#


پرهیز کردن از اختلاف و درگیری ازدواج را تباه می کند

درگیری و اختلاف
9 آوریل 2017 بدون نظر 865 بازدید

پرهیز کردن از اختلاف و درگیری ازدواج را تباه می کند

پرهیز کردن از اختلاف و درگیری ازدواج را تباه می کند

نگرش “مسئله را همان طور که هست مطرح کن” نگرشی رایج شده است. اما در همه زندگی های مشترک صداقت همیشه بهترین سیاست نیست. بسیاری از روابط زناشویی شاد یک عمر دوام اورده اند در حالی که زوجین تلاش کرده اند بعضی مسائل را اصلا مطرح نکرده همچنان مخفی نگه دارند. مورد “الن” و “بتی” را در نظربگیرید. هر بار که الن از دست بتی ناراحت می شود به سراغ کانال تلوزیونی ESPN می رود. وقتی بتی از دست الن ناراحت می شود راه می افتد و به مرکز خرید می رود. ان ها سپس دوباره کنار هم می ایند و با هم ادامه می دهند. طوری که گویی اصلا هیچ اتفاقی نیفتاده است. در طول ۴۰ سال گذشته ان ها حتی یک بار هم ننشسته اند تا درباره رابطه شان باهم “گفتگو”  داشته باشند. هیچ یک از ان ها نمی تواند به شما بگوید که جمله تایید کننده  چیست.

با این حال ان ها صادقانه به شما خواهند گفت که هر دو از رایطه زناشویی شان بسیار راضی هستند و اینکه عمیقا یکدیگر را دوست دارند ارزش های یکسانی دارند عاشق ماهیگیری و مسافرت کردن با هم هستند و ارزو دارند فرزندشان نیز بتوانند زندگی زناشویی شادی همانند ان ها داشته باشند.

زوج ها سبک های متفاوتی از درگیری و اختلافات دارند. برخی به هر قیمتی از دعوا پرهیزمی کنند برخی دائما با هم دعوا می کنند و برخی نیز قادرند با صحبت کردن اختلافاتشان را حل و فصل کنند بدون این که اصلا لازم باشد صدایشان را بلند کنند. هیچ یک از این سبک ها ضرورتا بهتری از دیگری نیست مادامی که برای زوجین مفید و موثر است. اگر یکی از زوجین همیشه بخواهد درباره درگیری صحبت کند ولی دیگری فقط بخواهد مسابقات ورزشی جذاب مرحله حذفی را در تلوزیون تماشا کند ممکن است به مشکل برخورد کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *