#


مویی که نوک آن در پوست فرو رفته؛ روش هایی برای داشتن یک اصلاح تمیز

موی فرو رفته در پوست
4 دسامبر 2017 بدون نظر 1335 بازدید

مویی که نوک آن در پوست فرو رفته؛ روش هایی برای داشتن یک اصلاح تمیز

مویی که نوک آن در پوست فرو رفته؛ روش هایی برای داشتن یک اصلاح تمیز

از موچین استفاده کنید.

اگر توانستید موهای خود را در زیر پوست ببینید، از کمپرس گرم و مرطوب به مدت چند دقیقه برای نرم کردن پوست استفاده کنید. سپس یک سوزن پامسو چین را استرپل کنید و مو را بچینید. از الکل یا آب اکسیژنه برای ضد عفونی کردن محل استفاده کنید.

مو را به سطح بیاورید.

اگر نمیتوانید موی نهفته را ببینید، دنبال چیدن آن نروید، زیرا ممکن است اصلاً موی نهفته نباشد. در عوض از کمپرس استفاده کنید تا مو کم کم به سطح بیاید. سپس از موچین یا سوزن استریل استفاده و محل را ضد عفونی کنید.

به فکر ریش گذاشتن باشید.

هر چه موهای شما فرتر باشد، احتمال داشتن موی نهفته بیشتر است. اگر مشکل شما خیلی جدی است مجبور هستید که ریش بگذارید، این یک راه حل عاقلانه است.

موی فرو رفته در پوست

موی فرو رفته در پوست

ریش خود را نرم کنید.

آماده کردن درست ریش های تان قبل از اصلاح به شما برای جلوگیری از موی نهفته کمک زیادی می کند. صورتتان را کاملاً با آب و صابون به مدت ۲ دقیقه بشویید . این کار باعث نرم شدن موها می شود. کاملاً آب بکشید. از ژل یا خمیر ریش استفاده کنید و بگذارید برای نرمی بیشتر ۲ دقیقه بر روی صورتتان باقی بماند.

در پشت سایه تان پنهان شوید.

دکتر باسلر میگوید: ریش تان را از ته نزنید، استفاده از ریش تراش برقی بسیار بهتر است.

از ژیلت های دو تیغه استفاده نکنید.

ممکن است نخواهید که از ریش تراشهای برقی استفاده کنید ولی استفاده از ژیلت های دو تیغه مشکل را دو برابر می کند؛ اولین تیغه مو را می برد و تیز می کند و دومین تیغه برش را در زیر پوست انجام می دهد و نتیجه اینکه موی تیز شده به اطراف فر خورده و به داخل پوست برمی گردد.

ریش ها را در مسیر رویش آن بزنید نه در جهت مخالف آن

اصلاح از دو جهت انجام دهید: موی روی صورت را به طرف پایین و روی گردن را به طرف بالا (برای جلوگیری از صدمه زدن)؛ در جهات مختلف و یا جلو و عقب اصلاح نکنید. این روش اصلاح در عرض چند ماه باعث رویش مستقیم و صاف ریش می شود.

مراقبت های بعد از اصلاح را رعایت کنید.

بعد از اصلاح یک حوله مرطوب را برای چند دقیقه روی صورت بگذارید. این کار باعث نرم شدن ریش شده و از نفوذ دوباره آن به داخل پوست جلوگیری می کند.

جلوی عفونت را بگیرید.

اگر علی رغم تلاشهای تان ، یک مو داخل پوست فرو رفت، آن مو میتواند مقداری باکتری را با خود ببرد. شما میتوانید جلوی باکتریها را بگیرید. محلول ۱۰٪ بنزیل پراکساید دارای اثرات آنتی بیوتیکی است و احتمالاً بعد از اصلاح می تواند کمک کننده باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *