#


نکاتی که باعث می شود با داشتن استرس خواب تان ببرد

استرس
28 سپتامبر 2017 بدون نظر 991 بازدید

نکاتی که باعث می شود با داشتن استرس خواب تان ببرد

نکاتی که باعث می شود با داشتن استرس خواب تان ببرد

به گزارش از من بپرس- ممکن است بیشتر شما متوجه این موضوع باشید که با داشتن ذهنی بهم ریخته و بدنی دردناک دراز کشیدن روی تخت چه حس بدی دارد.اگر شما نگرانی یا فکر در سرتان داشته باشید شاید باعث شود که ساعت ها خواب تان نبرد. یا اینکه سر و صدای اتاق بغلی یا همسایه تان نگذارد که شما بخوابید. با این وضع خوابیدن نمی توانید در روز بعد انرژی کافی داشته باشید.

تمام افراد مطمئناً در زندگی شان به دلیل بعضی مشکلات دچار بی خوابی شده اند. استرس هایی که در زندگی وجود دارد و سختی های کاری بر روی استراحت تمام انسان ها تاثیر می گذارد. برای افرادی که بی نهایت حساس هستند که حدوداً بیست درصد از جمعیت را در بر می گیرند خوابیدن در شب برای شان بیشتر شبیه به یک رویا است تا قسمتی از زندگی روز مره شان. اگر سیستم عصبی حساسی دارید بیشتر باعث بی خوابی تان می شود. برای خوابیدن نیاز به استراحت کامل داریم که این برای چنین افرادی غیر ممکن است.با این که این افراد نمی توانند راحت بخوابند ولی می توانند با قرار گرفتن در یک فضای مناسب به استراحت خود کمک کنید. با استفاده از نکات زیر میتوانید ذهن تان را آرام کنید و راحت تر بخوابید.

استرس

استرس

۱-خودتان را یک تا دو ساعت قبل از خواب در حالت استراحت قرار دهید

تحریکات جسمی تان را در ساعت های پایانی روز کمتر کنید. نور فضا را کم کنید و همه چیز را آرام کنید. کارهایی مانند کتاب خواند، یوگا، حمام داغ و یا حرف زدن در مورد کارهای هم با خانواده می تواند ریلکس کننده باشد و شما با انجام این کارها می توانید یک استراحت خوب داشته باشید.

۲-مصرف کافئین را از ظهر به بعد قطع کنید

بعد از مصرف کافئین به مدت ۸تا۱۲ ساعت در بدن شما باقی می ماند. کافئین در هر شخصی به طور متفاوت عمل می کند و اگر دچار مشکل بی خوابی هستید به شما توصیه می کنیم که از کافئین در طول یک ماه از مصرف آن بپرهیزید و توجه کنید که وضع خواب تان درستمی شود یا خیر. می توانید از موادی که کافئین کمتری دارند استفاده کنید مانند چای و شکلات. شما می تواندی به جای چای از دمنوش های گیاهی استفاده کنید.

۳-شب ها غذاهای خواب آور بخورید

غذاهایی که دارای مواد مغذی خواب آور هستند را استفاده کنید مانند: تریپتوفان، ملاتونین و منیزیم. شما می توانید از ترکیبات پروتئینی بالا و کربوهیدرات های پیچیده برای شام تان استفاده کنید. خوردن یک بشقاب کینوآ در کنار سبزیجات تفت داده شده و سینه مرغ بک انتخاب عالی است. می توانید از یک کاسه گیلاس و ماست به عنوان دسر استفاده کنید.

۴-ساعت۱۰:۳۰ چراغ ها را خاموش کنید

هر شب سعی کنید سر یک ساعت که تعیین کرده اید به رخت خواب بروید. ساعت هایی که بدن ما برای خوابیدن ساخته شده اند ۱۰شب تا ۶صبح است. خوابیدن از ساعت ۱۰شب تا ۲صبح بهترین کیفیت خواب است.

۵-تمرین نفس کشیدن از حفره چپ بینی

با انگشت شست تان حفره سمت راستی بینی تان را نگه دارید و با طرف چپ بینی تان یک نفس طولانی و آرام بکشید. از طریق این تنفس ذهن و بدن شما آرام می شود. در یوگای کوندالینی با ۲۶تنفس به همین طریق بدن به حالت ریلکسی می رود.

استرس

استرس

۶-حمام ریلکسی را امتحان کنید

وان را از آب گرم پر کنید و درون آن نصف فنجان نمک دریا و چند قطره روغن خاص مثل لوندر (اسطوخودوس) بریزید. سپس درون آن به مدت ۲۰دقیقه دراز بکشید. منیزیومی که در این نمک وجود دارد از طریق پوست وارد بددنتان می شود و در شما ریلکسی را تقویت می کند. آب و نمک باعث پاک شدن انرژی شما می شود.

۷- در طول روز وقفه های استراحت داشته باشید

در طول روز از پانزده دقیقه وقفه برای استراحت تان استفاده کنید تا باعث ایجاد تعادل در بدن تان شوید و وقتی روز به پایان رسید بدن تان بیش از حد خسته نباشد.

۸-از تکنیک های ریلکسیشن مانند طب فشاری استفاده کنید

قبل از اینکه بخوابید روی تشک طب فشاری دراز بکشید. شما می توانید از تمرینات عضلات پیش رونده و یوگای نیدرا استفاده کنید که توسط ذهن تان می توانید بدن تان را ریلکس کنید. یکی دیگر از انتخاب هایی که می توانید آن را انجام دهید استفاده از طب سوزنی است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *