#


فلسفه زندگی زناشویی

زوج
14 مارس 2017 بدون نظر 1265 بازدید

فلسفه زندگی زناشویی

بخش دوم:فلسفه زندگی زناشویی شما

در این مبحپ به روابط زندگی زناشویی شما میپردازیم

۱۱.درباره این با هم صحبت کنید که چرا فکر می کنید بعضی زندگی های مشترک موفق می شود وبعضی دیگر شکست می خورد؟ با هم تصمیم بگیرید بین زوج هایی که می شناسید کدام یک به خصوص زندگی زناشویی شادی دارتد و کدام یک به خصوص زندگی زناشویی ناشادی دارند. چه چیزی در مورد این زندگی های زناشویی خوب و بد متفاوت است؟ زندگی زناشویی خودتان را با هریک از این زدج ها مقایسه کنید.

۱۲.با هم درباره رابطه زناشویی پدر مادرهایتان صحبت کنید . به نظر شما زندگی زناشویی شما خیلی به ان هاست یا اینکه بسیار متفاوت از ان هاست؟

۱۳.چارت پیشینه زندگی زناشویی خودتان را تهیه کنید، و در ان نقطه عطف زندگی تان وبالا و پائین های ان را مشخص کنید.چه اوقاتی شادترین اوقات زندگی مشترک شما بوده اند؟ چه اوقاتی شادترین اوقات زندگی همسرتان بوده اند؟ در طول سالیان رابطه زناشویی شما چه تغییراتی کرده است؟

بیشتر زوج ها متوجه می شوند که به خاطر اوردن گذشته مشترکشان واوقاتی که با هم سپری کرده اند رابطه فعلی و کنونی ان ها را دوباره پر از انرژی و امید می کند. پاسخ دادن به این سوالات اغلب یاداور عشق وانتظارات ایده  الی است که در ابتدا باعث شد ان ها انگیزه پیدا کرده و تصمیم به ازدواج بگیرند.

این تمرین به زوج هایی که فکر می کردند زندگی مشترکشان به اخر رسیده و تمام شده است. بارقه هایی از امید می دهد که باعث می شود با هم تلاش کنند تا رابطه شان را نجات دهند، فقط تکرار وتمرین بالا به صورت گاه و بی گاه می تواند برای نجات دادن تقویت علاقه و تحسین زوجین یه یکدیگر کافی باشد.

اما اگر جو منفی جا خشک کرده باشد. احتمالا رابطه زناشویی نیازمند یک رویکرد طولانی تر و ساختارمدارتر است، چیزی که در تمرین بعدی ان را خواهید یافت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *