#


پذیرایی و ضیافت ها

پذیرایی همایش
8 مارس 2017 بدون نظر 919 بازدید

پذیرایی و ضیافت ها

پذیرایی و ضیافت ها

برای انجام پذیرایی برنامه ها چند مدل اصلی وجود دارد ونحوه ی چیدمان میزهای سرو غذا می تواند براساس اهمیت برنامه و یا میزان بودجه ای که برای پذیرایی ها در نظر گرفته اید به روش دیس پرس، بشقاب پرس، اردو، منوی باز و حتی بسته های غذایی بیرون بر تقسیم شود.

البته قابل ذکراست که وقتی در کنداکتور برنامه ای واژه ضیافت درج شده باشد، منظور سرو غذاها و دسرها و نوشیدنی های متعدد و متنوع است و با یک پذیرایی ساده تفاوت دارد و عمدتا ویژه برنامه هایی در سطح کیفی بالا و خاص می باشد.

چند توصیه:

در مجموع برای انجام پذیرایی ها در برنامه هایی که از تعداد مهمانان مطمئن نیستند حتما از ارزش اعطای ژتون و کنترل ان که در بخش خدمات ورودی به ان اشاره شد استفاده نمایید.

بهترین روش سرو غذا با تعداد حضار بالای چند هزار نفر روش بیرون بر است. البته تحویل بسته ها می بایست در بهترین بسته بندی و شیک ترین پاکت ها و با احترام خاص به مهمانان صورت گیرد.

اگر قرار است برنامه ای یکروز کامل را پوشش دهد، حتما هر ۲/۵ ساعت یکبار یک میان وعده یا به عبارت امروزی Break را در دستور کار کامل دهید.

سعی کنید در وعده های صبح نوشیدنی های گرم و کیک ها و در بعد از ظهرها نوشیدنی های خنک و میوه جات را سرو نمایید.

قرار دادن حداقل اب معدنی خنک و یا گاها یک پذیرایی شربت و شیرینی قبل از ورود به محل سالن وبعد از فرایند ثبت نام ضروری به نظر می رسد.

انجام پذیرایی و یا برپایی ضیافت ها را به حرفه ای ترین گروه ها بسپارید وعلاوه بر کیفیت مواد غذایی حتما از تخصص و توان حرفه ای تیم مدیریت و کارکنان محل پذیرایی اطمینان حاصل نمایید.

نکاتی دیگر

بخصوص اگر ضیافت با حضور مهمانان خارجی برگزار شده باشد که در این مورد حتما روش سرو دیپلماتیک و تشریفات بین المللی نیز لازم به رعایت می باشد.

در این خصوص میزبانان اصلی نیز علاوه بر اشنایی به اداب سرو غذای دیپلماتیک می بایست این تشریفات را اجرا نمایند.

تنظیم قرارداد را برای این امور فراموش ننمایید.

بهتر است هیچ بسته ی پذیرایی جهت سرو درون سالن به مهمانان داده نشود چرا که علاوه بر ایجاد سرو صدا و برهم ریختن تمرکز سخنرانان باعث ریخت و پاش می شود که عمدتا اکثر مدیریت سالن ها نیز از این کار ممانعت به عمل می اورند.

سپس برای این نوع پذیرایی ها برنامه ریزی نکنید. این نکته نکته را در زمانی که برای کنترل سالن یا طراحی دکور می روید به عوامل اجرایی گروه گوشزد کنید تا با تذکر مدیریت سالن مواجه نشوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *