#


مسمومیت در کودکان/ تشخیص و چگونگی درمان آن

مسمومیت در کودکان
5 جولای 2017 بدون نظر 921 بازدید

مسمومیت در کودکان/ تشخیص و چگونگی درمان آن

مسمومیت در کودکان/ تشخیص و چگونگی درمان آن

سم های معمول در خانه شامل سفید کننده ها ، آفت کش ها و گیاهانی ماند نرگس ، آلاله و یا قارچ ها هستند. شما باید داروها و مواد شیمیایی را در ظروف مخصوص خودشان نگهداری کنید و این ظروف باید به شکلی تهیه شده باشند که برای کودک وسوسه کننده نباشند و در جایی قفل نگهداری کنید. اگر مشکوک به مسمومیت کودک هستید حتما با پزشک تماس بگیرید.

نشانه ها

یک ماده شیمیایی سوزاننده همیشه اثر سوختگی خود را در اطراف دهان کودک باقی می گذارد و کودک بعد از خوردن آن احساس تهوع و استفراغ و یا اسهال خواهد داشت. مواد شیمیایی بسیار سمی ممکن است موجب بیهوشی یا تشنج کودک شوند. ممکن است مواد سمی مانند قرص ها یا یک بطری مواد سمی خانگی در اطراف باشد و شما باید آن را به عنوان مدرکی از سم آلوده کننده کودک به پزشک نشان بدهید.

چه باید کرد

سعی کنید نوع سم را مشخص کنید. با پزشک یا اورژانس تماس بگیرید و یک نمونه از سم را همراه داشته باشید تا به پزشک نشان بدهید و اگر می توانید به او بگویید که کودک چه زمانی و چه مقدار از سم را خورده است. اگر فکر می کنید یا اطمینان دارید که کودک مقداری ماده سمی را خورده است سعی نکنید او را وادار به استفراغ نماید. مواد شیمیایی با برگردانده شدن از معده بیش از نوبت اولی که خورده شده اند به دستگاه گوارش فرد آسیب وارد می کنند. در عوض مقداری شیر یا آب به کودک بخورانید. ذرات باقیمانده از ماده سمی بر روی دست ها یا صورت را باید با آب بشوید.

اگر کودک هشیاری خود را از دست داده است نبض و تنفس او را کنترل کنید و در صورت لزوم عملیات احیای قلب و ریه را برای او انجام دهید. وقتی تنفس کودک برقرار شد او را در وضعیت بهبود قرار بدهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *