#


8 عامل که می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد

8 عامل که می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد
15 جولای 2017 بدون نظر 973 بازدید

8 عامل که می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد

عواملی که می تواند شما را در شب آزار دهد

درد

در یک مطالعه، ۱۵ درصد از آمریکایی ها از درد مزمن رنج می برند و دو سوم نیز مشکلات خواب دارند. درد پشت، سوزش سردرد و سندرم مشترک مفصلی (مشکلات با عضلات شکم) علت اصلی از دست دادن خواب مربوط به درد است.

بیماری های روانی و استرس

بی خوابی هر دو نشانه و علت افسردگی و اضطراب است. از آنجایی که مغز از همان انتقال دهنده های عصبی برای خواب و خلق استفاده می کند، اغلب دشوار است بدانیم که ابتدا شروع می شود. وضعیت یا رویدادهای شدید، مانند پول یا مشکلات زناشویی، اغلب باعث بی خوابی می شود که می تواند یک مشکل دراز مدت باشد.

خرناس

اگر شما یکی از ۳۷ میلیون نفر از دشمنان مزاحم در ایالات متحده هستید، وزوز شما ممکن است معامله بزرگی باشد. تخمین زده می شود ۳۰ تا ۵۰ درصد از آمریکایی ها خرخر می کنند، بیشتر بدون نتیجه. اما در بعضی موارد، خروپف علائم آپنه خواب است، اختلال مرتبط با بیماری قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی.

تاخیر جت

گذر از مناطق زمانی، ساعت داخلی خود را بر می گرداند، زمانی که آن را تاریک است و زمانی که نور روشن است، از خواب بیدار می شود. بدن شما می تواند تا سه روز طول بکشد تا با برنامه نور / تاریک جدید در منطقه زمانی دیگر تنظیم شود و اگر در اغلب مناطق زمانی پرواز می کنید، تاخیر جت می تواند باعث مشکلات مزمن خواب شود.

شیفت کاری

برنامه ای که بر خلاف ساعات خواب معمول خواب مانند پزشکان، پرستاران و یا دیگر کارکنان تغییر می تواند ریتم روزانه بدن شما را ناراحت کند. بر طبق یک مطالعه سال ۲۰۰۷ در دانشگاه آرژانتین در دانشگاه بوئنوس آیرس، آرژانتین، افراد مبتلا به تغییرات چرخشی، سطوح پایین تر سروتونین، هورمون و انتقال دهنده عصبی در سیستم عصبی مرکزی است که به تنظیم خواب کمک می کند.

تغییرات هورمونی

یائسگی، قاعدگی و حاملگی بعضی از منابع اولیه مشکلات خواب در میان زنان است. فریادهای داغ، سینه های ملایم و ادرار مکرر همه الگوهای طبیعی خوابیدن را مختل می کنند. با توجه به بنیاد ملی خواب، تقریبا ۴۰٪ از زنان پیرامونی (کسانی که در دوره گذار یائسگی هستند) مشکلات خواب دارند.

بیماری های پزشکی

اغلب مشکلات خواب همراه با سایر شرایط پزشکی است. برای مثال، با بیماری ریه یا آسم، خفگی و تنگی نفس می تواند خواب شما را مختل کند، به خصوص در صبح زود. اگر از نارسایی قلبی رنج می برید، ممکن است الگوهای تنفس غیر طبیعی ایجاد کنید. بیماری پارکینسون و دیگر بیماری های عصبی، بی خوابی را به عنوان یک عارضه جانبی مکرر نشان می دهد.

مواد مخدر

داروها، هر دو نسخه و بدون نسخه، می تواند خواب شما را مختل کند، به ویژه اگر شما آنها را به زمان خواب نزدیک کنید و یا اگر دوز خود را افزایش دهید. اگر متوجه مشکلات خواب شوید که با تغییر در قلمرو دارو شما همخوانی دارد، از پزشک خود در مورد یک اتصال احتمالی مطلع شوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *