#


غذاهایی که پیری را به همراه دارند

4 آوریل 2018 بدون نظر 1163 بازدید

غذاهایی که پیری را به همراه دارند

کدام یک از غذاها باعث پیر شدن تان می شود؟

این که پس از گذراندن چند مهمانی پوست شما افت می کند علت دارد، چیزی که می خورید روی پوست شما تاثیر می گذارد ( روی بهتر یا بدتر شدن). استفاده از چند غذای نامناسب نمی توانند باعث شوند که یک شبه پیرتان کنند، ولی داشتن رژیم غذایی فقیر از مواد مغذی می تواند منجر به آسیب رسیدن به پوست (و دندان) در مدت طولانی شوند.

به گزارش ازمن بپرس، در این مطلب غذاهایی را نام برده ایم که باید در استفاده از آن ها تعادل را رعایت نمایید تا بتوانید زیبایی و جوانی پوست تان را حفظ کنید.

شیرینی ها

استفاده بیش از اندازه از مواد قندی می تواند منجر به آغاز فرآیندی تحت عنوان گلیکوزیله گردد. نظریه: زمانی که بیش از آن چه سلول ها می توانند پردازش نمایند قند استفاده می کنید، مولکول های قند باقی مانده با پروتئین مخلوط می شوند و گلیکوزیلاسیون پیشرفته را تولید می کنند.

این ترکیب باعث آسیب رسیدن به کلاژن پوست می شود( پروتئینی که فرم و جوانی پوست را حفظ می نماید). جای تعجب نیست که این مواد قندی برای لبخندتان نیز ضرر داشته باشد. قند به دندان ها می چسبد و منجر به تشدید باکتری ها، پوسیدگی و تغییر رنگ دندان می گردد. در صورتی که غذایی شیرین میل کرده اید سریعا پس از آن در دهان خود آب بچرخانید تا قند هایی که به دندان چسبیده اند جدا شوند.

الکل

کبد سالم یعنی پوست سالم. زمانی که کبد به خوبی کار می کند، سمومی که باعث آسیب رساندن به پوست می گردند به طور طبیعی از بدن دفع می شوند. ولی در صورتی که مواد سمی که داخل کبد تولید می شوند به خوبی شکسته نشوند، پوست بستر انواع مشکلات مانند آکنه و چین و چروک می گردد.

نوشیدنی های الکلی علاوه بر این می توانند منجر به روزاسه گردند. الکل منجر به کم آب شدن بدن می گردد و برای خواب هم خوب نمی باشد، که تمام این موارد با پیری زودرس در ارتباط می باشند. خواب ناکافی بر روی چین و چروک، رنگدانه های پوست، و خاصیت ارتجاعی آن تاثیر می گذارد.

گوشت سوخته

آیا بر روی همبرگری که می خورید تکه ای سوخته وجود دارد؟ آن نقطه احتمال دارد دارای هیدروکربن های التهاب آور باشد. که می تواند با التهابی که ایجاد می کند منجر به شکسته شدن کلاژن پوست گردد. برای پیشگیری از این مشکل مجبور نیستید گوشت کبابی را از برنامه تان از بین ببرید، ولی مطمئن شوید که قسمت های سوخته ی گوشت را نمی خورید.

علاوه بر این جایی که گوشت را در آن کباب کرده اید تمیز نمایید تا دفعات بعدی  نیز غذای تان آلوده نشود.

غذاهای نمکی

احتمال دارد در پخت و پز از نمک مصرف نکنید، ولی این تضمینی نیست که ثابت کند استفاده تان کم می باشد. تعداد زیادی از غذاهای کنسرو شده را با سدیم محافظت می کنند، که می تواند منجر به حبس آب در بدن گردد و در نهایت حالتی پف آلود پیدا می کنید. بنابر این مواظب غذاهایی که دارای نمک بالایی هستند باشید، و در صورتی که به دنبال راه حلی زود می باشید با کمک از یک نرم کننده دارای کافئین با آب های محبوس شده مقابله کنید (این نوع نرم کننده در صورت مصرف مرتب موجب کم شدن پف می گردد).

گوشت های فرآوری شده

سوسیس، کالباس و انواع گوشت هایی که فرآوری شده اند حاوی سولفیت و انواع مواد نگهدارنده می باشند، که می توانند منجر به التهاب در پوست، و سریع تر کردن روند پیر شدن آن گردند. علاوه بر این، این نوع غذاها دارای مقدار زیادی نمک می باشند، که موجب پف کردن می شوند. (بماند که این گوشت ها با بیماری های قلبی هم در ارتباط می باشند). به جای مصرف این نوع گوشت ها تلاش کنید از گوشت های طبیعی مصرف کنید. در صورتی که دل کندن از این نوع گوشت ها برای تان دشوار می باشد سعی کنید کمتر مصرف کنید و در کنار آن به میزان فراوان سبزیجات مصرف نمایید.

غذاهای تند

غذاهای تند می توانند موجب تشدید روزاسه پوست گردند، ولی در دوران یائسگی نیز می توانند منجر به بروز آسیب گردند. رگ های خونی که در پوست وجود دارند واکنش پذیر تر می باشند. از آن جا که غذاهای تند منجر به باز شدن رگ ها می گردد، زنان یائسه احتمال دارد متوجه شوند پوست شان لکه دار شده و جوانی شان را از دست داده است. از این که برخی مواقع غذای تند بخورید نگران نباشید، ولی در صورتی که این کار به صورت مرتب انجام شود شاهد نشانه هایی مانند وریدهای عنکبوتی، پف، و یا قرمزی دائمی پوست می باشید. در صورتی که غذایی تند می خورید سعی کنید تندی ملایم داشته باشد.

گوشت قرمز

گوشت چرب باعث آزاد شدن تولید رادیکال می شود. رادیکال های آزاد در جست وجوی الکترون های از دست رفته می باشند، آن ها الکترون ها را از سلول های سالم می گیرند، و به آن ها آسیب وارد می کنند. این آسیب در نتیجه روی توانایی پوست تان برای محافظت از خود و ساخت کلاژن اثر می گذارد. خوردن همبرگر لذت بخش می باشد ولی نه برای همیشه.

تلاش کنید به خوردن این گونه غذاها عادت نکنید. پیشنهاد می شود گوشت های کم چرب نظیر گوشت شتر مرغ یا گوشت مرغ مصرف کنید. علاوه بر این استفاده از آنتی اکسیدان ها را هم از بین نبرید، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد می جنگند. شما می توانید هم از غذاهای که دارای آنتی اکسیدان هستند و هم سرم های زیبایی که دارای ویتامین C می باشند مصرف کنید.

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا احتمال دارد موجب شوند فکر کنید همچون یک کودک انرژی دارید، ولی آن ها تاثیر خوبی روی دندان های تان نمی گذارند. در اصل مینای دندان بر اثر خوردن نوشیدنی های انرژی زا نسبت به نوشیدنی های ورزشی بیشتر تحت تاثیر منفی قرار می گیرد.

علاوه بر این معلوم شده است که نوشیدنی های انرژی زا بیشتر اسیدی می باشند. ولی در صورتی که واقعا به این نوشیدنی برای تجدید قوا نیازمند هستید سعی کنید با نی آن را مصرف کنید تا کمترین تماس را با دندان ها داشته باشد.

لیموناد

تمام مرکبات می توانند منجر به فرسایش مینای دندان گردند، ولی لیمو ترش می تواند بدترین آن ها باشد. آبلیمو نسبت به آب پرتقال یا گریپ فروت بیشترین آسیب را می زند. هم اکنون با افزودن شکر به لیموناد نیز اسید را به دندان ها می رسانید و هم این که قند ها موقعیت این را پیدا می کنند تا به دندان ها بچسبند، که منجر به پوسیدگی و بد رنگ شدن دندان می گردد. همچون نوشیدنی های انرژی زا این نوشیدنی را هم می توانید با نی مصرف کنید.

هر چیزی که کافئین دارد

کافئین همچون سایر مدرها، می تواند منجر به دفع مایعات و کاهش رطوبت بدن گردد، که پوست را هم شامل می شود. هر چیزی که موجب دفع مایعات گردد می تواند منجر به کم شدن رطوبت پوست نیز گردد، که نتیجه ی آن خشکی و پیری پوست می باشد.

خبرهای خوب: مقابله با عواقب نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه ساده می باشد. به کار بردن مرطوب کننده ها آسان ترین راه برای برگرداندن جوانی به پوست خشک می باشد. مرطوب کننده ای مصرف کنید که دارای اسید هیالورونیک باشد، چرا که دارای خاصیت فوق العاده ای در رطوبت پوست می باشد.

چربی های ترانس

در صورتی که بالا رفتن خطر بیماری های قلبی به خاطر استفاده از چربی های ترانس شما را راضی به کاهش استفاده از آن نمی کند، خراب شدن پوست تان را هم به فهرست ضررها بیفزایید احتمال دارد نظرتان عوض شود. چربی های ترانس منجر به بیشتر شدن التهاب می شوند ( التهاب خبر بدی برای کلوژن هم می باشد). همچنین چربی های ناسالم تخریب حاصل از uv را تشدید می کند، که علت شماره یک آکنه می باشد.

برچسب های ”۰ گرم چربی ترانس” گول تان نزند، چرا که همواره آن غذا می تواند زیر ۰.۵ گرم چربی مصنوعی داشته باشد. علاوه بر این از خرید مواد غذایی که از روغن هیدروژنه برای مواد تشکیل دهنده آن استفاده می شود خودداری کنید.

قهوه

کافئینی که در قهوه وجود دارد تنها دلیل پیر شدن نمی باشد، قهوه برای دندان ها هم با گذشت زمان مشکل ساز می شود. نوشیدنی های اسیدی حفره های میکروسکوپی بر روی مینای دندان به وجود می آورند و منجر به شدت گرفتن روند فرسایش آن می گردند. نمی توانید قهوه را کنار بگذارید؟ نباید هم این کار را انجام دهید، چرا که بر اساس تحقیقات انجام شده نشان می دهد قهوه خواص بسیاری برای سلامت دارد، مانند ارتباط احتمالی میان قهوه یا کافئین و کم شدن خطر ابتلا به سرطان پوست. فقط کافی است همراه با قهوه یک لیوان آب هم مصرف کنید.

آب یک ph طبیعی می باشد، که اسید را می شوید. آدامس های فاقد شکر هم می توانند از تغییر رنگ دندان جلوگیری کنند، چرا که منجر به بیشتر شدن ترشح بزاق می شوند.

چای سیاه

به خاطر تانن بالا، مصرف کنندگان چای هم از لکه در امان نمی باشند.

خبر خوب: بر اساس یک مطالعه جدیدی که در مجله بین المللی دندانپزشکی بهداشت منتشر شده است نشان می دهد که کازئینی که در شیر وجود دارد لکه های دندان حاصل از چای را کم می کند. ریختن لیمو در چای حالتی اسیدی مشابه قهوه را به وجود می آورند، اسید سیتریک مینای دندان را تضعیف می کند، و علاوه بر این دندان ها بیشتر مستعد به لکه می گردند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *