#


ممکن است التهاب معده ریشه در افسردگی داشته باشد

التهاب معده
16 می 2017 بدون نظر 915 بازدید

ممکن است التهاب معده ریشه در افسردگی داشته باشد

ممکن است التهاب معده ریشه در افسردگی داشته باشد

به گزارش از من بپرس، دکتر کلی بورگا متخصص روانشناسی سلامت زنان در نیویورک درباره مقاله تازه منتشر شده خود «ذهن شما»چنین بیان میکند: تابحال طبق هیچ تحقیق معتبری ثابت نشده که افسردگی به دلیل وجود اختلالات شیمیایی در مغز به وجود آمده باشد.

چیزی که از علم در میابیم این است که افسردگی مانند بیماری هایی چون سرطان، بیماری قلبی، دیابت، وچاقی میتواند یک فرایند التهابی باشد یعنی در اصل منشا آن عصبی نمیتواند باشد.

همچنین او بر این باور است که قویترین راه ممکن برای ورود به مغز از طریق معده وارد میشود. و زمانی که برای درمان افسردگی از داروهای ضد افسردگی که بیشتر تاثیرشان رو مغز است مانند این است که وقتی سردرد دارید داروی مسکن را همراه آب رو پایتان بریزید.

همچنین دکتر بروگا می گوید: یکی از بدترین «تهدید های بیولوژیکی» مساله نشت از روده است. توضیحی که او در این مورد میدهد این است که وقتی روده نشت میکند مقداری از ال پی اس وارد خون میشود در نتیجه از سطح خونی مغزی عبور کرده ودر نهایت به التهاب مغز می انجامد چیزی که دکتر آن را بی ارتباط با افسردگی نمیداند.

چون او به طور مستقیم شاهد این بوده که داروهای  ضد افسردگی تاثیر چندانی بر درمان بیمارانش نداشته به همین خاطر دکتر بروگا بر این باور است که اگر بیمار روش زنگی خود را تغییر دهد بیشتر از استفاده دارو میتواند بهبود یابد.

او همچنین بیان میکند که در روانپزشکی معمولا ما اقدام به کنترل نشانه ها میکنیم. ولی در این صورت ما از دستیابی به علت بالقوه برگشت پذیری که باعث بروز افسردگی در فرد شده باز میمانیم.

توضیح دیگری که دکتر بروگا در این زمینه میدهد این است که التهاب روده را میتوان با تغییر در سبک زندگی یا با رژیم غذایی مناسب برطرف کرد.

در ادامه این مطلب هفت مورد کلیدی که دکتر بروگا معتقد است که اگر آنها را رعایت کنید از ابتلا به التهاب روده کاسته میشود که در این صورت شما میتوانید سلامت ذهنی خود را ارتقا دهید بیان شده.

از مصرف فست فودها پرهیز کنید

آماده سازی این غذاها طوری انجام میگیرد که باعث وارد شدن موادی به بدن میشود که در سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد میکند. هرچه مصرف این غذاها کمتر شود عملکرد مغزی شما بهبود خواهد بخشید.

حذف لبنیات، گلوتن و شکر از رژیم غذایی

مصرف زیاد لبنیات باعث ایجاد آکنه میشود، گلوتن نیز مشکلات زیادی برای سلامت بدن بوجود می آورد، شکر هم به همین صورت عوارض خاص خودش را دارد. دکتر بروگا معتقد است مصرف این سه ماده غذایی موجب ایجاد التهاب و ابتلا به افسردگی میشود.

سعی کنید بیشتر چربی طبیعی مصرف کنید

دکتر بروگا همچنین اظهار میکند که مصرف چربی برای بدن بد نمیباشد برای مثال امگا سه و امگا شش برای عملکرد مغز و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید میباشد.

غذاهای مخمری و پروبیوتیکها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

دکتر بروگا می گوید:« کار کردن با میلیاردها باکتری که در مجرای گوارش ما وجود دارند و در تنظیم هضم غذا نقش مهمی دارند اهمیت زیادی دارد.»

او همچنین بیان میکند که غذاهای مخمری و پروبیوتیک ها باکتری های خوب گوارشی راکه باعث تنظیم سیستم ایمنی نوروترنسمیترهای مغزی میشود را افزایش میدهد.

خواب کافی داشته باشید

طبق اظهاراتی که دکتر بروگا در این زمینه داشته چنین دریافت میشود که نداشتن خواب کافی باعث ایجاد التهاب در طول روز میشود. پس برای داشتن خواب کافی بهتر است قبل از نیمه شب به رختخواب بروید.

زیاد فکر کنید

توصیه دیگری که دکتر بروگا دارد این است که به طور روزانه به تفکر بپردازید زیرا تحقیقات نشان داده که فکر کردن باعث تحریک ژن های ضد التهابی شده و همچنین کمک به پایداری قند خون میکند، علاوه بر این به مغز نیز آرامش میبخشد.

برنامه ورزش خود را حداقل سه بار در هفته قرار دهید

دکتر بروگا بر این باور است که ورزش کردن یک ضد افسردگی طبیعی میباشد. یکی دیگر از فواید آن که با سلامت مغز نیز رابطه مستقیم دارد  تحریک مثبت میتوکندری‌هاست.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *