#


ناخن فرو رفته در گوشت؛ روش های درمانی

ناخن فرو رفته در گوشت
29 نوامبر 2017 ۴ نظر 1571 بازدید

ناخن فرو رفته در گوشت؛ روش های درمانی

ناخن فرو رفته در گوشت؛ روش های درمانی

مشکل وقتی ایجاد می شود که یک ناخن معمولا انگشت شست به داخل گوشت یا بافت نرم اطراف خود فرو می رود. افرادی که ناخن های محدب دارند، مستعدتر هستند ولی به نرم اطراف خود فرو میرود. افر طورکلی هر کسی ممکن است دچار این مشکل شود. در این موقعیست، شما اهمیتی نمی دهید که مشکل چگونه ایجاد شده بلکه می خواهید هرچه سریع تر از آن رها شوید. اگرچه هدف طولانی مدت شما جلوگیری از ایجاد مجدد چنین مشکلی است، ولی هدف کوتاه مدت تسکین درد است. در اینجا روش هایی برای نیل به هر دو هدف آمده است:

از داروها استفاده کنید.

داروهای زیادی وجود دارد که برای نرم کردن ناخن و پوست اطراف آن به کار می رود و در نتیجه درد را تسکین میدهد .

خود را تسکین دهید.

هدف شما خارج کردن ناخنی است که پوست روی آن قرار گرفته است. این کار را با قرار دادن پای تان در آب گرم شروع کنید تا ناخن نرم شود سپس با دقت خشک کنید و به آرامی یک لایه نازک ( نه یک گلوله ) از پنبه استریل را زیر لبه گوشت فرورفته قرار دهید؛ پنبه آهسته آهسته ناخن را بلند می کند تا ناخن از بافتی که داخل آن فرو رفته، خارج شود. از مواد ضدعفونی کننده برای جلوگیری از عفونت استفاده کنید. لایهٔ پنبهٔ را روزنه عوض کنید تا ناخن با رشد خود از نقطه مشکل دار خارج شود.

ناخن فرو رفته در گوشت

ناخن فرو رفته در گوشت

روش ۷ نشانهٔ پیروزی نیست.

به داستانهای قدیمی که توصیه می کنند یک شکاف ۷ شکل در مرکز ناخن ایجاد کنید گوش ندهید؛ مردم فکر می کنند ناخن در گوشت فرورفته، خیلی بزرگ است بنابراین اگر یک تکه ۷ شکل از آن جداکننده دو طرف ناخن به طرف مرکز رشد می کند و کنار آنها از شست خارج می شود. این کار کاملاً غلط است ناخنها فقط از عقب به جلو رشد می کنند.

بگذارید پای تان هوا بخورد.

کفش های بدشکل می تواند باعث ایجاد ناخن فرورفته شود مخصوصاً اگر ناخن به خم شدن تمایل دارد. به همین علت است که از پوشیدن کفش های نوک تیز یا تنگ که به نوک انگشتان فشار می آورد باید خودداری کرد و به جای آن از سندل یا کفش هایی که جلوی آن پهن است باید استفاده کرد. به همین دلایل از پوشیدن جوراب ها یا جوراب شلوارهای تنگ نیز خودداری کنید.

ناخن ها را با دقت بگیرید.

دکتر هاس می گوید: هرگز ناخن ها را زیاد کوتاه نکنید. ابتدا برای جلوگیری از ترک خوردگی آنها را در آب گرم قرار دهید؛ سپس با ناخنگیر تیز و صاف ، به طور مستقیم ناخنها را بگیرید. هرگز ناخن را به شکل بیضی نگیرید چرا که لبه های آن به داخل پوست انحنا پیدا می کند. همیشه بگذارید لبههای ناخن موازی پوست باشند و هرگز ناخن را کوتاهتر از نوک انگشتان کوتاه نکنید. ناخنها باید به اندازه کافی بلند باشند تا از انگشتان در برابر فشار و اصطکاک حفاظت کنند.

ناخن فرو رفته در گوشت

ناخن فرو رفته در گوشت

لبه ناخن را صاف و نرم کنید.

اگر به طور تصادفی ناخنها را زیادی کوتاه کردید، لبهها را صاف و نرم کنید تا هیج نقطه تیزی نباشد که بتواند در گوشت فرو رود. این کار را با سوهان ناخن انجام دهید. هرگز از قیچی استفاده نکنید هر چقدر هم که کوچک باشد. فضای کافی برای کار با قیچی وجود ندارد و در نتیجه اغلب لبهٔ تیز برای ناخن ایجاد می شود.

مراقب عفونت باشید.

اگر انگشت ها عفونی شد، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید؛ تا فرا رسیدن وقت ملاقات با پزشک، برای کاهش التهاب، پا را در محلول ید قرار دهید و سپس کرم آنتی بیوتیکی روی آن بمالید. اگر اجازه دهید که ناخن فرورفته دچار عفونت شدید شود در انتها، با مشکل بزرگی روبرو خواهید شد؛ اگر گردش خون شما نقص داشته باشد ، خطر قانقاریا ( مردن بافت ) را هم در پیش دارید .

مراقب کاری که انجام میدهید، باشید.

اگرچه، ناخن فرو رفته اکثراً در اثر کوتاه کردن نادرست ایجاد می شود اما میتواند در اثر هر تصادفی به وجود بیاید : افتادن جسم سنگینی روی پا در محل کار می تواند همین حالت را ایجاد کند. دکتر هاس می گوید: من برای کارهای خانه ، کفش راحتی و محکم را توصیه می کنم . اگر شما دائماً در حال جابجایی اشیای سنگین مثل ماشینآلات یا جعبه هستید، مؤکداً به شما توصیه می کنم که کفش های دارای محفظهٔ استیلی در جلو را امتحان کنید؛ آنها می توانند در اکثر اتفاقات به شما کمک کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *