#


مهارشدن اثرات منفی آلودگی هوا با استفاده از یک معجون مخصوص

25 دسامبر 2017 بدون نظر 915 بازدید

مهارشدن اثرات منفی آلودگی هوا با استفاده از یک معجون مخصوص

مهارشدن اثرات منفی آلودگی هوا با استفاده از یک معجون مخصوص

بر اساس گفته ی یک متخصص تغذیه، به کسانی که چندین ساعت در بیرون از منزل می باشند توصیه می شود که از سالادی که از کلم بروکلی، کاهو، هویج و روغن زیتون تهیه می شود در کنار غذاهای شان استفاده کنند. چون این معجون دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد و اثرات منفی ای که آلودگی هوا به همراه دارد را به شدت کاهش می دهد.

به گزارش ازمن بپرس، دکتر کوروش صمدپور، متخصص تغذیه و رژیم درمانی می گوید: در حال حاضر در کلان شهر های کشور و مخصوصا در فصل های سرما آلودگی هوا یک امر عادی به حساب می آید. در این روزها اولین و مهم ترین توصیه ای که می توان به مردم کرد این است که کسانی که در دسته افراد حساس قرار دارند تا جایی که امکان دارد به بیرون از منزل نروند.

دکتر صمدپور در ادامه گفت: ولی کسانی هم هستند که به خاطر شغل شان مجبور هستند به خارج از منزل بروند، این افراد باید تغییراتی را در تغذیه شان داشته باشند و حتما از ماسک هایی که فیلتر دارند استفاده کنند. در بین مردم رایج است که زمانی که هوا آلوده می شود از شیر استفاده کنند، نوشیدن شیر فواید بسیاری دارد ولی در واقع چیزی که وجود دارد این است که شیر با  آلودگی هایی که ناشی از فلزات سنگین همچون سرب است در ارتباط می باشد و طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که در آلودگی های ناشی از ذرات معلق کمتر از دو میکرون چندان اثری ندارد.

وی اظهار داشت: همان گونه که می دانیم زمانی که ذرات ریزی که در هوا وجود دارد توسط ریه وارد بدن می شود و سپس جذب خون می شوند و این عاملی بسیارخطرناک برای بدن به حساب می آید و در مدت اگر فرد از مواد غذایی که دارای انتی اکسیدان می باشد استفاده کند می تواند اثرات مخربی که دارد را خنثی کند.

این متخصص تغذیه می گوید: بیشترین اثر آنتی اکسیدانی در سبزیجات و میوه های تازه وجود دارد. بهترین آنتی اکسیدان هایی که می توانید در روزهای آلوده از آن استفاده کنید عبارتند از: مرکبات، ماهی، کلم بروکلی، کیوی، بذر کتان، سبزیجات تازه، هویج، گل کلم و گوجه فرنگی.

دکتر صمدپور توصیه کرد: این را به یاد داشته باشید که در این روزها از فست فودها استفاده نکنید. علاوه بر این از غذاهایی که دارای اسید چرب ترانس بالایی می باشند مثل بیسکوییت ها، کیک ها و غذاهای فرآوری شده استفاده نکنید زیرا برای بدن مضر بوده و ذرات معلقی که در هوا وجود دارد را که مانند سموم عمل می کنند را وارد بدن شما می کند که بدن باید با آن ها مبارزه کند. در حالی که برخی از مواد غذایی مضری وجود دارند که شخص با استفاده از آن ها این سموم را افزایش می دهند و شرایط را از آن چیزی که هست بدتر می کنند.

این متخصص تاثیری که سبزیجات و میوه ها دارند را نسبت به شیر بیشتر می داند و می گوید: آلودگی هایی که در معادن و پالایشگاه ها به خاطر وجود فلزات سنگین وجود دارد، بهترین راه برای ازبین بردن اثرات منفی آلودگی این محیط نوشیدن شیر بسیار مفید می باشد. ولی اخیرا آلودگی که درگیر آن هستیم بسیار متفاوت می باشد و برای این که اثرات منفی این آلودگی ها را از بین ببریم باید از آنتی اکسیدان ها استفاده کنیم. ولی توصیه می کنیم که افراد مصرف شیر را قطع نکنند چون به خاطر فواید بسیاری که دارد در هر شرایطی برای بدن مفید می باشد.

وی می گوید: در این روزها استفاده از هویج به خاطر مقدار زیادی بتارکاروتن که در آن وجود دارد بسیار توصیه می شود. هویج علاوه بر اینکه مقدار زیادی بتاکاروتن دارد سرشار از فیبر خوراکی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها می باشد.

دکتر صمدپور در پایان افزود: کسانی که دچار بیماری های قلبی و تنفسی هستند و همچنین زنانی که باردارند و کودکان در دسته افراد حساس قرار دارند و بسیار آسیب پذیر می باشند، پس باید جوانب احتیاط را بیشتر رعایت کنند. والدین این را به یاد داشته باشند که زمانی که مدارس را به خاطر آلودگی هوا تعطیل می کنند به این معناست که کودک باید در خانه بماند و از آن خارج نشود. علاوه بر این ها کسانی هم هستند که به ورزش ها روزانه عادت دارند، این افراد باید بدانند که اگر در هوای آلوده به ورزش کردن بپردازند فقط به بدن آن ها آسیب وارد می شود و هیچ فایده ای ندارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *