#


هیجان رابطه زناشویی

مردها
8 مارس 2017 بدون نظر 863 بازدید

هیجان رابطه زناشویی

افرادی که هیجان رابطه زناشویی شان را حفظ می کنند، ۴ سال بیشتر از دیگران عمر می کنند

در هیجان رابطه زناشویی اخیرا پژوهشگاه من شواهد هیجان برانگیز و دست اولی کشف کرده است مبنی بر اینکه یک رابطه زناشویی خوب ممکن است همچنین شما را سالم تر نگه دارد بدین خاطر که به طور مستقیم به سیستم ایمنی شما که سردمدار دفاع از بدن در برابر بیماری هاست سود می رساند.

پژوهشگران حدود یک دهه است که متوجه شده اند که طلاق می تواند عملکرد سیستم ایمنی را مختل کند. از لحاظ تئوری این پایین امدن توانایی سیستم ایمنی در مقابله با مهاجمین خارجی می تواند شما را مستعد بیماری های عفونی بیشتر و حتی سرطان کند.

اکنون ما متوجه شده ایم که  برعکس این مطلب نیز ممکن است صادق باشد. زوج هایی که ازدواج شادی دارند نه تنها از این افت عملکرد سیستم ایمنی مصون هستند بلکه سیستم ایمنی ان ها تقویت هم می شود.

وقتی عکس العمل سیستم ایمنی پنجاه زوج که شب در ازمایشگاه ما ماندند را ازمایش کردیم متوجه یک تفاوت چشمگیر بین ان هایی که در زندگی زناشویی شان راضی بودند و ان هایی که نسبت به رابطه شان واکنش خنثی نشان می دادند و یا از رابطه زناشویی شان ناراضی بودند شدیم .

به خصوص ما از نمونه خون هر یک از افراد مورد مطالعه استفاده کردیم تا واکنش گلبول های سفید خونشان را مورد ازمایش قرار دهیم .

(گلبول های سفید اسلحه اصلی دفاعی سیستم ایمنی بدن هستند) در کل هنگامی که افراد مورد مطالعه در معرض حمله مهاجمین خارجی قرار می گرفتند  تکثیر [۲۵] گلبول های سفید خون در مورد زنان و مردانی که رابطه زناشویی شان شادی داشتند بیشتر از سایر افراد مورد مطالعه بود.

ما همچنین کار امدی سایر سربازان سیستم ایمنی را نیز ازمایش کردیم: سلول های قاتل طبیعی که همان طور که اسم ان ها مشخص است کارشان این است که سلول هایی در بدن که اسیب دیده یا جهش یافته اند.

(مثلا ان هایی که عفونی و سرطانی شده اند) را تخریب کرده و همان طور که تحقیقات نشان داده اند رشد سلول های سرطانی را محدود می کنند در اینجا نیز بین افراد مورد مطالعه ان هایی که از زندگی زناشویی شان راضی بودند سلول های قاتل طبیعی موثری نسبت به دیگران داشتند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *