#


لحن صدا در سخنرانی

لحن صدا در سخنرانی
6 مارس 2017 بدون نظر 1057 بازدید

لحن صدا در سخنرانی

لحن صدا

لحن صدا در سخنرانی بسیار اهمیت دارد .«شمرده و آهسته سخن بگو بیش از حد سخن مگو»John Wayne

اعتماد به نفس وضعیتی احساسی و نگرش سخنران غالبا در لحن صدای او متبلور می شود درفضای سخنرانی صدای شما ابزاری قدرتمندی است که اجازه می دهد مخاطب خود را به گوش دادن جذب و ترغیب نمایید.

درحقیقت لحن صدا تقریبا مسئول انتقال۳۳درصد پیام است درحالیکه کلماتی که شما بکار می برید تنها عهده دار ۷درصد از ارتباط است.شاید این بدان معنا باشد که مردم بیشتر از محتوا تحت تاثیر صدا و کیفیت صدای شخض قرار می گیرند البته یافته ها بدین معنا نیست که بایستی اهمیت کلمات گفته شده نادیده گرفته شود یا کاهش یابد.

با این حال تحقیقات ثابت کرده اند هنگام آماده شدن برای سخنرانی و درحین ارائه آن درجمع باید تاثیر نشانه صوتی بر روی شنونده در نظر گرفته شود.به منظور درک بهتر تاثیر صدای خود بر مخاطب سعی کنید یک سخنران یا استاد قدیمی دانشگاخ را به یاد بیاورید که با صدایی یکنواخت صحبت می کرد چقدر حفظ تمرکز روی آنچه گفته می شد دشوار بود؟

گویندگانی که با لحنی یکنواخت صحبت می کنند(این امر معمولا زمانی رخ می دهد که سخنران از روی متن می خواند یا متن سخنرانی را کلمه به کلمه یاد می آورد)به سرعت توجه مخاطب را از دست می دهند و حتی برخی از مخاطبان را به خواب می برند.برای جلوگیری از چرت زدن یا حواس پرتی مخاطبان در طول سخنرانی باید یادبگیرند لحن صدای خود را کنترل و از آن برای رساتر شدن و تاثیرگذاری سخنرانی استفاده کنید.

آرینا نیکیتینا خودیاری
سخنرانی موفق
هفت گام به سوی موفقیت

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *