#


هورمون استروژن باعث استحکام استخوان بندی زنان می شود

هورمون استروژن
29 جولای 2017 بدون نظر 1961 بازدید

هورمون استروژن باعث استحکام استخوان بندی زنان می شود

استروژن تغییرات پاتولوژیک استخوان ها را از طریق سلول های استخوانی استخوان تنظیم می کند

استروژن هورمون جنسی زن نقش مهمی در استحکام ساختاری استخوان ها ایفا می کند. با این حال تا به امروز مشخص نیست که کدام سلولها در عملکرد محافظتی هورمون دخالت دارند. محققان برای اولین بار نشان داده اند که استروژن از سلول های پوشش استخوانی برای تنظیم پروتئین RANKL استفاده می کند. کمبود استروژن منجر به کنترل غلط RANKL می شود که می تواند تغییرات پاتولوژیک در استخوان ها را ایجاد کند.

هرمون استروژن و استخوان

مهم ترین هورمون جنسی زن، استروژن، نقش مهمی در تنظیم توده استخوانی دارد. کمبود استروژن یکی از علل اصلی پوکی استخوان یا یا ضعف استخوانی است. ثبات اسکلتی و تغییرات اسکلتی پاتولوژیک مستقیما بستگی به قابلیت هورمون و تعامل آن با سلول های استخوان دارد.

با این حال تاکنون، سلولهای هدف واقعی که به وسیله میانجیگری اثر استروژن بر روی استخوان در ارتباط بودند، هنوز ناشناخته بودند. محققان در وتمدونی وین اکنون نشان داده اند که سلول های پوشش دهنده استخوان به عنوان “دروازه بانان” برای هورمون عمل می کنند. استروژن با اتصال به این سلول ها، پورتئین RANKL که عامل مهم در گردش و بازسازی استخوان است را کنترل می کند.

استروژن از نوع سلولی خاصی استفاده می کند تا اثر آن بر روی تراکم استخوان تأثیر داشته باشد

ساختار استخوان بستگی به سیستم پیچیده هورمون ها و پروتئین ها دارد. یک مولفه مهم مولکول سیگنال RANKL است. این بر توسعه سلول های خاص، اوستوکلاست (osteoclasts) به اصطلاح که مسئول استخراج استخوان است، تاثیر می گذارد. فقدان استروژن یا گیرنده های مربوطه سلولی که می تواند در آن ایجاد شود، منجر به تولید بیش از حد RANKL می شود که موجب تغییرات مختلف پاتولوژیک استخوان می شود.

چگونگی تاثیر استروژن بر استخوان

مطالعات متعدد نشان می دهد نقش استروژن در تنظیم تولید RANKL و در نتیجه در حفاظت از یکپارچگی اسکلت مهم است. رینولدور اربن، مدیر تحقیقاتی واحد فیزیولوژی، پاتوفیزیولوژی و غدد درونریز آزمایشی، می گوید: “هر کدام سلول ها باید به این اثر منجر شود، اما این موضوع بحث بوده است.” “ما اکنون توانستیم تأیید کنیم که اثر استروژن بر روی استخوانها عمدتا از طریق اتصال به سلولهای استخوانی رخ میدهد.”

سلول های هدف استروژن

سلول های پوشش دهنده استخوان سطوح استخوان را پوشش می دهند و با دیگر سلول های استخوان مانند استئوسیت ها که درون استخوان ها قرار دارند، با تماس سلول با سلول تماس می گیرند. آنها مشکوک به دخالت در تنظیم جذب استخوان از طریق اوستکلاست بودند. این حقیقت که سلول های پوشش دهنده استخوان، به عنوان سلول های هدف برای استروژن، نقش مهمی در حفظ استخوان دارند، این شک و تردید را تایید می کند.

سلول های بافت اطراف استخوان ها به عنوان واسطه اثر هورمونی عمل می کنند

اربن و تیمش مطالعات خود را در مورد استفاده از یک مدل موش خاص و روش های تجربی جدید انجام دادند. اربن توضیح می دهد: “ما از گروههای مختلفی از موش استفاده کردیم که در آن یا گیرنده استروژن یا RANKL در سلولهای خونگرم یا سلولهای مزانشیمی غیرفعال شد تا بتواند سلولهای هدف هورمون را شناسایی کند. اثر مورد نظر ما تنها در سلول های مزانشیمی یافت شد ، “.

هدف نهایی این تحقیقات

برای شناسایی سلول ها، تیم تحقیقاتی با استفاده از یک روش خاص به نام ضبط لیزر microdissection برای تکثیر انواع سلول های جداگانه از بافت باقی مانده استفاده کرد. آنها سپس فرکانس ژن را با استفاده از آنالیز RNA تعریف کردند و توانستند سلولهای بافت استخوانی را به عنوان سلول های هدف اصلی تأیید کنند. اربن می گوید: “سلول های حاوی استخوان همچنین به عنوان دروازه بان ها و یا واسطه ها برای اثر هورمون متصل به دلیل موقعیت آنها در استخوان و اتصال آنها به دیگر سلول های استخوان عمل می کنند. مطالعات آینده برای پاسخ دادن به این که آیا سایر هورمون ها نیز بر روند گردش خون از طریق این سلول تأثیر می گذارد یا اگر از سلول های دیگر استفاده می کنند، مورد نیاز است. هدف مطالعه ما تنها پاسخ به سوال چگونگی تعامل استروژن با عملکرد استخوان است. “

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *