#


پسته/ آشنایی با خواص درمانی آن

پسته
18 سپتامبر 2017 بدون نظر 1115 بازدید

پسته/ آشنایی با خواص درمانی آن

پسته/ آشنایی با خواص درمانی آن

پسته زیاد کننده شهوت است و تقویت کنندهٔ ذهن و حافظه، درمان سرفه، مقوی قلب و ضد خفقان. در معده تولید تخامه نمیکند، بلکه از پیچش معده جلوگیری و سردی کبد را معالجه می کند.

گرفتگی کبد و کیسه صفرا را باز میکند و در حقیقت کبد را زهکشی می نماید و درد آن را ساکت میکند. بااین که غذاییت زیادی ندارد، ولی اشخاص لاغر را چاق میکند و هرگز باعث چاقی مفرط و بی تناسبی نمی شود.

جویدن مغز پسته مقوی دندان و لثه و خوشبوکننده دهان و درمان جوش هایی است که معمولاً در دهان میزند. پوست معده را زبر می نماید و روده ها را جارو و زهکشی می کند.

پسته

پسته

از قی و سکسکه جلوگیری میکند، اسهال و تشنگی را برطرف میکند. مغز پسته با شراب پادزهر سم عقرب و سایر حشرات است. پوست سفید و سخت پسته را در آب جوشانده، در آب آن بنشینند نشیمنگاه را که بیرون آمده باشد فرو می دهد، چکاندن جوشانده ی پوست درخت و برگ پسته بند آوردن ترشحات و درد مقعد و رحم و همچنین درمان خارش بدن است.

ادامه شستشوی موی سر با آن از ریزش مو جلوگیری میکند. روغن پسته مخلوط با مشک مالیدن آن جهت درمان قوه و تقویت حافظه توصیه شده است و چکاندن در دماغ، آن را پاک میکند. روغن پسته با عنبر جهت درمان وسواس تجویز میشود.

 پسته شام یا بادام زمینی: از روغن این نبات که به نام (روغن آراشید) معروف است، در طباخی وصنعت استفاده می شود. نباید آن را با پسته زمینی که نام دیگرش مشک زمینی است اشتباه کرد.

این روغن دارای ازت و ویتامین های آ، ب۱، ب۲، مقدار مواد بر حسب آب و هوا در کشورها و مناطق مختلف فرق می کند. روغن آراشید یکی از روغن های سبک و مرغوب است که از آن روغن کافوری استفاده می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *