#


سنگ کلیه را چگونه درمان کنیم؟

21 ژانویه 2018 بدون نظر 3625 بازدید

سنگ کلیه را چگونه درمان کنیم؟

سنگ کلیه را چگونه درمان کنیم؟

سلمان اسلامی، متخصص کلیه و مجاری ادراری با توجه به مزایای جراحی سنگ کلیه به طریق بسته بیان کرد: این طریق زمانی کاربرد دارد که قطر سنگ بیش از دو سانتی متر باشد.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص کلیه و مجاری ادراری در خصوص معالجه سنگ کلیه اظهار کرد: در بعضی از موارد سنگ های کلیه و مجرای ادرار را نمی توان از طریق سنگ شکنی آن ها را از بین برد و در سنگ هایی که قطر آن ها بیش از دو سانتی متر، متعدد و یا بیش از حد پیوسته هستند این امکان وجود ندارد که از روش سنگ شکنی از راه شاک ویو و یا اورتروسکوپی استفاده کنید.

اسلامی در ادامه افزود: در این موارد برای اینکه درد کلیه را درمان کنید می توانید از روش کم تهاجمی به نام PCNL و یا جراحی بسته سنگ کلیه برای از بین بردن سنگ از کلیه استفاده کرد.

وی بیان کرد: از روش جراحی بسته برای معالجه سنگ های کلیه ای تنها در زمان هایی می شود که از آن استفاده کرد که قطر سنگ بالاتر از دو سانتی متر باشد ، به دنبال عفونت کلیه به وجود آمده شده باشد، جریان ادرار را ببندد و یا با روش ESWL (سنگ ‌شکنی بیرونی) شکسته نشده باشند.

عضو انجمن اورولوژی ایران و اروپا در خصوص مزیت مهم شیوه جراحی بسته (PCNL) بر روش های دیگر معالجه سنگ کلیه گفته است: سنگ شکنی از راه شاک ویو (ESWL) و یا اورتروسکوپی این است که در این شیوه برای تخلیه کردن و نابود کردن سنگ های کلیه بزرگ و مشکل ساز، از روشی کم تهاجمی  و امن به کار برده می شود. جراحی فقط در این صرت انجام می شود، در حالی که در روش های دیگر احتمال دارد که نیاز به تکرار معالجه داشته باشد.

اسلامی در مورد شناسایی بیمارانی که داوطلب برای عمل جراحی بسته سنگ شکنی می باشند اظهار داشت: پزشک پس از این که تصاویر رادیوگرافی و تصویربرداری لازم (تصاویر اشعه ایکس، سونوگرافی، ام آر آی ، KYB یا سی تی اسکن) را همراه با نتایج آزمایشات بررسی کرد در مورد انجام این روش تشخیص می دهد.

این متخصص کلیه و مجاری ادراری بیان کرد: پیش از این که جراحی روش بسته را انجام دهید بسیار اهمیت دارد که ادرارتان فاقد هیچ عفونتی باشد. به همین دلیل اگر شک دارید که مجرای اداری تان عفونت دارد و یا سوزش ادرار، خون در ادرار، بی اختیاری  یا احساس ضرورت برای ادرار کردن و یا تکرر دارید باید یان مسائل را به جراح تان اطلاع دهید تا کارهایی که در این خصوص لازم است را انجام دهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *