#


نفوذ حرف مرد ها بر روی همسرشان

8 آوریل 2017 بدون نظر 1003 بازدید

نفوذ حرف مرد ها بر روی همسرشان

نفوذ حرف مرد ها بر روی همسرشان چه تاثیری در زندگی زناشویی میگذارد؟

مردها چه چیزهایی می توانند از همسرشان یاد بگیرند. شاید مهمتر از همه این است که وقتی تاثیر همسرش را می پذیرد، نگرش استقبال کننده او مثبت بودن رابطه اش را نیز بالا می برد چرا که رابطه دوستی اش با همسرش تقویت می شود.

این حالت مسلما باعث می شود بسیار راحت تر بتواند سه اصل اول را پیاده کند؛ تعمیق یا گسترش نقشه عاطفی ، افزایش علاقمندی و تحسین و رو کردن به همسر.

این حالت به این دلیل اتفاق نمی افتد که عدم وجود درگیری های مکرر مربوط به تقسیم قدرت، رابطه زناشویی را لذت بخش تر می کند، بلکه صرفا به این دلیل رخ می دهد که چنین شوهری از یادگیری از همسرش استقبال می کند؛

و هیچ شکی وجود ندارد که زنان چیزهای زیادی دارند که رابطه دوستی به مردان یاد دهند، “دیو بری” در کتابی با عنوان “راهنمای کامل مردان” درباره شکاف عظیمی که بین زن و مرد در این زمینه وجود دارد می نویسد .

او تعریف می کند که هر سال او و همسرش با برخی از دوستان قدیمی شان جمع می شوند. و زن ها بلافاصله شروع به صحبت کردن درباره درونی ترین و عمیق ترین احساساتش می کنند.”دیو” و شوهر دیگر بازی های حذفی را در تلوزیون تماشا می کنند.

ان دو تنها وقتی درباره نوع پیتزایی که می خواهند سفارش دهند تصمیم گیری می کنند، قدری هیجان زده و احساساتی می شوند .

بعدا وقتی جدا می شوند همسر”دیو” چیزی شبیه به این می گوید:”خیلی جالب است، “جورج”چقدر خوب با این مسئله که پایشرا قطع کرده اند کنار امده است!” و دیو بری اصلا به روی خودش نمی اورد که هرگز متوجه نشد که جورج یک پایش را از دست داده است.

البته دیو بری قدری غلو می کند.

اما این داستان از ان جهت بامزه است که حقیقتی اساسی را اشکار می کند؛ زن ها بیشتر از مردان تمایل دارند در مورد احساساتش صحبت کنند، ان ها همچنین احساسات یکدیگر را بهتر درک می کنند.

منظورم این نیست که همه زن ها درک بهتری از عواطف دارند یا “مهارت های اجتماعی” ان ها بهتر از مردان است. زن ها ی زیادی وجود دارند که هیچ درکی از ظرافت کاری های اجتماعی ندارد و نسبت به دیگران کاملا بی توجه و بی احساس اند. اما معمولا زنان به یک دلیل ساده از لحاظ عاطفی باهوش تراز مردان هستند؛ زن ها برتری فوق العاده ای در کسب مهارت های عاطفینسبت به مردها دارند.

وقتیبه کودکان داخل زمین بازی نگاه می کنید، متوجه این برتری می شوید. وقتی پسر بچه ها بازی می کنند (معمولا بازی دنبال کردن یکدیگر) الویت اصلی ان ها خود بازی است؛نه رابطه ان ها با یکدیگر و نه احساساتشان . اما در مورد دختر بچه ها احساسات اهمیت ویژه و خاصی دارند.

حرفی مثل “باهات قهرم” باعث می شود بازی متوقف شود. اینکه ایا دوباره بازی ادامه پیدا کند یانه ، بستگی به این دارد که دخترها بتوانند با اشتی کنند یا نه.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *