#


سر دردهای خطرناک / آشنایی با علل سردرد های صبحگاهی

سر دردهای خطرناک
30 نوامبر 2017 بدون نظر 1085 بازدید

سر دردهای خطرناک / آشنایی با علل سردرد های صبحگاهی

سر دردهای خطرناک / آشنایی با علل سردرد های صبحگاهی

طبق گفته رییس انجمن سر درد ایران زمانی که احاس کردید سر دردهای گذشته شما پیشرفت کرده اس به هیچ وجه از دارو های مسکن استفاده نکنید بهترین کار ممکن این است که به پزشک مراجعه کنید. زیرا استفاده زیاد از داروهای مسکن علاوه بر عوارضی که دارد موجب ابتلا به سردرد های شدید و نیز تداوم سردرد ها می شود.

به گزارش ازمن بپرس، جام جم نوشته: به گفته دکتر منصوره تقاء پزشک متخصص مغز و اعصاب، ابتلا به سردرد های ناگهانی و شدید، سردردی که موجب کاهش بینایی یا اختلال حرکتی شده، سردرد های مداوم در بارداری و حتی پس از زایمان، سردردی که قبل از سن پنج سالگی یا بعد از پنجاه سالگی اتفاق می افتد، سردردی که در برخی افراد که سابقه بدخیمی در بعضی نقاط بدنشان دارند، باید خیلی جدی گرفته شوند و احتمال این می رود که بی توجهی به این گونه سردرد ها عوارض جبران ناپذیر و خطرناکی برای فرد داشته باشد.

سر دردهای خطرناک

وی در ادامه گفته هایش افزود: چنانچه فردی فاکتور های خطر قلب و عروقی دارد دچار سردرد جدید و یک طرفه شده باشد احتمال دارد علامت تشکیل لخته ای در دیواره ی یک سرخرگ بزرگ باشد و ممکن است در روز های آینده فرد به سکته مغزی دچار شود.

این متخصص همچنین افزود: فاکتور های خطر قلبی و عروقی شامل سابقه بیماری عروق قلب، دیابت، کلسترول بالا، فشار خون بالا می باشند. افرادی که مبتلا به سکته مغزی یا خونریزی مغزی می شوند امکان این وجود دارد که علاوه بر وجود نقص های عصبی به سردرد نیز مبتلا شده باشند.

آیا سردرد های سمت چپ مغز خطرناک تر هستند؟

جواب رییس انجمن سردرد ایران این است که: قانون کلی در این زمینه وجود ندارد. چون بیشتر کنترل افراد بر صحبت کردن و یا کنترل اندام حرکتی شان در قسمت راست بدن برعهده نیمکره چپ مغز است و چنانچه فرد دچار سردردی شده باشد و علت سردردش وجود لخته در عروق طرف چپ مغزش باشد به همین خاطر سردردهای قسمت چپ را خطرناک تر ارزیابی کرده اند.

سر دردهای خطرناک

دکتر تقاء همچنین اشاره کرد: گونه هایی از سردرد که به طور ناگهانی اتفاق بیفتد یا سردری که در حال افزایش باشد، یا سردردی که موجب کاهش بینایی و یا اختلال در تعادل شود و نیز سردردی که سبب بی حالی و یا ایجاد خواب رفتگی دست و پاها شود باید حتما پیگیری شده و توسط پزشک متخصص معاینه شود چون ممکن است به خاطر بی توجهی به آن خطرساز باشد.

وی همچنین در مورد سردرد های صبحگاهی گفته: این نوع سردرد ممکن است علل مختلفی داشته باشد از جمله این علل می توان به فشارخون بالا، آرتروز گردن، داشتن خروپف در زمان خواب با وقفه های تنفسی، و نیز ساییده شدن دندان ها بر هم در هنگام خواب اشاره کرد.او گفت: یکی دیگر از علل سردرد که خوشبختانه کم شیوع تر می باشد افزایش فشار داخل جمجمه است که در این حال با بیدار شدن نیز موجب سردرد بیشتری در فرد می شود.

آیا کایروپراکتیک بری درمان انواع سردرد مفید است؟

دکتر تقاء در پاسخ به این سوال نیز افزود: تاثیر کایروپراکتیک بیشتر در سردرد هایی است که منشا آن از گردن می باشد. ولی برای این کار نیز باید قبل از انجام هر کاری ابتدا با معاینه گردن و تصویر برداری از آن وضعیت گردن را ارزیابی کرد تا بتوان از حرکت های آسیب زا جلوگیری کرد.

سر دردهای خطرناک

همچنین دکتر تقاء متذکر شد: زمانی که به سردرد های گاه بگاه دچار می شوید سعی کنید تاریخ، مدت، شدت و عوامل موثر را یادداشت کرده تا با این اطلاعاتی که ثبت کرده اید بتوانید زمانی که به پزشک مراجعه می کنید در کنترل سردرد تان به او کمک کنید.

در آخر رییس انجمن سردرد ایران اشاره کرد: که بیشتر سردرد هایی که مردم به آن مبتلا می شوند از نوع خوش خیم مثل سردرد های میگرنی یا تنشی بوده که می توان کنترلشان کرد اما زمانی که مکررا در یک ماه به آن دچار شدید با کمک یک پزشک متخصص آن را درمان کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *