#


با گوجه فرنگی از سرطان معده جلوگیری کنیم

سرطان معده
16 می 2017 بدون نظر 869 بازدید

با گوجه فرنگی از سرطان معده جلوگیری کنیم

با گوجه فرنگی از سرطان معده جلوگیری کنیم

به گزارش از من بپرس، بر اساس یافته‌های جدید یک تیم تحقیقاتی ایتالیایی، استفاده از گوجه فرنگی راهکاری برای محافظت بدن در مقابل سرطان معده است.

تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات آنکولوژی موکوگلیانو ایتالیا معتقدند عصاره گوجه فرنگی از رشد سلول سرطان معده و ویژگی‌های بدخیم آن جلوگیری می‌کند.

این محققان ایتالیایی دریافته‌اند که گوجه فرنگی فقط به عنوان یک عامل پیشگیری از سرطان معده نیست بلکه در درمان‌ این بیماری نیز تأثیر و کارآیی خاص خود را دارد.

سرپرست این تیم تحقیقاتی، دانیلا بارونریال  درباره این تحقیق و نتایج آن توضیح می‌دهد: «تقریبا به نظر می‌رسد تأثیرات ضدتوموری و سرطانی گوجه فرنگی تنها به بعضی از ترکیبات ویژه آن مثل لیکوپن نیست، بلکه خود گوجه فرنگی بصورت کامل باید مورد نظر قرار داده شود.»

در این تحقیق، محققان در آزمایشگاه همه عصاره‌های چربی‌گرا گوجه فرنگی از لحاظ پیگیری ویژگی‌های مختلف نئوپلاستیک رشته‌های سلولی سرطان معده مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت. یافته‌ها نشان داد ۲ نوع متفاوت از گوجه فرهنگی خاصیت جلوگیری از پیشرفت و رشد سلول‌های بدخیم سرطانی داشت.

همچنین این محققان پی بردند که درمان سرطان با عصاره گوجه فرنگی کامل اثرات مهمی در قالب توقف چرخه سلول به وسیله مدولاسیون پروتئین‌های خانواده رتینوبلاستوما، جلوگیری از توانایی جابجایی سلول و همچنین بازدارنده‌های چرخه سلولی و در آخر القای مرگ سلولی سرطانی به وسیله آپوپتوز خواهد بود.

«سرطان معده» را چهارمین سرطان شایع در جهان می‌دانند که به علت عفونت‌های  Helicobacter pylori،   عوامل ژنتیکی و عادت‌های تغذیه‌ای نامناسب مثل استفاده از مواد غدایی شور و دیدی مرتبط است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *