#


کار بیش از 55 ساعت در هفته سلامت قلب را تحدید می کند

سلامت قلب
25 جولای 2017 بدون نظر 1045 بازدید

کار بیش از 55 ساعت در هفته سلامت قلب را تحدید می کند

ساعتهای طولانی در محل کار سلامت قلب را تحت تاثیر قرار می دهد

ساعتهای طولانی در محل کار میتوانند باعث احساس فشار و خستگی شما شوند، اما ممکن است بر سلامت قلب شما نیز تأثیر بگذارد. براساس یک مطالعه جدید، کارکنانی که بیش از ۵۵ ساعت در هفته کار می کنند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به ضربان قلب نامنظم، به نام فیبریلاسیون دهلیزی یا A-fib هستند.

محققان در مطالعه بر روی نزدیک به ۸۵،۵۰۰ مردان و زنان میانسال از بریتانیا، دانمارک و سوئد، تحقیق کردند و دریافتند که افزایش بیش از ۵۵ ساعت در هفته با ۴۰ درصد افزایش خطر ابتلا به A-fib در طی ۱۰ سال آینده ارتباط مستقیم دارد ، در مقایسه با کسانی که استاندارد ۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته کار می کردند.

زنانی که ساعت کار طولانی دارند خطر قابل توجهی از سرطان و بیماری های قلبی آنها را تحدید می کند

“این یافته ها نشان می دهد که ساعت کار طولانی با افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی، شایع ترین آریتمی قلبی همراه است،” مایکا کوییمکی، پژوهشگر ارشد، در بیانیه ای در مجله علم روز گفت. “این می تواند یکی از مکانیسم هایی باشد که خطر ابتلا به سکته مغزی را در میان کسانی که طولانی مدت کار می کنند را توضیح می دهد.”

طبق گفته پزشکان کلینیک مایو علاوه بر سکته مغزی، اگر A-fib کنترل نشود، ممکن است قلب را تضعیف کرده و منجر به نارسایی قلبی شود.

طبقه بندی موارد بر اساس ساعت کاری در هفته

کیویماکی و همکارانش همه شرکت کنندگان را به گروه هایی که بر اساس ساعت کارشان سازماندهی می شوند تقسیم بندی کردند: کمتر از ۳۵ ساعت در هفته؛ ۳۵ تا ۴۰ ساعت؛ ۴۱ تا ۴۸ ساعت؛ ۴۹ تا ۵۴ ساعت؛ و بیش از ۵۵ ساعت. کسانی که ۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته کار می کردند به عنوان گروه کنترل (یا مقایسه) استفاده می شدند. پس از شروع مطالعه هیچ یک از افراد دارای A-fib نبودند. براساس یافته های منتشر شده در مجله اروپایی قلب، طی پیگیری ۱۰ ساله، ۱،۰۶۱ مورد جدید کشف شد.

میزان تاثیر ساعات کاری نسبت به سابقه بیماری قلبی

کوییمکی گفت: “نه نفر از ده موارد فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی که سابقه بیماری های قلبی و عروقی پیش از موعد نداشته اند، رخ داد.” “این نشان می دهد که افزایش خطر احتمالا در اثر ساعات کار طولانی است به جای اثر هر گونه بیماری های قلبی و عروقی پیش از این یا همزمان، اما برای شناخت مکانیزم های مرتبط تحقیق های بیشتری مورد نیاز است”.

مادرانی که شیردهی کرده اند به احتمال کمتر به مشکلات مشکلات قلب دچار می شوند.

اما قبل از اینکه شما نگران باشید که برنامه کاری شما ممکن است بر روی قلب شما تأثیر بگذارد، مهم است که توجه داشته باشید که یک فرد جوان و سالم که ساعات طولانی کار می کند خطر ابتلا به A-fib بسیار کمی دارد. او خاطر نشان می کند خطرناک تر کسانی هستند که به علت عواملی مانند سیگار کشیدن، فشار خون بالا و یا دیابت خود را در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری های قلبی قرار می دهند.

اما به غیر از ساعت کاری افراد باید به نوع کار افراد نیز توجه کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *