#


زگیل تناسلی بیماری که خطرناک تر از ایدز است

زگیل تناسلی
5 دسامبر 2017 ۲ نظر 1653 بازدید

زگیل تناسلی بیماری که خطرناک تر از ایدز است

زگیل تناسلی بیماری که خطرناک تر از ایدز است

رشدی که بیماری زگیل تناسلی دارد خطرناک تر از ایدز است

زگیل تناسلی یا بیماری(کوندیلوما آکومیناتا) یک نوع بیماری است که طی سال گذشته روزانه یک تا دو نفر به این بیماری دچار می شدند اما در سال جاری این تعداد به ده تا پانزده نفر رسیده است، این نشان دهنده این این است که بیماری زگیل تناسلی در حال اپیدمی شدن می باشد.

زنانی که دچار زگیل در ناحیه تناسلی شان می شوند باید هرچه سریع تر به مخصص زنان مراجعه کرده و چنانچه مردی به این بیماری دچار شود باید برای درمان نزد یک متخصص مجاری ادرار برود.

در میان زنانی که مبتلا به ایدز هستند، ابتلا به این بیماری بیشتر رایج است و میزان شیوع این بیماری نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است.

درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی چیست؟

زمانی که در ناحیه تناسلی مرد یا زنی زائده گوشتی کوچکی ایجاد شود به این زائده های گوشتی زگیل تناسلی می گویند. این بیماری از طریق نوعی ویروس که از تماس مستقیم با زگیل تناسلی و یا پوستی که آلوده به این نوع ویروس است به وجود می آید و معمولا با ارتباط جنسی با فرد مبتلا به فرد دیگر منتقل می شود. همچنین مبتلایان به ایدز بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.

راه های درمانی که برای این بیماری وجود دارد از جمله انجماد کردن، سوزاندن واستفاده از لیزر برای از بین بردن زگیل می باشد که توسط متخصصان پوست انجام می گیرد.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

یک راه مطمئن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد و آن تزریق واکسن آن در سنین نه سالگی تا حدود بیست و پنج سالگی می باشد، در حقیقت این واکسن باید قبل از انجام هر گونه فعالیت جنسی تزریق شود.

دکتر عبدالباقی در این خصوص چنین می گوید: انواعی از ویروس که در واکسن وجود دارد، کمتر به زگیل تبدیل می شود. اما زمانی که زگیل در فردی ایجاد شود، نشان دهنده این است که شاید انواع دیگر ویروس نیز به طریق جنسی به فرد انتقال یابد، پس باید برای مبارزه با آن انواع دیگر ویروس باز هم واکسن تزریق شود.

افرادی که رابطه جنسی را شروع کرده اند دیگر تزریق واکسن بر آن ها فایده ای ندارد و در صورتی که مبتلا به زگیل تناسلی می شوند باید برای بهبودی از راه های درمانی آن استفاده کنند.

واکسن هایی که برای پیشگیری از بیماری زگیل تناسلی وجود دارند به هیچ وجه در ایران نیست و اگر افراد بخواهند از این واکسن ها استفاده کنند باید از خارج تهیه کنند.  اینواکسن مانند واکسن های دیگری که به ایران وارد می شوند به ایران وارد می شود و بعضی از پزشکان آن را در اختیار دارند.

زگیل تناسلی و خطرات آن برای زنان

زگیل تناسلی ممکن است موجب ابتلا به سرطان دهانه رحم شود

بیماری زگیل تناسلی به تنهایی یک بیماری کشنده و خطرناک به شمار نمی آید، اما چون تحقیقات نشان می دهد که می تواند عاملی برای ابتلا به سرطان دهانه رحم باشد باید به آن توجه زیادی بشود. در اکثر موارد ویروس زگیل تناسلی به سرطان تبدیل نمی شود و لی در برخی موارد که این ویروس به سرطان منتهی شود و سریع تشخیص داده نشود ممکن است به مرگ بیانجامد.

با شنیدن نام زگیل تناسلی ما فکر ما به این سمت می رود که فردی که مبتلا به زگیل تناسلی شده است احتمالا انواع مختلفی از ویروس که با سرطان دهانه رحم نیز مرتبط است کسب کرده باشد. بیشتر نگرانی این است، نه اینکه بخواهیم بگوییم که تمام افرادی که به زگیل مبتلا شده اند صد در صد سرطان دهانه رحم نیز می گیرند. همان طور که گفته شد خود این بیماری به تنهایی کشنده نیست و فقط از راه تماس جنسی به فرد دیگر منتقل می شود.

این بیماری به این دلیل خطرناک است که وقتی ویروس آن به بدن فرد منتقل می شود هیچ نشانه ای مبنی براینکه فرد به زگیل تناسلی شده دیده نمی شود، و احتمال دارد بروز این بیماری حتی سالیان طولانی هم به طول بیانجامد. در تمام این سال ها بدون اینکه خود شخص اطلاعی داشته باشد منتقل کننده این ویروس خواهد بود.

توصیه هایی برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

می توانید برای پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری از راه های زیر استفاده کنید.

یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از این بیماری آموزش و اطلاع رسانی مخصوصا برای جوانان است.

بهتر است به دختر ها و حتی پسرها نه گفتن را بیاموزید تا بتوانند در مواقعی که لازم است و شرایط نامناسب است نه بگویند و خودشان را به خطر نیندازند، به عنوان مثال زمانی که در میهمانی شرکت می کنندو همچنین به مکان ناشناسی که می روند چنانچه نخواهند وارد رابطه ای شوند به راحتی با گفتن نه خود را رها کنند.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

یکی دیگر از راه های مناسبی که می توان برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی از آن استفاده کرد کاندوم می باشد. در هرحال استفاده از کاندوم می تواند راه خوبی برای کمتر کردن شیوع بیماری باشد. برای مثال چنانچه برای رابطه مقعدی از کاندوم استفاده شود هم خطر ابتلا به زگیل در زن کاهش می یابد و هم در مرد مشکلی به وجود نمی آید.

درمان زگیل تناسلی با استفاده از لیزر

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های ویروسی می باشد که انتقال آن از طریق برقراری رابطه جنسی صورت می گیرد و می توان با تزریق واکسن به موقع و همچنین نداشتن رابطه جنسی نا مناسب ابتلا به آن را کاهش داد. هر چند خطر ابتلا به سرطان از طریق زگیل تناسلی خیلی کم است و جای هیچ گونه نگرانی و اضطراب نیست اما می توانید با انجام برخی معاینات دوره ای، انجام دستورات پزشک، و همچنین استفاده از لیزر موجب کنترل بیماری و یا حتی درمان کامل آن شوید.

با احتباس پرتو لیزر می توان امکان سوزانده شدن بافت را فراهم کرد بدون اینکه به نواحی اطراف آن آسیبی برسد و با این کار بدون ایکه جای زخم باقی بماند منجر به درمان سریع بیماری می شود. علاوه براین انرژی زیادی که نور لیزر دارد سبب می شود که رگ هایی که اشتباها دچار آسیب دیدگی شده اند سریع سوزانده شده و به طور مجازی، باعث می شود عمل بدون هیچ گونه خونریزی انجام شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *