#


عفونت گوش و روش های کاهش درد آن

22 اکتبر 2017 بدون نظر 1173 بازدید

عفونت گوش و روش های کاهش درد آن

عفونت گوش و روش های  کاهش درد آن

کودکان به چند دلیل دچار عفونت گوشی می شوند، شیور استاش در بچه ها گشادتر و کوتاهتر از بزرگسالان است. همچنین کودکان در مراکز مراقبت روزانه بیشتر در معرض سرماخوردگی هستند و سرماخوردگی میتواند باعث عفونت گوش میانی شود. علایم معمول عفونت گوش میانی شامل درد و از دست رفتن شنوایی است. اما بزرگسالان و کودکان ممکن است دچار عفونت گوشی بدون درد شوند. به محض اینکه عنونت گوش آغاز شد، بهترین درمان، مصرف آنتیبیوتیک است. گوش شما در عرض یک هفته تا ده روز درمان می شود، اما امشب چه باید کرد؟ چگونه می توانید از عفونت های بعدی گوش جلوگیری کنید ؟

مراقبت های آرامش بخش

استامینوفن را امتحان کلید .

این دارو، اولین انتخاب یک پزشک است، یک دوز در هنگام خواب برای توقف درد، کافی است ، به هیچ شخص زیر ۲۱ سال نباید آسپیرین داده شود، زیرا خطر سندرم ری که یک بیماری مرگ آور عصبی است ، وجود دارد.

سرتان را بالا بگیرید .

هنگامی که سرتان را صاف نگه دارید ، شیپور استاش به طور طبیعی تخلیه می شود . به همین دلیل بچه های مبتلا به عفونت گوش در طول روز ( هنگامی که مشغول دویدن و بازی کردن هستند ) دردی حس نمی کنند .

از نوشیدنیهای بیشتری استفاده کنید.

نوشیدن آب به آرامی و اندک اندک باعث تحریک حرکات عضلاتی می شود که به باز شدن و تخلیه شیپور استاش کمک می کنند.

در هنگام خواب داروی ضد احتقان مصرف کنید.

 کودکان و بزرگسالانی که دچار عفونت های متعدد گوش می شوند ممکن است با خوردن یک دوز داروی ضد احتقان در هنگام خواب ، وضعیت بهتری پیدا کنند. اگر مایعی در گوش وجود داشته باشد، درمان با دارو، آن را خشک می کند و باعث تسکین درد می شود.

عفونت گوش

از اسپری بیلی استفاده کلید و گوشتان را خشک کنید.

دکتر فیسر می گوید: بزرگسالان ممکن است از اسپری ضداحتقان استنشاقی به علاوه آنتیهیستامین پا ضداحتقان قبل از خواب استفاده کنند. اما از قطره بینی برای یکی دو دوز استفاده کنید. استفاده بیش از حد ممکن است اثر معکوس داشته باشد و وضعیت بینی را بدتر کند.

مراقبت های پیشگیرانه

هنگامی که واقعاً نمی توانید از عفونتهای گوش ، پیشگیری کنید می توانید کارهایی انجام دهید که شانس ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

بچه را با شیرمادر تغذیه کنید.

بعضی از متخصصین اعتقاد دارند که این کار، احتمال مشکلات گوشی را کاهش می دهد. مطالعه ای که روی ۲۳۷ کودک در هلسینکی فنلاند انجام گرفته است نشان می دهد که ۹٪ بچه هایی که از شیر مادر تغذیه می کنند و ۱۹٪ بچه هایی که شیر خشک میخورند، در پایان سال اول دچار عفونت گوش میانی می شوند. تا سه سالگی تنها ۹٪ کودکان شیرمادر خور در برابر ۲۱٪ بچه های دیگر دچار عفونت می شوند، علت این اختلاف چیست؟

محققان بر این باورند که سیستم ایمنی کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، در برابر عفونتهای راه های تنفسی مقاوم میشود.

سیگار را ترک کنید .

دکتر ویلدر میگوید: سیگار کشیدن منجر به بار شدن هوا از مواد مخرک و پرخونی شیپور استاش می شوند.

منتظر درد نباشید.

اگر چند روز بعد از سرماخوردگی دچار کاهش شنوایی و یا احساس پری و انسداد در گوش تان شدید، باید به پزشک مراجعه کنید.

۱۰ تا ۱۶ روز درمان با آنتی بیوتیک مفید است.

عفونت گوش

جرم گوش

جرم گوش می تواند جلوی پردهٔ صماخ را بگیرد و برای شما مشکلساز شود. کارهای زیر را در این حالت انجام دهید :

چیزی در گوش فرو نکنید .

یک ضربالمثل قدیمی : هرگز چیزی کوچک تر از آرنج در گوش تان وارد نکنید.

هیچ گاه اشیای نوک تیز مانند سنجاق سر، نوک مداد و گیره کاغذ را در گوش فرو نبرید زیرا ممکن است پرده صماخ را پاره کند. از سواپ پنبهای و یا انگشت نیز استفاده نکنید، زیرا وقتی که فکر می کنید گوش را تمیز کردهاید، در واقع جرمها را به نواحی عمیق تر رانده اید.

چند قطره از یک مایع نرم کننده در گوش بریزید .

چند قطره از بعضی مایعاتی که در خانه دارید می تواند جرم گوش را نرم کند. از هیدروژن پراکساید، روغن ملین و یا گلیسیرین استفاده کنید. یک یا دو قطره از مایعات بالا را در هر گوش بریزید؛ بگذارید اضافی مایع از گوش به بیرون لبریز شود. این مایع در جرم نفوذ و آن را نرم می کند. این درمان را چند روز ادامه دهید، هنگامی که جرم نرم شد گوش آمادهٔ شستشو می باشد. دکتر فیسر میگوید: یک ظرف را از آب با دمای بدن پر کنید. سرنگ پلاستیکی را با آب پر کنید سپس سرتان را بالای ظرف نگه دارید، آب را به آرامی از سرنگ به داخل گوش تزریق کنید. سر را به یک طرف خم کنید تا آب خارج شود.

عفونت گوش

گوش تان را با سشوار خشک کنید. .

پزشکان می گویند: گوش ها را با مالش خشک نکنید، بلکه به وسیلهٔ سشوار این کار را انجام دهید.

به این کار عادت کنید.

در بعضی افراد، به تشخیص پزشک ، شستشوی گوش به صورت یک بار در ماه ، مفید است. اگر از این حد بیشتر شود، حفاظ طبیعی گوش از بین میرود

شومینه را خاموش کنید.

به دليل بالا شما باید آتش شومینه را خاموش کنید زیرا دوده حاصل از آتش ، هوا را برای تحمل و تنفسی نامساعد می کند .

از بچه های خود به دقت مراقبت کنید .

احتمال عفونت در بچه هایی که در تماس با دیگران هستند بیشتر است ؛ به همین دلیل شاید لازم شود که بچه ها را در گروه کوچک تری مانند مراقبت در خانه قرار دهید.

صبور باشید.

بعضی از کودکان تا سه سالگی مشکل عفونت گوشی دارند؛ بنابراین پس از آن مشکل خود به خود حل می شود و هر دو میتوانید به راحتی بخوابید.ی گوش از بین میرود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *