#


عوارض جدی پوشیدن لباس ‌های تنگ

لباس های تنگ
1 ژوئن 2017 بدون نظر 737 بازدید

عوارض جدی پوشیدن لباس ‌های تنگ

عوارض جدی پوشیدن لباس ‌های تنگ

به گزارش از من بپرس، لباس های تنگ که هر چند وقت یک بار تب استفاده از آنها بالا می گیرد، آسیب های جدی به سلامت افراد وارد کرده که آگاهی از آنها می تواند به درک درستی از این گرایش اشتباه و تصحیح آن کمک کند.

محققان می گویند جریان برگشتی خون از مهم ترین ساز و کارهای بدن در اندام ‌های تحتانی است که در نتیجه آن، زانو دچار ورم نخواهد نشد.

مشکل اینجاست که این جریان به علت پوشیدن لباس‌ های تنگ دچار اختلال می شود. این اختلال نیز منجر به بروز خستگی و کوفتگی در بدن و افزایش فشار به قلب می شود. گفتنی است که مورد آخر در صورتی بیشتر رخ می دهد که لباس ها در بخش کمر و پاها تنگ باشند.

اما عوارض پوشیدن لباس های تنگ تنها به موار بالا خلاصه نمی شود. در ادامه بیماری ها و عوارض دیگر این ناهنجاری را توضیح خواهیم داد:

در هضم غذا اختلال ایجاد می کنند

معده پس از صرف غذا حجیم می ‌شود و دلیل این امر ترشح اسیدهای گوارشی است. بنابراین پوشیدن لباس‌ های تنگ در نواحی شکمی باعث این عوامل می شود:

از حجیم شدن معده جلوگیری می ‌کند.

بر دیرهضمی و رفلاکس تأثیر می گذارد.

باعث ایجاد یبوست، درد روده و تورم شکم می شود.

تعریق را افزایش می دهند

بعید است کسی پیدا شود که از بوی نامطبوع در نواحی مختلف بدن اذیت نشود. مصرف بالای خوشبو کننده ها نشان دهنده میزان نارحتی از این پدیده است. بنابراین در حالی که افراد تمام تلاش خود را معطوف به دفع این بو می کنند، پوشیدن لباس‌ های تنگ با ایجاد بوی نامطبوع در نواحی تناسلی، زیر بغل و پا این تلاش را خنثی می کند.

همچنین به کار رفتن الیاف مصنوعی در بافت لباس ‌های پلاستیکی باعث تشدید این بوی نامطبوع شده و زمینه را برای رشد باکتری‌ها مهیا می کند.

سلولیت را تسریع می کنند

توده های چربی جمع شده در نواحی مختلف بدن را سلولیت می گویند. بنابراین در حالی که لباس‌ های تنگ به خودی خود باعث ایجاد سلولیت نمی‌ شود، اما در تسریع بروز این پدیده زشت بر روی بدن نقش زیادی بازی می کند.

علت این کار نیز مختل شدن جریان خون است که در بالا توضیح داده شد. همچنین با پوشیدن لباس های تنگ این توده های چربی برجسته شده و منظره ای بد را تشکیل می دهد.

واریس را تشدید می کنند

زنان این عارضه را باید جدی تر بگیرند، زیرا در میان آنها رایج تر است. علت آن نیز نقش هورمون زنانه پروژسترون در انبساط غیر طبیعی رگ‌ هاست.

گفتنی است که بر طبق یک پژوهش یک سوم زنان از داشتن رگ‌ های واریسی رنج می برند. از عوامل تأثیرگذار بر افزایش این بیماری می توان به مصرف قرص‌ های ضد بارداری، ایستادن ‌های طولانی‌مدت و پوشیدن لباس‌ های تنگ اشاره کرد.

مانند مورد قبل علت این عارضه نیز کند و یا مختل شدن گردش خون است که عمان گونه که توضیح داده شد، با پوشیدن لباس‌ های تنگ تشدید می شود.

تنفس را ناقص می کنند

تنفس کامل باعث تبادل درست گازها در ناحیه قفسه‌ سینه می شود. در حالی که تنفس ناقص به علت پوشیدن لباس های تنگ در قسمت بالا تنه، با اخلال در این تبادل باعث تجمع و تسریع اکسیداسیون سلول‌ ها می شود. این عارضه نیز به نوبه خود به پیری زودرس منجر می شود.

باعث ایجاد کمردرد می شوند

دردهای کمری و لگنی نیز از جمله عوارض پوشیدن لباس ‌های تنگ است. هر چه این لباس‌ ها تنگ تر باشند، محدودیت حرکتی بیشتری ایجاد کرده، باعث کشیدگی دسته ای از عضلات خاص شده و همچنین به مهره ‌ها فشار وارد می کنند.

باعث ایجاد عفونت تناسلی می شوند

ایجاد بوی نامطبوع و عفونت ‌های قارچی از عوارض تنگی لباس در ناحیه تناسلی است. این عوارض بر اثر افزایش دما و رطوبت در این نواحی به وجود می آیند. این عارضه در مردان علاوه بر درد بیضه، بر روی تعداد و کیفیت اسپرم ‌ها نیز تأثیر منفی می‌ گذارد.

مشکلات پوستی

پوست از حساس ترین اعضای بدن است که توجه به آن مخصوصاً برای سالم ماندن منفذ های تنفسی بسیار لازم است. بنابراین

پوشیدن لباس های تنگ، مخصوصاً اگر جنسی غیرقابل تنفس داشته باشند، از تنفس پوست جلوگیری می کنند. همچنین عارضه هایی مانند قرمزی، خارش و موهای زیرپوستی در ناحیه پاها از دیگر نتایج استفاده از لباس‌ های تنگ هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *