#


علائم کمبود ویتامین K در بدن

25 دسامبر 2017 بدون نظر 1213 بازدید

علائم کمبود ویتامین K در بدن

علائم کمبود ویتامین K در بدن

اصلی ترین نشانه ی کمبود ویتامین K در بدن خونریزی شدید می باشد که ناشی از اختلال در تشکیل لخته های خونی می باشد.

به گزارش ازمن بپرس، ویتامین K دارای دو نوع می باشد. نخستین نوع آن ویتامین K1 است که می توانید در گیاهانی مانند کلم و اسفناج دریافت کنید. نوع دوم این ویتامین در بدن وجود دارد که محل تولید آن به شکل طبیعی در روده می باشد.

هر دو نوع این ویتامین ها می توانند پروتئین هایی را بسازند که وظیفه ی آن ها کمک به لخته شدن خون می باشد. اگر خون لخته شود باعث می شود که از خونریزی های زیاد داخلی و خارجی پیشگیری کند.

اکثز بزرگ سالان به مقدار کافی ویتامین K را از راه استفاده از خوراک ها و چیز یکه در بدن شان به طور طبیعی تولید می کند را به دست می آورند. در هر صورت برخی از داروها و بیماری هایی هم هستند که تولید ویتامین K را کم می کنند و نمی گذارند که جذب بدن شوند.

کارشناسان می گویند که کمبود ویتامین K در بدن نوزادان بسیار شایع است. علاوه بر این افراد بزرگسالی که از داروهایی نظیر داروهای ضد انعقاد، آنتی بیوتیک های مداخله گر در تولید و جذب ویتامین K و مقدار فراوانی ویتامین A  و E استفاده می کنند بیشتر دچار کمبود ویتامین K می شوند. همینطور کمبود ویتامین K می تواند بر اثر بیماری باشد که از جذب درست چربی جلوگیری می کند.

همچنین دلیل های بسیاری وجود دارد که باعث آماده سازی نوزادان برای ابتلا به کمبود ویتامین K می شود که در ادامه این دلایل را شرح خواهیم داد.

-استفاده از شیری که مقدار ویتامین K در آن پایین می باشد.

-زمانی که کبد نوزاد نمی تواند از ویتامین K به درستی استفاده کند.

-وقتی که به طور صحیح ویتامین  K از جفت مادر به جنین انتقال پیدا نمی کند.

-هنگامی که روده نوزاد در چند روز اول بدو تولد نمی تواند ویتامین K2 را تولید کند.

شایع ترین نشانه های کمبود ویتامن K

کمبوداین ویتامین در بدن دارای علائم بسیاری می باشد که اصلی ترین دلیل  آن خونریزی زیاد است. علائم دیگری که می توان در زمان کمبود ویتامین K در بدن مشاهده کرد عبارتند از: کبود شدن بدن، تیره شدن رنگ مدفوع یا وجود خون در آن، پدید آمدن لخته های خونی کوچک در زیر ناخن ها، وجود خون در غشای مخاطی.

طبق این گزارش اگر فردی تشخیص داد که بدنش دچار کمبود ویتامین  K شده است باید از مکمل هایی که دارای این ویتامین هستند مانند «فیتونادیون» استفاده کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *