#


قرص را با کدام نوشیدنی بخوریم؟

خوردن قرص بهمراه آب
7 می 2017 بدون نظر 2265 بازدید

قرص را با کدام نوشیدنی بخوریم؟

قرص را با کدام نوشیدنی بخوریم؟

به گزارش از من بپرس، طلعت قانع دبیر «ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی دارو‌ها و سموم» گفت: بر خلاف باور عمومی بعضی از نوشیدنی‌ها خاصیت دارویی و جذب قرص‌ها را کاهش می‌دهند.

آب بهترین نوشیدنی برای مصرف قرص

قانع مدیر مرکز پاسخگویی سامانه ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو و دبیر ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی دارو‌ها و سموم  در پاسخ به این سؤال که بهترین نوشیدنی برای استفاده از قرص چیست، گفت: آب معمولی بهترین نوشیدنی برای مصرف قرص است، مردم باید به این نکته دقت کنند که مصرف قرص با هر مایعات دیگری به جز آب اگر بدون مشورت با پزشک یا داروساز صورت بگیرد ممکن است تأثیر دارو را از بین ببرد یا جذب آن را دچار مشکل کند.

این کارشناس معتقد است بیماران از مصرف قرض با مایعاتی که دارای pH متفاوتی از آب هستند خوداری کنند. همچنین استفاده از آب میوه برای مصرف قرص خاصیت آن را تحت تأثر قرار می‌دهد.  بطور مثال برخی از مردم به اشتباه آهن را با آب مرکباتی مثل پرتقال استفاده می‌کنند. به علت اینکه پرتقال دارای اگزالات است اثر منفی روی قرص آهن دارد.

قانع همچنین افزود: عده زیادی از کسانی که مشکلات معده و گوارشی دارند، آنتی بیوتیک‌ را با شیر می‌خورند که معده درد سراغ شان نیاید اما باید بگویم که با این کار خاصیت دارو از بین می‌رود و جذب دارو به شدت کاهش می‌یابد. مطمئنا این کار اشتباه است و هیچ پزشکی این اقدام را توصیه نمی‌کند.

چای بدترین نوشیدنی برای مصرف قرص

مدیر مرکز پاسخگویی سامانه ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو و دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم سازمان غذا و دارو همچنین اظهار داشت:  مصرف قرص‌ها  با چای به شدت اشتباه است، چون چای دارای مقداری کافئین است. از این نوشیدنی به عنوان بدترین مایعات برای مصرف قرص یاد می‌شود. کافئین چای دارو را تخریب می‌کند پس از استفاده آن با انواع دارو خوداری کنید.

انتهای پیام./

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *