#


عجیب ترین راه های لاغری و کاهش وزن را بشناسید

23 ژانویه 2018 بدون نظر 1529 بازدید

عجیب ترین راه های لاغری و کاهش وزن را بشناسید

عجیب ترین راه های لاغری و کاهش وزن را بشناسید

در سراسر دنیا افرادی هستند که به دلیل تحرک کم دچار وزن بالا و اضافه وزن می شوند و به این فکر می کنند که چگونه می توانند وزن خود را کاهش دهند اما در مورد راه های کاهش وزن اطلاعات زیادی ندارند. در این مطلب ما قصد داریم شما را با راه های عجیب و جالب بیشتر آشنا کنیم. افرادی که خواستار کاهش وزن بوده و دوست دارند به وزن ایده آل خود برسند حتما این مطلب را مطالعه کنند.

زمانی که شما دچار اضافه وزن زیادی هستید، این بدان معنی است که شما باید راه طولانی را یرای رسیدن به هدف تان طی کنید. باید بدانید که در طی این مدت ممکن است با چالش هایی رو به رو شوید. کارشناسان مربوطه و یا افرادی که خودشان این کار را تجربه کرده اند ممکن است ایده های خودشان را برای کاهش کالری، مقابله آسان با گرسنگی، انجام فعالیت های ورزشی، پیاده روی و یا سایر مواردی که خود امتحان کرده اند را به شما هم بدهند.

بعضی از این راه ها توسط برخی از افراد تجربه شده اند و و درست می باشند و بعضی دیگر از این راه ها احتمال دارد برای شما تعجب آور باشند. برای این که با این گونه راه های عجیب بیشتر آشنا شوید با ما همراه شوید.

تمام چیز هایی که باید درباره ی برنامه ریزی بدانید

  • سعی کنید وعده ی صبحانه ی کاملی داشته باشید

اشخاصی که برای وعده ی صبحانه غذای بیشتری نسبت به شام شب می خورند بیشتر می توانند کاهش وزن داشته باشند. بعضی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده اند نشان دهنده ی این می باشند که چنانچه برای صرف وعده ی صبحانه تان از غذا های با پروتئین بالا استفاده کنید به خصوص اگر غذای گرم و جامد باشد، این باعث می شود که شما احساس سیری بیشتری کنید و بعدا دیر تر احساس گرسنگی کنید. مدیر مرکز مدیریت و تحقیقات وزن ایالت واشنگتن دکتر دومنسیا روبینو، در این باره اظهار کرد: سعی کنید برای صرف وعده ی صبحانه ی خود از بیست و پنج گرم پروتئین و بین ۳۵۰تا ۴۰۰کالری مصرف کنید.

  • از تمام چیز هایی که در روز می خورید عکس بگیرید

به گفته ی سوزان آلبرز، نویسنده ی  EatQ: ممکن است لحظات وحشتناکی در غذا خوردن ما وجود داشته باشد. از غذا هایی که هر روز مصرف می کنید عکس هایی تهیه کرده و آن ها را درون فایلی ذخیره کنید. پیش از این که برای دفعه بعدی بخواهید میان وعده و یا غذایی بخورید به آن ها نگاهی بیندازید. با مشاهده ی آن ها شما به یاد خواهید آورد که قبلا چه چیزی خورده اید. با کمک این کار شما می توانید درست تصمیم گیری کنید که چیز دیگری را برای خوردن انتخاب کنید و یا از میزان چیزی که قرار بخورید کم کنید.

  • می توانید از نوعی اپلیکیشن استفاده کنید

یکی از وبلاگ نویسان به نام لیسا دورانت در این مورد می گوید، من غذا و سهم وعده  ی غذایی را به صورتی که افراد لاغر می بینند، نمی بینم. وی برای تمرکز بر ارتباط خود با وعده های غذایی و نوع غذای مصرفی اش از نوعی اپلیکیشن به نام اپلیکیشن تناسب اندام استفاده می کند. او با این کار می توانست مقدار غذایی که می خورد و یا هر چیزی که مصرف می کند را دنبال کند. با انجام این کار او می توانست با خودش بیشتر صادق باشد. همین طور او اهدافی را برای کم کردن وزن و رسیدن به تناسب اندام برای این که بتواند به وسیله ی آن ها اهدافش را پیگیری کند تعیین کرد. همچنین در ادامه او می گوید که بدون داشتن برنامه من به هیچ وجه نمی توانم به کاهش وزن فکر کنم و مجددا مقداری وزن اضافه خواهم کرد.

  • از برنامه ی جایگزینی غذا استفاده کنید

طبق مراقبت حرفه ای مجاز، در طول روز از یک نوع غذای منظم مصرف کرده و بقیه را با شیر بستنی های مخصوص، و یا انواع سوپ عوض کنید. بر اساس اظهارات یکی از متخصصین چاقی در کلینیک اسکریپز در سن دیگو، دکتر کن فوجیکا، چنانچه بتوانید از این رویه استفاده کنید، در طول شش ماه در سال قادر خواهید بود که نتایج شگفت آوری مشاهده کنید.

  • برخی از مواد غذایی را پنهان کنید

باید بدانید که هر چیزی که مقابل دید نباشد باعث می شود که از ذهن برود، و سبب خواهد شد که به شما به خوردن آن هم فکر نکنید. بعد از این که توانستید خانه ی خود را از مواد غذایی که موجب می شوند شما نتوانید در برابر آن ها مقاومت کنید پاکسازی کنید، آلبرز به شما چنین توصیه می کند که بتوانید یک گام بیشتر بردارید: قفسه ها را در انبار و یا درون یخچال طوری مرتب کنید که مواد غذایی سالم مقابل دید شما بوده و دسترسی به آن ها راحت تر باشد. سعی کنید سبزیجات و میوه های تازه را در برابر دید خود بگذارید به جای این که درون کشوی یخچال بگذارید تا از این طریق زمانی که سر یخچال می روید و در یخچال را باز می کنید آن ها را دیده و می خورید.

  • هوشمندانه خرید کنید

سعی کنید برای تهیه ی وعده های غذایی تان برنامه ریزی داشته باشید و آن ها را به صورت پیش بینی نشده رها نکنید. بهتر است مواد تشکیل دهنده ی غذا ها را دم دست داشته باشید، در این صورت وسوسه نخواهید شد که سراغ غذا های آماده ی بیرون بروید. از منو هایی برای خود استفاده کنید که هم برای شما و هم خانواده تان مفید باشد، شاید سبزی سرخ شده ی شما هم بتواند همراه غذای بیرون باشد. سعی کنید لیست های مربوط به مواد غذایی را با هم ترکیب کنید، حتی در صورتی که شما به صورت کاملا جدا در حال پخت و پز هستید. بر اساس گفته ی آلبرز: بهتر است به انبار بزرگی از مواد غذایی ذخیره شده فکر نکنید و این کار را کنار بگذارید. مواد غذایی با حجم زیاد باعث می شود شما به پر خوری عادت کنید.

  • یک گروه حمایتی برای خود پیداکنید

اگر شما توسط یک گروه حمایتی، حمایت شوید این کار به شما کمک خواهد کرد که راحت تر کاهش وزن داشته باشید در مقایسه با زمانی که شما به تنهایی بخواهید این کار را انجام دهید. با این کار شما می توانید هدف، تشویق و حتی راهنمایی به دست بیاورید، حتی اگر رقابت کوچکی وجود داشته باشد، می تواند به شما انگیزه ی بیشتری برای رسیدن به هدف تان بدهد. یکی از افرادی که توانسته است در حدود ۴۶کیلو وزن کم کند، به نام دورانت می گوید: من کار خود را با مراقبان وزن آغاز کردم. وی می گوید: مربی من فوق العاده بود. شما می توانید علاوه بر جلسات شخصی تان از انجمن های آنلاین و رسانه های اجتماعی بازدید کنید. حمایت از طرف خانواده و نیز دوستان و آشنایان شما می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

  • منتقد درونی خود را گول بزنید

زمانی که از مسیر خارج می شوید، این که بخواهید خودتان را ببخشید کار سختی است. در این مورد روبینو می گوید: این گونه وانمود کنید که یکی از دوستانتان موجب شده که شما از ادامه ی راه منصرف شوید. بنابراین برای او یادداشتی بنویسید. بعد از اتمام نوشتن آن را باصدای بلند برای خودتان بخوانید. ممکن است که انجام این کار برای شما دلگرم کننده باشد و بهتر از هر چیز دیگری شما را به هدفی که داشتید و مسیری که می رفتید باز خواهد گرداند.

  • می توانید فیزیوتراپی را هم امتحان کنید

در این باره روبینو می گوید که: بهتر است سعی کنید که مجددا با بدن تان به خوبی ارتباط برقرار کنید. متخصصان فیزیوتراپی معمولا برای کار با اشخاصی که مسائل پزشکی و یا دچار مشکلاتی در زندگی روزمره ی خود شده باشند آموزش دیده اند. از آن ها به عنوان فردی که قرار است همانند یک مربی شخصی شما را آماده کنند نگاه کنید. وی برای شما برنامه ای متناسب با شما طراحی می کند، و با اجرای این برنامه تعادل، قدرت و محدوده ی حرکت شما بهبود خواهد یافت. با انجام فیزیوتراپی معمولا افرادی که به درد های مفصلی دچار هستند موجب کاهش درد های مفاصل خواهد شد.

  • با عضلاتتان بیشتر کار کنید

شاید شما این مورد را به درستی درک نکنید، ولی تنها عضلات شما با کاهش وزن اضافی در اطراف عضله ها تقویت نخواهد شد. و همراه با سوزاندم چربی های بدن شما خواستار حفظ عضلات خود می باشید. این عضله ها هستند که موجب چربی سوزی و کالری سوزی می شوند! ولی چنانچه از عضلات خود استفاده نکنید، باعث از بین رفتن آن ها خواهید شد. یک فیزیولوژیست ورزشی، به نام میرارستمسن، برای تراز کردن بدن، با استفاده از یک توپ تمرین حرکت چمباتمه به دیوار را انجام داد. انجام این حرکت باعث می شود تمامی عضله های اصلی پایین کمر به کار گرفته شوند.

  • رفتن به استخر

بر اساس گفته ی راسموسن: شنا به عنوان یک تمرین بدنی کامل است، که همراه با کالری سوزی زیاد می باشد. آب موجب نگه داشتن بدن شده و سبب می شود که بر روی مفاصل بدن هیچ فشاری وارد نیاید. به علاوه شما با ترکیبی از تمرینات هوازی و همین طور کار بر روی عضله ها می توانید فقط در یک فعالیت موجب صرفه جویی در وقت خود شوید.  چنانچه انجام این ورزش برای شما سخت است، بهتر است آن را در قسمت کم عمق تا ناحیه ی قفسه ی سینه انجام دهید، زیرا با این کار موجب کاهش تورم، افزایش جریان خون و نیز از بین رفتن درد خواهد شد.

  • نگاهی گذرا به اضافه وزن قبلی تان

صرف نظر از این که سایز شما به چه میزان تغییر کرده است، احتمال دارد که بدن شما هنوز هم به روش خوبی دچار تغییراتی شود. طبق گفته ی روبینو که می گوید: سعی کنید به خود یادآور شوید که با کم کردن اضافه وزن تان چه چیزی را به دست خواهید آورد. آیا باعث آزاد تر شدن لباس های شما شده؟ آیا با این کار چندین سانتی متر از میزان سایز شما کم شده؟ چنانچه مبتلا به بیماری دیابت هستید آیا باعث بهبود میزان قند خون شما شده است؟ آیا پس از کم کردن وزن می توانید تمرین بیشتری را انجام دهید؟ اگر به این پیروزی ها دست یافته اید می توانید به خود افتخار کرده و رسیدن به این پیروزی ها را برای خود جشن بگیرید.

  • انجام آزمایشی برای آپنه خواب

احتمالا با اضافه وزنی که دارید خواب خوب و مطلوبی هم ندارید. ابتلا به این وضعیت که به هنگام خواب تنفس شما قطع می شود معمولا بیشتر افراد چاق را درگیر می کند. ابتلا به آپنه خواب احتمال دارد که موجب ایجاد اختلال در خواب شما شود و شما هم متوجه آن نمی شوید. برخی از تحقیقات نشان می دهند که کمبود خواب موجب می شود که هورمون هایی که گرسنگی را تحت کنترل قرار می دهند تغییر پیداکنند. توصیه ی روبینی به شما این است که برای اطلاع از ابتلا به این مشکل بهتر است آزمایشی را انجام دهید و در صورت ابتلا به آپنه خواب، باید درمان را آغاز کنید.

  • در صورت استفاده از دارو های مربوط به کاهش وزن باید با پزشک مشورت کنید

  فوجیکا در این باره می گوید: بدن شما به صورتی تنظیم شده است که وقتی بین پنج تا ده درصد از اضافه وزن شما کاهش پیدا می کند، با کاهش وزن بیشتر مقابله می کند. هورمون هایی که به مغز شما پیام سیری را ارسال می کنند بعد از این دیگر پیام سیری را ارسال نمی کنند و شما مجددا احساس گرسنگی می کنید. وی همچنین می گوید: ما برای این که احساس سیری بیشتری داشته باشیم ممکن است از دارو هایی استفاده کنیم. زمانی که شما به این مرحله رسیدید، بهتر است با پزشک خود در این باره مشورت کنید که آیا استفاده از دارو های تجویز شده توسط پزشک و یا استفاده از دارو های بدون نسخه می تواند به شما کمک کند تا به کاهش وزن خود ادامه دهید یا نه.

  • به شکست هایتان اهمیت ندهید

ممکن است این اتفاق هم برای شما بیفتد که دیگر وزن هیچ تغییری نمی کند، و سعی و تلاش شما هیچ تاثیری در کاهش وزن شما نخواهد داشت. در این شرایط بهتر است به شکست فکر نکنید. در عوض باید اعتماد به نفس تان را برای این که دوباره دچار اضافه وزن بیشتری نشوید افزایش دهید. در این باره روبینو می گوید: همین که دچار اضافه وزن بیشتری نشوید خود به عنوان پیروزی به حساب می آید. چنانچه پس از گذشت سه ماه باز هم هیچ تغییری احساس نکردید، وقت آن رسیده که برنامه ی غذایی و نیز برنامه ی ورزشی خود را مجددا مرور کنید.

  • در نهایت برای کاهش وزن روی عمل جراحی فکر کنید

بر اساس گفته ی میشل ویکاری از ائتلاف چاقی: با کمک جراحی توانستم به کاهش وزن برسم و سلامتی به من بازگردانده شد و کمک کرد تا تغییرات دائمی در زندگی خود به وجود آورم. بعد از گذراندن دوران نوجوانی و اکثر زندگی دوران بزرگسالی خود در تلاش برای رژیم های غذایی خوب و به روز او تصمیم گرفت جراحی معده انجام دهد. با این روش او توانست ۳۵کیلو از اضافه وزن خود را کاهش دهد و از خیلی از مشکلات سلامتی، از قبیل افزایش فشار خون و ابتلا به رفلکس خلاص شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *