#


افراد صد ساله از آنچه می پندارید سالم ترند

صد ساله
26 جولای 2017 بدون نظر 1133 بازدید

افراد صد ساله از آنچه می پندارید سالم ترند

افرادی که به سن ۱۰۰ سالگی رسیده اند نسبت به آنچه که فکر میکنیم زندگی سالم تری دارند

طبق یک مطالعه جدید، کسانی که تا ۱۰۰ سال زندگی می کنند ممکن است سالم تر از آنچه محققان قبلا می پنداشته اند باشند. یافته های منتشر شده در مجله ژئونتولوژی: علوم پزشکی نشان می دهد که کسانی که حداقل ۱۰۰ سال زندگی کرده اند، بیماری های مزمن کمتری نسبت به مردان و زنانی که بین ۸۰ تا ۹۹ سالگی مرده اند داشته اند.

صد ساله ها می گویند کلید طول عمر، نگه داشتن رژیم و ورزش است

نویسنده، دکتر پل گلتر در بیانیه ای گفت: “هدف ما کسب درک بهتر چندگانه بیماری ها، یعنی تعداد و شدت بیماری های مزمن که صد ساله ها در اواخر عمرشان تجربه می کنند.”

محققان همچنان ادامه می دهند که چگونه سن افراد سالخورده که به سن ۱۰۰ سالگی می رسند بر سلامت آن ها تاثیر می گذارد. گلترت و همکارانش در تلاش برای کشف موضوع، اطلاعات مربوط به سلامتی را از حدود ۱۴۰۰ فرد صد ساله که در آلمان تا قبل از مرگشان زندگی می کردند، مطالعه کردند. داده ها به سه گروه مختلف تقسیم شدند: افرادی که در سن ۱۰۰ سالگی یا بالاتر مرده اند، افرادی که در ۹۰ سالگی جان خود را از دست دادند و کسانی که در ۸۰ سالگی فوت کردند، تقسیم شدند. محققان به طور خاص به شش سال نهایی زندگی آن ها متمرکز شدند.

دکتر گلرت گفت: “براساس این داده ها، صد ساله ها سه ماه قبل از مرگشان به طور متوسط ​​۳.۳ چنین شرایطی را تجربه کرده اند، در مقایسه با میانگین ۴.۶ مورد برای کسانی که در هشتاد سالگی فوت کرده اند.” “نتایج ما همچنین نشان می دهد که افزایش این شرایطی که طی چند سال آخر زندگی دیده می شود، در صد ساله ها کمتر از افرادی است که در سن ۹۰ تا ۹۹ سالگی یا ۸۰ و ۸۹ ساله مرده اند.”

افرادی که تولد ۱۰۰ سالگی خود را می بینند هیچ وجه مشترکی از لحاظ ژنی با بقیه ندارند.

اگر چه یافته ها نشان دادند که صد ساله ها موارد مختلفی از اختلالات زوال عقل و نارسایی قلبی را نسبت به بزرگسالان جوان تر در مطالعه داشتند، مشخص شد که کسانی که پس از رسیدن به ۱۰۰ سالگی فوت کرده اند کمتر احتمال دارد فشار خون بالا، آریتمی قلبی، نارسایی کلیه و بیماری های مزمن داشته باشند. برای تایید این نتایج، محققین مطالعات بیشتری را باید انجام دهند.

به گفته کلینیک مایو دلایل بسیاری وجود دارد که چرا مردم طول عمر بیشتری دارند، اما این به دلیل کشف آنتی بیوتیک ها، مراقبت های بهتر، بهبود درمان بیماری های مرتبط با سن و آموزش های بهداشتی بهتر است. به گفته دکتر جیمز کلیلند، مدیر کلینیک مایو و رابرت ارنن در سال ۲۰۱۶ با این حال، بسیاری از سوالاتی که در مورد نحوه زندگی افراد در سن های زیاد وجود دارد، یک رمز و راز باقی ماده است، .

“افراد ۱۰۰ ساله و بالاتر، به نظر می رسد که انعطاف پذیر و غیر قابل خراب شدن هستند. دکتر کرکلند در بیانیه ای گفت که ما می خواهیم در مورد ۱۰۰ ساله ها هر چه می توانیم بیاموزیم، به ویژه ژنتیک آن ها، تا ببینیم آیا درمان هایی وجود دارد که بتوانیم برای افزایش سطح سلامت برای جمعیت عمومی تلاش کنیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *