#


چربی دور شکم اضطراب را در میانسالی بالا می برد

8 مارس 2018 بدون نظر 1259 بازدید

چربی دور شکم اضطراب را در میانسالی بالا می برد

افزایش احتمال بروز اضطراب در میانسالی از طریق چربی دور شکم

بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام شده است نشان می‌ دهد مقدار چربی دور کمر و شکم خانم ها می ‌تواند امکان ایجاد اضطرب در میانسالی آن ها را افزایش دهد.

به گزارش ازمن بپرس به نقل از ساینس الرت، اضطراب یکی از متداول ترین اختلالات سلامت روان به حساب می آید که در خانم ها، به خصوص زنان میانسال بیشتر مشاهده می ‌شود. عوامل گوناگونی در ایجاد اضطراب نقش دارند. بر اساس یک مطالعه جدیدی که صورت گرفته است نشان می ‌دهد مقدار چربی دور کمر و شکم خانم ها می ‌تواند امکان ایجاد اضطرب را بالا ببرد.

این مطالعه با تحقیق اطلاعات بیش از پنج هزار و ۵۸۰زن میانسال با متوسط سنی ۴۹.۷سال نشان می‌ دهد چربی شکم و دور کمر قادر است شانس ایجاد اضطراب را بالا ببرد. نسبت دور کمر به قد یک علامت مهم برای بررسی سلامت قلب به حساب می آید و این مطالعه نخستین باری است که ارتباط این نشانه با ایجاد اضطراب را نشان می ‌دهد. بر اساس این نشانه خانمی که اندازه دور کمر او بزرگ تر از نصف قدش باشد، چاق به حساب می آید.

اضطراب یکی از نگرانی ‌های جامعه سلامت به مار می رود زیرا امکان ایجاد بیماری ‌های قلبی، دیابت، مشکلات تیرویید، اختلالات تنفسی و مشکلات روحی را بالا می برد. پژوهشگران احتمال می ‌دهند زیاد شدن اضطراب در دوره میانسالی به خاطر کاهش تراوش هورمون استروژن می باشد. استروژن یک هورمون محافظ عصبی به حساب می آید. در ادامه این تحقیق آمده است تغییرات هورمونی در زیاد شدن اضطراب و چربی دور کمر و شکم زنان نقش دارد.

این مطالعه که نتیجه های آن در نشریه آنلاین Menopause انتشار پیدا کرده است، اطلاعات با ارزشی را در زمینه بهداشت و سلامت زنان میانسال در اختیار متخصصان قرار می ‌دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *