#


نکاتی را در مورد اگزمای پوست بدانید

اگزمای پوست
3 اکتبر 2017 بدون نظر 1235 بازدید

نکاتی را در مورد اگزمای پوست بدانید

نکاتی را در مورد اگزمای پوست بدانید

زمانی که به التهاب و خارش پوست دچار می شوید به این بیماری اگزمای پوست می گویند که یکی از بیماری های پوستی ای است که بسیار زیاد می باشد. این بیماری می تواند تمام بدن را درگیر خود کند ولی بیشتر در دست ها و زانوها اتفاق می افتد. هنگامی که دچار این بیماری می شوید برای یه مدت بسیار زیاد می شود و بعد از آن کم می شود. با اینکه دلیل به وجود آمدن اگزما هنوز معلوم نشده است ولی دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که عامل این بیماری وراثت و یا وجود نقص در سیستم ایمنی بدن می باشد.

کسانی که به بیماری اگزما مبتلا شده اند باید به نکات زیر توجه کنند:

۱. اگر به بیماری اگزمای پوستی مبتلا شده اید در قدم اول باید به یک پزشک متخصص پوست بروید تا با تخصصاتی که در این مورد دارد بتواند نوع اگزمای پوستی شما را تشخیص دهد و شما را درمان کند.

۲. اگر پزشک تان تجویز کرد کرم های کورتیکو استروئیدی هم برای این بیماری پوستی مفید است. برای هر چه زودتر خوب شدن اگزمای پوستی نباید بگذارید که پوست تان خشک شود و یا اینکه ترک بخورد. اگر به هر دلیلی پوست تان ترک بخورد باعث می شود که بهبودی این بیماری بیشتر طول بکشد و دیرتر از بین رود.

اگزمای پوست

اگزمای پوست

۳. زمانی که کرم کورتیکو استروئیدی را بر روی پوست خود مالیدید باید بایک پارچه ی تمیز و نم دار و خنک آن را ببندید. اگر این کار را انجام دهید باعث می شود که این کرم بهتر عمل کند. این کار باعث کم شدن خارش و التهابات پوستی ناشی از اگزما می شود.

۴. سعی کنید خانه خود را با استفاده از دستگاه بخور مرطوب نگه دارید. حتما این کار را در فصل پاییز و زمستان انجام دخید زیرا در این فصل ها پوست دست بیشتر خشک می شود و اگر این کار را انجام دهید اگزمای پوستی را بهبود می بخشد.

۵. بعضی اوقات پزشکان برای اینکه خارش پوستی کم شود به بیماران خود مصرف آنتی هیستامین را توصیه می کنند. این دارو می تواند در درمان این بیماری کمک شایانی بکند.

۶. برای اینکه پوست شما دچار خشکی و ترک خوردگی نشود باید همیشه از کرم های مرطوب کننده و یا لوسیون هایی که بدون بو هستند را استفاده منید.

۷. توصیه پزشکان این است که کسانی که با این بیماری دچار شده اند از صابون هایی که مخصوص است را استفاده کنند.زیرا صابون های معمولی باعث می شود که پوست خشک شود و ترک بخورد و اگزمای پوست بیشتر شود.

۸.اگر مبتلا به اگزامای پوست شدید پوست شما دچار خارشمی شود. سعی کنید که پوست خود را نخارانید چون باعث بدتر شدن این بیماری می شود. توصیه ای که می توانیم به این بیماران بکنیم این است که قبل از اینکه به رخت خواب بروند حتما از دستکش استفاده کنند و سعی کنند همیشه ناخن های خود را کوتاه کنند. این نکته برای پدران و مادرانی که فرزندشان به این بیماری دچار شده اند بسیلر مهم است چون مسئول کوتاه کردن ناخن های کودکان بر عهده یوالدین است.

۹. برای بهتر شدن این بیماری به شما پیشنهاد می کنیم که به مناطق مرطوب کشور یعنی نواحی شمالی سفر کنید. زیرا در آن مناطق رطوبت زیاد است و باعث می شود که اگزمای پوستی کاهش یابد.

۱۰. به این بیماران توصیه می کنیم که هر روز با آب ولرم که خیلی داغ نباشد دوش بگیرند ولی یادشان باشد زیاد در حمام نمانند. برای تمیز کردن خودشان از پاک کننده های ملایم استفاده کنند و صابون های معمولی را به پوست خود نزنند. این پاکننده ها را باید خیلی آرام برروی پوست خود بمالند. بعد از اینکه از حمام خارج شدند کرم مرطوب کننده ای که پزشک تجویز کرده است را باید استفاده کنند تا پوست شان خشک نشود.

اگزمای پوست

اگزمای پوست

۱۱. این را به یاد داشته باشید که هرگز از کرم و لوسیونی که الکل دارند استفاده نکنید، زیرا الکل باعث خشک شدن پوست می شود و اگزما را تشدید می کند.

۱۲.از لباس هایی که نخی هستند و از الیاف طبیعی تولید شده اند و گشاد هستند استفاده کنید و لباس هایی که الیاف مصنوعی و پلاستیک دارند را به تن نکنید زیرا باعث بیشتر شدن اگزمای پوستی می شود.

۱۳. این بیماران نباید استرس داشته باشند زیرا استرس باعث شدید شدن این بیماری می شود.پس باید راه های کنترل استرس شان را بیاموزند.

۱۴. کسانی که اگزمای پوستی دارند نباید مواد غذایی و هر ماده ای که حساسیت زا است را مصرف کنند زیرا باعث تشدید این بیماری می شوند.

۱۵. نباید بگذارید که دمای بدن تان بالا برود زیرا دمای بالا اگزما بدتر می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *