#


مبارزه با سرطان به کمک روغن زیتون

روغن زیتون
14 فوریه 2017 بدون نظر 1011 بازدید

مبارزه با سرطان به کمک روغن زیتون

مبارزه با سرطان به کمک روغن زیتون

روغن زیتون بطور طبیعی حاوی مولکول‌هایی بوده که قادرند سلول‌های سرطانی را از نابود کرده و از بین ببرند و در عین حال به سلول‌های سالم آسیبی نرسانند.

شاید بارها و بارها در مقاله‌های مختلف که توسط دانشمندان منتشر می شود در مورد روغن زیتون و  خواص ان خوانده باشیم، به خصوص در مورد خواصی بیشماری که که برای قلب و عروق دارد اما آیا می‌دانستید روغن زیتون برای مبارزه با سرطان هم موثر و کارآمد است؟

تیمی از دانشمندان آمریکایی به یک موضوع تعجب اور پی بردند؛ و ان این که : مولکولی در روغن زیتون وجود دارد که باعث مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود اما به سلول‌های سالم هیچ آسیبی نمی‌رساند.

با توجه به آمار منتشر شده  توسط سازمان بهداشت جهانی حدود ۸ میلیون نفر هر ساله در سراسر جهان در اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

درمان

درمان‌هایی که امروزه برای مقابله با سرطان وجود دارد اثرات متفاوتی را بر افراد مختلف میگذارد .

برخی بیماران به سختی می‌توانند آنها را تحمل کنند؛ خاصیت معجزه‌آسایی که  این روغن دارد به خوبی در آزمایشات قابل مشاهده بود و نشان داده که این ماده توانایی این را دارد تا در معالجه شخص بیمار تاثیر مثبتی داشته باشد .

سرطان‌شناسان طی این ازمایشات مشاهده کردند این مولکول ظرف مدت ۳۰ دقیقه الی یک ساعت می تواند موجب مرگ سلول‌ها ی سرطانی شده و در حالت طبیعی حدود ۱۶ تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا سلول‌ها از بین بروند.

طبق بیانیات «دیوید فاستر» و «اونیکا لوژاندر» دو انکولوژیست(سرطان شناس) ، «پل برسلین» استاد علوم تغذیه، برخی از مولکول‌های روغن زیتون توانایی فوق العاده ای در مبارزه با سرطان دارند.

نوعی ترکیب فنلی طبیعی فوق‌العاده خاص موجود در روغن زیتون باعث می‌شود برخی از بخش‌هایی از سلول‌های سرطانی بمیرند اما این مولکول به سلول‌های سالم اسیبی نمی رسانند و لیزوزوم‌ها، آنزیم‌هایی منتشر می‌کنند که سلول‌های سرطانی را از داخل از بین می‌برند.

دانشمندان معتقدند: این مولکول یک درمان واقعی است و ما نیاز به آزمایش‌ها و تحقیقات بیشتری در مورد این مولکول داریم.

بهترین مطالب آموزشی و اخبار حوزه بهداشت ، سلامت و پزشکی را با ما دنبال کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *