#


مصرف ویتامین اضافی و تأثیر آن بر هوش

ویتامین و هوش
12 فوریه 2017 بدون نظر 933 بازدید

مصرف ویتامین اضافی و تأثیر آن بر هوش

مصرف ویتامین اضافی و تأثیر آن بر هوش

سال­ها پیش، مصرف داروهای ویتامین و املاح را سبب رشد هوش غیرکلامی کودک می­دانستند. اما مطالعات دقیق بعدی نشان داد که هیچ نوع شاهدی مبنی بر اینکه مصرف ویتامین و املاح اضافی در بچه ­های دبستانی هوش کودکان را افزایش می­دهد به دست نیامد.

اگرچه امروزه کاملاً ثابت شده کم­خونی رشد روانی حرکتی کودک را در سال­های اولیه دچار اختلال می­کند و سایر ویتامین­ها و املاح نیز تأثیر مهمی در عملکرد شناختی کودک دارند.

بنابراین آن دسته از کودکان که رژیم غذایی­شان غنی نبوده و از طریق مصرف موادغذایی نیز جبران کمبودهای غذایی آنها امکان­پذیر نیست، مصرف کلیه­ ی ویتامین­ها و املاح برای آنها مفید است.

از میان این داروها تنها تعداد معدودی، برای کودکان مناسب هستند. برخی از اشکال این داروها کپسول هستند که بلعیدن و فرو بردن آن برای کودک دشوار است.

برخی دیگر به شکل پودر یا شربت بوده و طعم بدو غیرعادی دارند. انواع دیگری نیز هستند که حجم موردنیاز آن زیاد بوده و کودک نمی­تواند این مقدار حجم تجویزی را بخورد.

والدین باید به توضیحات، نحوه و مدت مصرف این داروها توجه کنند و تنها دارویی را که پزشک تجویز می­کند به مصرف برسانند.

همچنین آنها دارو یا ویتامین­هایی را که در بازار وجود دارد، نباید بدون مشورت پزشک به کودک بدهند. تحقیقات نشان می­دهد والدین درباره­ی داروهای ویتامین اطلاعات کافی و مناسب ندارند.

آخرین اخبار را با ما دنبال کنید

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *