#


علائم مقاومت در رابطه

علائم مقاومت در رابطه
8 آوریل 2017 بدون نظر 1127 بازدید

علائم مقاومت در رابطه

علائم مقاومت در رابطه زناشویی

علائم مقاومت در رابطه زناشویی را در این مبحث مورد بررسی قرار میدهیم.

من انقدرشوهر های عصبانی با مجریان عصبانی برنامه های مختلف مصاحبه رادیویی کرده ام که به یقین می دانم بعضی از مردها معمولا در تقسیم کردن قدرت با همسرانشان مشکل دارند.

* در عصری که تساوی بین زن و مرد فرهنگ غالب است هنوز شوهرهایی وجود دارند که به راحتی نمی پذیرند که نظرات همسرشان را لحاظ کنند؛ و مردانی که وقتی تصمیمی می گیرند احساسات و ایده های همسرشان را در نظر نمی گیرند.

بعضی مردها ادعا می کنند که اعتقادات مذهبی شان ان ها را ملزم می کند که کنترل زندگی زناشویی شان و در نتیجه کنترل همسرشان در دست ان ها باشد.  اما تا جایی که من می دانم هیچ مذهبی نمیی گوید که مرد باید به زن زور بگوید.

من نمی خواهم از هیچ یک از نظام های اعتقادی معنوی در این بحث مربوط به نقش زن و مرد طرفداری کنم. در تحقیقات ما هم زوج هایی شرکت داشته اند که اعتقاد دارند مرد باید رئیس خانواده باشد و هم زوج هایی شرکت داشته اند که طرفدار تساوی همه انسان ها بوده اند.

در مورد هر دو گروه مردانی که هوش عاطفی بالایی داشته اند یک چیز مهم را در یافته اند: اینکه چگونه احترام و تحسین نسبت به همسرشان را ابراز کنند .

تمام مکاتب معنوی بدون استثناء بر عشق ورزیدن و احترام گذاشتن به همسر تاکید دارند. منظور پذیرش تاثیر از همسر دقیقا به همین معناست .

مطمئنا شما نمی خواهید یا تصمیم گیری هایتان باعث شوید همسرتان احساس کند به او بی احترامی شده است.

ایا این حالت با باورهای مذهبی همخوانی دارد؟ مسلما ندارد.

من موقعی واقعا متوجه این مطلب مهم شدم که با همکارم “دانا کهر” که یک کشیش مورمون است برخوردی داشتم. مورمون ها به صورت سنتی طرز فکر پدر سالاری را تکریم می کنند. ان ها اعتقاد دارند که شوهر باید همه تصمیمات خانواده را بگیرد. اما کهر و همسرش از لحاظ عاطفی زندگی زناشوی هوشمندی دارند.

کهر می گوید که او هیچ تضادی بین باورهای مذهبی اش و پذیرفتن نقوذ همسرش نمی بیند. او به من می گفت:”هرگز تصمیمی که همسرم با ان مخالف باشد نمی گیرم. این کار بی احترامی محض به اوست.

ان قدر درباره موضوعی صحبت می کنیم تا این که بالاخره به هم به توافق میرسیم. بعدما تصمیم می گیریم

.”کهر به صورت ذاتی و غریزی متوجه شده است رابطه زناشویی نمی تواند موفق باشد مگر اینکه زن و مرد هر دو به هم افتخار کنند و به یکدیگر ا.حترام بگذارند . نظام باورهای شما هر چه باشد مسئله یک حقیقت است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *