#


مشکلات زناشویی و راهکار های آن

مشکلات زناشویی و راهکار های آن
9 آوریل 2017 بدون نظر 993 بازدید

مشکلات زناشویی و راهکار های آن

مشکلات قابل حلتان را حل کنید

برای حل مشکلات این متن را بخوانید ، منطقی است که وقتی زن و مرد به یکدیگر احترام می گذارند و از نقطه نظرات یکدیگر استقبال می کنند. پایه و اساس درستی برای رفع اختلافاتی که پیش می اید دارند. و با این حال اغلب زوج ها در حالی که تلاش می کنند یکدیگر را متقاعد کنند و اختلافات را حل و فصل کنند. از مسیر منحرف می شوند راهشان را گم می کنند.

شروع راه…

گفتگویی که می توانست مولد و موثر باشد، در عوض به یک مسابقه جیغ و داد زدن و یا به سکوتی غضب ناک منتهی می شود. اگراین موضوع برایتان اشناست. مطمئن هستید که مشکلی که می خواهید به ان بپردازید قابل حل است در این صورت کلید حل این مشکل این است که رویکرد جدیدی برای حل اختلافات یاد بگیرید.(توصیه های ارائه شده در اینجا برای اختلافات به بن بست رسیده نیز تا حدودی مفید خواهد بود اما کافی نخواهد بود. برای از بین بردن موانعی که یک مشکل دایمی در زندگی شما ایجاد کرده است. باید اصل ششم (غلبه کردن بر گیرهای اختلافاتی فصل ۱۰ را بخوانید)

یک رویکرد موثر

رویکرد جالب و پر کاربردی که برای حل اختلافات توسط بسیاری از روان گرهای ازدواج و زناشویی توصیه می شود این است که تلاش کنید خود را در جایگاه همسرتان قرار دهید در حالی که به طور دقیق به صحبت های او گوش می دهید و سپس با همدلی بیان کنید که به مشکل از منظر/ دیدگاه اونگاه می کنید .

این روش روش بدی نیست البته اگر بتوانید این کار را انجام دهید اما همان گونه که قبلا گفته ام بسیاری از زوج ها از جمله بسیاری از زوج های شاد نمی توانند این کار را انجام دهند. بسیاری از افرادی که ما مطالعه کرده ایم و روابط زناشویی عاشقانه ای دارند که جای غبطه دارد وقتی با هم مشاجره می کنند از این قوانین کارشناسانه تبعیت نمی کنند. اما با این حال قادرند اختلافاتشان را حل کنند.
با مطالعه دقیق و موشکافانه کاری که این زوج ها انجام می دادند، به یک الگوی جدید حل اختلاف در یک رابطه عاشقانه رسیده ام .

پنجمین اصل مستلزم/دربر گیرنده مراحل زیر است:

۱.شروع ملایمی داشته باشید.

/۲.تلاش های جبرانی داشته باشید و به تلاش های همسرتان توجه کنید.

/۳.خودتان وهمسرتان را ارام کنید.

/۴.با هم به توافق برسید.

/ ۵.ایرادات یکدیگر را تحمل کنید.

 

ادامه ی راه…

“اموزش” این مراحل زمان بسیار کمی می گیرد چرا که ما همگی پیشاپیش مهارت های این چنینی را در خود داریم. ما فقط در صمیمی ترین روابطمان گاهی عادت استفاده از این مهارت ها را فراموش می کنیم. پنجمین اصل موفقیت در زناشویی را می توان تا حدود زیادی در اداب خوب معاشرت خلاصه کرد.

این به معنی این است که با همسرتان مانند یک دوست با احترام برخورد کنید. اگر یک مهمان چترش را جا بگذارد به او می گوییم “چترتان را فراموش کرده اید بفرمایید!”ما هرگز فکرش را هم نمی کنیم که بگوییم :”تو مشکل داری که دائما چیزهایی را فراموش می کنی. به خاطر خدا بیشتر فکر کند/ عاقل باش! مگر من نوکر تو هستم که دائما وسایلت را پشت سر تو جمع کنم؟” ما نسبت به احساسات مهمان حساس هستیم، حتی اگر شرایط چندان خوب ومساعدی نباشد.

وقتی دست مهمان به لیوان نوشابه می خورد و می ریزد می گوییم:”اشکال ندارد .می خواهید یک لیوان دیگر برایتان بریزم؟” و هرگز نمی گوییم:”بهترین روی میزی ام را خراب کردی . اصلا نمی شود به تو اطمینان کرد که کاری را خوب انجام دهی. هرگز دوباره تو را به خانه ام دعوت نخواهم کرد”.

دکتر راری

ایا دکتر راری را به خاطر دارید؟کسی که با همسرش در طول پیکنیک روز کریسمس در بیمارستان بسیار بد برخورد کرد؟ وقتی رزیدنت تماس گرفت با او خیلی مهربان برخورد کرد. موارد این چنینی در دنیای واقعی کم نیستند .

در وسط یک دعوا و مشاجره سخت، اگر تلفن زنگ بزند و زن یا مرد جواب بدهند معمولا لبخند می زند می گوید:”اوه،سلام،بله به هم ناهار بخوریم؟ بله، حتما هیچ مشکلینیست. سه شنبه عالی است. او واقعا متاسفم که می گویی نتوانستی ان شغل را بدست اوری. حتما الان ناراحت هستی. ونظایر ان.

همسر عصبانی وسخت گیر ناگهان دگرگون شده و تبدیل به یک فرد منعطف ،منطقی،فهمیده و با محبت می شود، البته تا زمانی که دارد با تلفن صحبت می کند. سپس بلافاصله دوباره تبدیل به فردی اخمو می شود که اصلا نمی خواهد از موضع خود کوتاه بیاید فقط به خاطرهمسرش .

لازم نیست حتما این گونه باشد. در حالی که این مراحل پیش می روید در ذهن داشته باشید که این توقع زیادی نیست که با همسرتان مانند یکی از اشنایانتان برخوردکنید،با این تفاوت که همسرتان کسی است که قسم خورده است همه زندگی را با شما تقسیم کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *