#


چشمان سالم و زیبا داشتن با ۵ راهکار

چشمان سالم
15 ژانویه 2019 بدون نظر 1861 بازدید

چشمان سالم و زیبا داشتن با ۵ راهکار

چشمان سالم و زیبا داشته باشید

چشمان سالم و زیبا داشتن مستلزم توجه کردن بسیار به آن ها است. اگر می خواهید چشمانی زیبا و شفاف داشته باشید باید ابتدا چشمان سالمی داشته باشید. داشتن چشمان سالم راهکارهای خاصی دارد که باید به آن ها توجه داشت.

پنج راه مهم برای داشتن چشمان سالم و زیبا و شفاف

چشم پیچیده ترین عضو بدن انسان است، برای همین عضو بسیار مهمی به شمار می رود برای آنکه چشمان سالم با بینایی کافی و مناسب داشته باشید باید در عادات غذایی و مراقبت های مهم از چشمانتان بیشتر دقت کنید.

با بالاتر رفتن سن مان بینایی ما تغییر می کند. پس از ۶۵ سالگی اغلب افراد نیاز به استفاده از عینک و یا لنز دارند البته با آزمایش های به موقع می توان مشکلات و بیماری های چشمی را سریع‌تر درمان کرد.

در کنار انجام آزمایش ها و استفاده از عینک در صورت لزوم می توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید تا چشمانتان تا آنجا که ممکن است سالم بماند. در این مطلب به شما چند مورد از این نکات را عنوان می‌کنیم.

چشمان سالم

 

 راه های داشتن چشمان سالم و درخشان

تغذیه مناسب داشته باشید

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای چشم و بینایی شما دارای اهمیت بسیاری است. اگر می‌خواهید سلامت عمومی بدنتان تضمین شود با خوردن مقدار زیادی از سبزیجات و میوه ها به این هدف می رسید و حتی ممکن است به پیشگیری از برخی مسائل و بیماری های چشمی از جمله  آب مروارید وابسته به سن کمک کنید.

۴ماده مغذی خاص که برای سلامت چشم بسیار مفید است شامل: ویتامین C ،E ،A، روی می باشد و می توانند به جلوگیری از بیماری های چشمی کمک کنند.

مواد غذایی که برای سلامت چشم مفید هستند:

منابع غذایی روی: مرغ، بوقلمون، ماست، غلات

آجیل و دانه ها: آجیل، بادام، دانه آفتابگردان

میوه هایی که ویتامین C دارند: پرتقال، انبه، توت فرنگی

منابع گیاهی دارای ویتامین A: هویچ، اسفناج، انبه، هلو

عینک آفتابی بزنید

نور شدید آفتاب باعث می شود تا چشمان شما آسیب ببیند و خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش می دهد. اگر می خواهید چشمان شما در برابر اشعه های مضر محافظت شود از عینک آفتابی و یا لنز های تماسی که با فیلتر یووی ساخته شده اند استفاده کنید.

چشمان سالم

 سیگار کشیدن را ترک کنید

با کشیدن سیگار شانس ابتلا به بیماری‌های آب مروارید AMD افزایش پیدا می کند.

 خوب بخوابید

زمانی که می خوابید چشم شما از گرد و غباری که در روز وارد آن می شود پاکسازی می گردد پس خوب خوابیدن را فراموش نکنید.

کمتر آرایش کنید

استفاده از لوازم آرایش بسیار به زیبایی چشم کمک می کند اما موقتی است و در دراز مدت باعث آسیب رساندن به چشم می شود.حتی الامکان سعی کنید از لوازم آرایش استفاده نکنید تا چشمان سالم داشته باشید.

چشمان سالم

مرتب ورزش کنید

شما هر روز باید ورزش کنید و ورزش کردن باعث می شود گردش خون شما بهبود پیدا کند، زمانی که ورزش می کنید چشم های شما اکسیژن دریافت می کند و باعث می شود چشمان سالم داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *