به عنوان برنامه و یا میهمانان و مخاطبان تنظیم نمائید. به عنوان مثال قرار دادن یک میان برنامه ی موسیقی سنتی معناگرا خیلی نمی تواند برای یک برنامه با مخاطبان جوان جذب و مناسب باشد.

ایتم هایی که قرار است برای اولین بار مورد اجرا قرار گیرد را حتما قبل از برنامه چندین بار تکرار یا تمرین نمائید و اگر احتمال اجرای ناقص می رود، ان بخش را در برنامه نگنجانید.

در برخی از برنامه ها به خاطر سطح برنامه حتما می بایست از قاری بین المللی یا درجه یک استفاده کرد. حتما در این مورد دقت لازم را بفرمایید. چرا که اولین ارتباط شما با مخاظبان برنامه از طریق صوت و لحن زیبای قاری صورت می گیرد که با توجه به فرهنگ ویژه کشور ما این مساله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در برخی موارد حتی انتخاب ایات جهت تلاوت نیز با توجه به پیام برنامه می بایست صورت گیرد.

به گونه ای ایتم های کـنداکتور را چیدمان کنید که بخش های جذاب و بخش هایی که بیشتر به تمرکز نیاز دارند خیلی از هم فاصله نداشته باشند. به نحوی انهارا در لا به لای همدیگر قرار دهید که بعد از یک یا چند برنامه ی خسته کننده یک قسمت هیجانی و جذاب قرار گیرد.

نکاتی دیگر

برنامه ی اصلی خود را خیلی طولانی زمان بندی نکنید و ملاحظه ی مخاطبان را نیز بنمایید. و اگر قرار است برنامه شما خیلی طولانی شود حتما ما بین برنامه یک استراحت کوتاه و سرو میان وعده را جایابی کنید.

حتما یک ایتم بسیار جذاب را برای اواخر کنداکتور خود جایابی کنید تا مخاطبان تا اخرین لحظات مشتاقانه شما را همراهی نمایند.

در صورت جابه جا شدن ایتم های کـنداکتور (به عنوان مثال دیر امدن یک سخنران یا یک گروه اجرایی) دچار دستپاچگی و هیاهو نشوید. خیلی سریع و هوشمندانه طوری موارد را با هم جابه جا کنید که کمترین لطمه را به روند برنامه شما وارد کند.

بهتر است برگه کنداکتور در ابتدا برنامه به همراه بسته ی فرهنگی به میهمانان تقدیم شود. تا مخاطبان با شما و برنامه هایتان ارتباط بهتری برقرار نمایند. این مساله به شدت به نظم و همراهی مثبت مخاطبان با مسئولین برنامه می افزاید.

کنداکتور را بسیار پر بیننده تنظیم ننمایید، چرا که معرفی هر ایتم توسط مجری وقت بسیاری می گیرد و در صورت کمبود وقت و عدم اتمام برنامه در راس ساعت، موجب نارضایتی مخاطب خواهد شد.

زمان کنداکتور

همیشه کـنداکتور خود را چند دقیقه قبل از وقت نماز به پایان برسانید و زمان دقیق اذان را در روز برنامه بدانید.

سعی کنید کنداکتور برنامه را حداقل ۲ روز قبل از اغاز برنامه به تنظیم نهایی برسانید و به واحدهای اجرائی ابلاغ نمائید.

هر مقدار تعداد سخنرانی ها کمتر یا به اندازه تر باشد، برنامه شما جذاب تر اداره می شود.

برای سخنرانی ها بیشتر از ۲۰ دقیقه وقت تنظیم ننمایید، چرا که این کار حوصله مخاطب را سر خواهد برد و ناخوداگاه بسیاری از سخنرانان خودشان زمان بیست دقیقه ای را به چند برابر ان تبدیل می نماید، چه برسد به اینکه برایشان بیشتر وقت اختصاص دهید.

کلیپ یا تیزری جذاب است که نهایتا در ۵ دقیقه جمع بندی شود، در غیر این صورت به فیلم سینمایی تبدیل خواهد شد، پس حواستان باشد که برای این منظور نهایتا ۵ دقیقه وقت تنظیم نمایید.

میان برنامه ها جهت ایجاد تغییر ذائقه و جذابیت افرینی برنامه ریزی می گردند، پس طولانی شدن بیش از ۱۰ دقیقه ای انها موجب خارج شدن اصل برنامه از روند خود می شود.

سعی کنید مواردی چون رونمایی ها و تقدیرها در پایان برنامه جایابی شود که اولا با خضور حداکثری مسئولین همراه باشد و از طرفی برنامه شما در اوج مراتب احساسی و اقتدار به پایان برسد.

لازم نیست ایتم مجری را در هر بخش کنداکتور تکرار نمایید. اما باید حواستان باشد که در زمان بندی هر بخش حداقل ۲ دقیقه را می بایست به صحبت های مجری اختصاص دهید و برنامه بعدی را با احتساب ان دقایق زمان بندی کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *