#


قلب خود را سالم نگه دارید تا مغزتان در آینده سالم باشد

سلامت قلب
22 جولای 2017 بدون نظر 1005 بازدید

قلب خود را سالم نگه دارید تا مغزتان در آینده سالم باشد

چگونگی تاثیر سلامت قلب بر بهبود کارکرد و رشد مغز در میان سالی

با توجه به یک مطالعه جدید، افرادی که مراقبت های قلب خود را در بیست سالگی جدی می گیرند و برای داشتن قلب سالم تلاش می کنند زمانی که به میانسالی ​​می رسند از سلامت مغزی بهتری نسبت به بقیه برخوردار خواهند بود.

در گزارشی که در مجله عصب شناسی منتشر شده است، محققان با کمک گرفتن از انجمن قلب آمریکا (۷ روش ساده زندگی)، که لیستی از عوامل کلیدی سلامت است که با به کار بردن آن ها قلب شما سالم می ماند. ۷ روش ساده عبارت اند از از نگه داشتن کلسترول در کنترل، کنترل فشار خون، کاهش قند خون، خوردن سالم، کم کردن وزن، توقف سیگار کشیدن و فعال بودن. کمی تعجب آور است که این فعالیت ها با سلامت مغز مرتبط است؛ چرا که مغز بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در بدن است؛ ورزش، به عنوان مثال، باعث می شود که ضربان قلب سریع تر باشد، که جریان خون و اکسیژن را به مغز افزایش می دهد.اما چه نوع ورزش برای مغز بهترین است؟

نتیجه تحقیقات طولانی

محققان گروهی از ۵۱۸ نفر با سن حدودی ۵۱ ساله که به مدت ۳۰ تحت نظر بوده اند را مورد بررسی قرار دادند. هنگامی که مردان و زنان مطالعه را شروع کردند، آنها یک سری معاینات بهداشتی انجام دادند، سپس هر دو تا پنج سال این آزمایشات را انجام دادند و اسکن مغزی به مدت ۲۵ سال را مورد مطالعه قرار دادند. هر کس از ۰ تا ۱۴ امتیاز برای چگونگی استفاده از ۷ دستورالعمل زندگی ساده طبقه بندی شدند.

کسانی که در ابتدا در بالاترین سطح طبقه بندی شده بودند، احتمال بیشتری داشت تا وقتی که به سن میانسالی ​​می رسند، حجم مغزی بیشتری داشته باشند. نویسندگان مطالعه می گویند که هر امتیازی که یک فرد در ۷ روش زندگی ساده به دست آورد، با یک سال کاهش انقباض مغز مرتبط بود. هر کس به مقیاصی که با این ۷ روش زندگی ساده ایجاد شده از این روش ها استفاده کرده است میزان کوچک شدن مغزش در سنین میانسالی کم تر خواهد بود.

نسبت اندازه مغز و ناتوانی مغز

مایکل برنکس، یکی از متخصصان پیش دانشگاهی در پزشکی پیشگیرانه در دانشکده پزشکی فینبرگ دانشگاه نورث وسترن، در یک ایمیل به مجله تایم توضیح می دهد: “میزان حجم مغز، نسبت به حجم سر، با سلامت بهتر ارتباط دارد.” “آتروفی مغزی – حجم مغز کوچکتر را با مرگ مغزی و ناتوانی مغزی مرتبط دانسته است.” مطالعات پیشین، اندازه مغز کوچکتر را با نمرات عملکرد مغزی و افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سکته مغزی در سنین میانسالی و فراتر از آن، پیوند داده اند. بنکس می گوید: تحقیقات مشابه بیشتری در مورد زنان و مردان ادامه می یابد که بینش جدیدی در ارتباط بین قلب و مغز ایجاد خواهد کرد. او می گوید: “مهم است که چگونه سلامت قلب و عروق در طول عمر به تغییرات ساختاری مغز در این افراد مربوط می شود، به طوری که آنها از نوجوانی و بلوغ تا میانسالی را طی می کنند.” این نشان دهنده ی ارتباط فاهش میان سلامت مغز و قلب است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *