#


نکات مفید برای افرادی که به یبوست و بواسیر مبتلا شده اند

27 ژانویه 2018 بدون نظر 1339 بازدید

نکات مفید برای افرادی که به یبوست و بواسیر مبتلا شده اند

نکات مفید برای افرادی که به یبوست و بواسیر مبتلا شده اند

اگر متاسفانه این دو وضعیت را با یکدیگر دارید، مسلما شما از این مساله ناراحت بوده و رنج می برید. یبوست از نظر عملی، به وضعیتی اطلاق می گردد که فرد برای مدت سه روز، اجابت مزاج نداشته باشد. (ممکن است تا به حال که از این موضوع آگاه نبوده اید و عدم اجابت مزاج در یک روز را یبوست می پنداشته اید) اگر مشکل شما يبوست می باشد، به غذا هایی که می خورید، توجه بیشتری داشته باشید.

غذا های غنی از الیاف مانند: میوه ها، سبزیجات، سریال و نان حاوی غلات کامل دوست دار شما بوده و در رفع این مشکل یاریتان خواهند داد. (اگر تا به حال رژیم غذایی تان حاوی الیاف اندکی بوده است، به تدریج مصرف غذاهای پرالیاف را شروع نمایید. خوردن یک باره مقادیر زیادی از این غذا ها، باعث ناراحتی تان خواهد شد) خوردن کشمش، آلو خشک و انجیر نیز مؤثر می باشند. مصرف مایعات قوام مدفوع را نرم تر کرده و بدین ترتیب از ایجاد یبوست جلوگیری می نماید.

بنابراین روزانه نوشیدن مقدار زیادی از مایعات را به خاطر بسپارید، این مقدار توصیه شده مایعات برای زنانی که در دوران شیردهی می باشند، در حدود دو لیتر در روز می باشد.

اکثر پزشکان غیر از موارد اضطراری، دارو های ملین را تجویز می نمایند. مصرف ملین در بدن ایجاد عادت کرده و باعث می شود که بدون مصرف آن، اجابت مزاج غیر ممکن گردد. در صورت داشتن یبوست، زمان مشخصی را در هر روز برای دستشویی رفتن در نظر بگیرید. چنانچه جزو آن دسته از زنانی باشید که هنوز بچه دار نشده اید، شاید قبل از بچه دار شدن، شنیدن این نصیحت برای شما مضحک و خنده آور باشد، اما بعد از این که نوزاد از راه می رسد، مطمئنا بهتر می توانید این مسئله را درک کرده و دریابید که پیدا کردن زمان چقدر مشکل خواهد بود.

برخی از زنان به قدری خود را مشغول کار های مربوط به فرزند و خانه می کنند که وقت بسیار کمی را برای رسیدن به خودشان اختصاص می دهند و برای این خانم ها، داشتن یبوست کاملا می تواند مشکل بزرگی به حساب بیاید.

اگر جزو آن دسته از زنانی می باشید که بعد از بارداری به هموروئید مبتلا شده اید و یا این که هموروئید قبلی شما را تشدید کرده است، بدانید که این مشکل فقط منحصر به شما نبوده و در این مورد شما تنها نیستید. زیرا به دلیل فشاری که به مقعد وارد می شود، هموروئید در بسیاری از زنان تشدید پیدا می کند. هموروئید معمولا زیاد خطرناک نمی باشد ولی زمانی که با یبوست همراه شود، برای شما بسیار دردناک خواهد بود. بنابراین با خوردن مقادیر زیادی از غذا های حاوی الیاف، از ابتلا به یبوست پیشگیری کنید. چنانچه مبتلا به هموروئید دردناک شده اید، برای درمان طبی، سعی کنید به پزشک مراجعه کرده و از او در این زمینه مشورت و راهنمایی بخواهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *