#


نکاتی برای حفاظت از ناخنها/ ریش ریش ناخن

حفاظت از ناخن ها
26 نوامبر 2017 يك نظر 1195 بازدید

نکاتی برای حفاظت از ناخنها/ ریش ریش ناخن

نکاتی برای حفاظت از ناخنها/ ریش ریش ناخن

مشکل وقتی است که هنگام انجام هر کاری دچار درد بشوید، حتی هنگام دست زدن به لباس ها و روزنامه .

ریش ریش ناخن از کجا آمده است؟ این شکاف های مثلثی کوچک اطراف ناخن، چیزی بیشتر از پوست مرده نمی باشد. پوست آن نقطه که چربی کافی به آن نمیرسد، خشک میشود. چه کسانی دچار آن می شوند ؟ این بیماری بین زنانی بیشتر شایع است که دستان شان اغلب با آب تماس دارد و یا ناخن هایشان را میجوند. اما هر شخصی که مقتضای شغلش ایجاب می کند که دست هایش خشک باشد دچار آن می شود. بدترین نوع شکاف گوشه ناخن در بسته بندی کننده های نامه ها دیده می شود. افرادی که تمام وقت با کاغذ سر و کار دارند به طور وحشتناکی دستان شان خشک می شود زیرا کاغذ چربی دست ها را جذب می کند. اگر شبها ریش ریش ناخن باعث کابوس شما می شود این نکات را رعایت کنید:

آن را کوتاه کنید.

اگر شما ریش ریش ناخن دارید آن را هرچه سریع تر کوتاه کنید. این کار باعث بهتر شدن وضعیت می شود. جراحی بزرگی را روی خود انجام ندهید. تنها دنباله های کوچک آویخته پوست را با قیچی کوچک استریل کوتاه کنید. قبل از کوتاه کردن ریش ریش های ناخن، آنها را در آب و یا محلول آب و روغن خیس کنید تا نرم شوند. بسیاری از مردم این اشتباه را می کنند که این ریش ریش ها را هنگامی که سفت است میبرند و در نتیجه باعث پارگی پوست می شوند.

حفاظت از ناخن ها

حفاظت از ناخن ها

سفارش مادرتان را گوش کنید.

با دکتر باسلر می گوید: من همان سفارشی را که مادر تان کرده به شما می کنم . ریش ریش های ناخنها را نجوید. اگر شما این کار را کنید در نهایت بریدگی های نسبتاً بیشی در اطراف انگشتان ایجاد می شود که میتواند عفونی شود.

محل درگیر را بپوشانید .

اگر در موارد ریش ریش ناخن ها مشکلات زیادی دارید، در هنگام خواب کرم یا پماد نرم کننده روی ناخن مبتلا بمالید و با یک تکه پوشش پلاستیکی آن را بپوشانید. انتهای ان را با یک تکه نوار بچسبانید. پلاستیک باعث حفظ رطوبت در شب می شود. صبح پلاستیک را جدا کنید.

مراقبت های پوست خشک

به این علت که ریش ریش ناخن ها، اغلب اطراف پوست سخت شده رخ میدهد ، بعضی از مردم با کندن پوست سخت شده می خواهند از مشکل جلوگیری کنند. دکتر بیهوا میگوید: این ایدهٔ خوبی نیست. خیلی از محصولاتی که برای از بین بردن پوست های اضافی و خشن به کار می روند دارای هیدروکساید سدیم میباشند و این ماده میتواند بافت پوست را نابود کند. بنابراین محصولات حاوی این ماده ، اگر به مدت زیادی روی پوست بمانند ، میتوانند باعث آسیب و حساسیت ناحیه شوند؛ از این محصولات به ندرت و طبق راهنمای همراه آن استفاده کنید. این پوست سخت است که از ناخنها در برابر باکتریها و قارچ ها محافظت می کند.

ریش ریش ناخن ها به نظر بسیاری از افراد بی خطر میباشند اما اگر عفونی شوند باعث التهاب جدی بافت های اطراف ناخن می شوند .

حفاظت از ناخن ها

حفاظت از ناخن ها

ریش ریش ناخنها را نکنید.

دکتر دیانا بیهوا « متخصص پوست از دانشگاه نیویورک » میگوید : اگر تمایل دارید که در هنگام عصبانیت، این ریش ریشها را بکنید. لباس های جیب دار بپوشید و هر دستتان را داخل یک جیب بگذارید و تکان ندهید تا این عادت را ترک کنید.

پوست خود را مرطولب کنید.

دکتر بیهوا میگوید: برای جلوگیری از ریش ریش ناخنها در وهله اول، پوستهای خشک شده را هر روز مرطوب بکنید و آن را به صورت عادت در بیاورید. کرم مخصوص دست را به گوشت اطراف ناخن ها بمالید و منطقه را نرم نگه دارید. برای احساس راحتی بیشتر، مرطوب کننده را روی یک ظرف آب گرم ، گرم کنید. هر زمانی که از مرطوب کننده ها استفاده کردید، زمان بیشتری را برای مرطوب کردن پوست مناطق خشک صرف کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *