#


نکاتی در خصوص سخنرانی

سخنرانی
9 مارس 2017 بدون نظر 883 بازدید

نکاتی در خصوص سخنرانی

هرگز عذرخواهی نکنید:

عذرخواهی می تواند برای سخنرانی لهجه یا کمبود دانش در بعضی حوزه ها یا برای اشتباهات شما باشد.اما با این کار به سرعت اعتبار خود را از دست خواهید داد.

انعطاف پذیرباشید:

سخنرانی کسب و کاری خود را سازماندهی کنید و آن را به اندازه کافی بشناسید تا بتوانید انعطاف پذیری لازم را برای صرف نظر کردن از بعضی بخش ها و شرح دادن دیگر بخش ها بسته به شرایط و علایم غیرکلامی که از مخاطب دریافت می کنید داشته باشید.

خودتان باشید در بهترین سطح:

اغلب افرادی که سخـنرانی کسب و کاری ارائه می کنند باور دارند که در نگاه حرفه ای آن ها نیاز به عمل یا صحبت کردن با روشی خاص و قوی دارند.تفاوت بزرگی بین حرفه ای بودن و صرفا کسل کننده بودن وجود دارد.

مردم آمده اند که به شما گوش کنند بنابراین اجازه دهید شخصیت شما از این راه بدرخشد.یا در عبارات یا معرفی خودتان چیزی واقعی به اشتراک بگذارید که شما را به مخاطب پیوند دهد.

لذت ببرید:

اگر یک سخنران آرامش داشته باشد و از هرلحظه ی سخـنرانی خود لذت ببرد سخنرانی را برای مخاطب بسیار لذت بخش تر خواهد ساخت.

پس از سخـنرانی با مخاطب ارتباط برقرار کنید:

در پایان سخنرانی به جای برگشتن به پشت صحنه و انجام یک واسازی نادرست برای هراشتباه کوچکی که در طول ارائه پیش آمده همچنان به طور کامل در حضور مخاطبان خود باشید با مردم حرف بزنید سوالات را پاسخ دهید دعوت ها را بپذیرید کارت های ویزیت و شبکه و غیره را با یکدیگر رد و بدل کنید.

تجزیه و تحلیل سخنرانی

روز بعد از سخـنرانی با آرامش شفافیت و صرف کمی زمان عملکرد سخنرانی شغلی خود را بررسی کنید تا پاسخ سوالات ذیل را بیابید:

*چگونه تنش های عصبی را در طول سخنرانی به طور موثر مدیریت می کنید؟

*چه تکنیک هایی بیشتر به شما کمک کرده است؟

*به نظر می رسد چه زمانی مخاطب بیشتر با سخنان شما درگیر شده است؟

*مخاطبان پس از سخنرانی کدام ایده ها تصاویر و داستان ها را پسندیده و برای هم نقل کردند؟

*چه زمانی بیشترین تعامل را با مخاطب داشته اید؟

*چطور می توانید دوباره همان سخنرانی را بر اساس آنچه اکنون یاد گرفته اید ارائه کنید؟

تبدیل شدن به یک سخنران ماهر احساس راحتی با مخاطب کنترل کردن زبان بدن ارائه سخنرانی تجاری ضربتی مقداری زمان می برد.البته وقتی صحبت کردن فقط با یک شخص باشد بسیار آسانتر خواهد بود.

در هر حال در هر حوزه شغلی بالاخره زمانی فرا می رسد که مقیاس صحبت کردن افراد از آبدارخانه به سمینار یا کنفرانس تغییر کرده و در نتیجه افزایش تاثیرگذاری القا کردن ترغیب کردن یا ایجاد یک احساس خوب به یک ضرورت تبدیل خواهد شد.

همانطور که از این کتاب آموختید هرگز و به هیچ قیمتی نباید از سخنرانی در جمع شانه خالی کرد.با مقداری خلاقیت برنامه ریزی هوشمند و تمرین مداوم قطعا هرفردی می تواند یک سخنران برجسته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *