#


9 توصیه پزشکی برای جلوگیری از زوال عقل

زوال عقل
23 جولای 2017 بدون نظر 1211 بازدید

9 توصیه پزشکی برای جلوگیری از زوال عقل

از ورزش کردن بیشتر تا کنترل افسردگی برای جلوگیری زوال عقل  (دمنشا)

بر اساس گزارشی از اولین کمیته لنست پیشگیری از ابتلا به زوال عقل، یک مورد در سه مورد از بیماری زوال عقل با این ۹ روش زندگی بیماریشان قابل پیشگیری بوده است.

بر اساس یک گزارش جدید که در کنفرانس بین المللی انجمن انجمن آلزایمر (AAIC) در لندن ارائه شده است، حدود یک سوم موارد دمنشا می توانند پیشگیری شوند اگر عوامل شیوه زندگی مانند دیابت و فشار خون بالا را مدیریت کنند.

علاوه بر این، این گزارش راه های درمان ضعف را بدون استفاده از داروهایی که معمولا تجویز می شوند، مشخص می کند. این گزارش تلاش مشترک ۲۴ کارشناس در سراسر جهان است که تحقیقات موجود در مورد پیشگیری و درمان دمنشا را جمع آوری کرده اند. این تحقیق نه فاکتور خطر را نشان می دهد (همانطور که در تصویر به شما اطلاعات داده می شود) که احتمال ابتلا به آلزایمر و دیگر گونه های زوال عقل را افزایش می دهد.

پیشگیری زوال عقل به درمان آن ارجعیت دارد

دکتر لن اشنایدر، ارایه دهنده پروژه ها در AAIC، در بیانیه ای گفت: “تمرکز زیادی روی تولید داروها برای جلوگیری از زوال عقل، از جمله بیماری آلزایمر وجود دارد.” “اما ما نمی توانیم از پیشرفت های واقعی که در زمینه درمان زوال عقل، از جمله روش های پیشگیرانه ایجاد شده است، چشم پوشی کنیم.”

معرفی روش های ماهش زوال عقل

این گزارش می گوید میزان موارد جدید از زوال عقل ممکن است تا ۲۰ درصد کاهش یابد اگر همه موارد زیر مورد توجه قرار گیرد: افزایش آموزش از سنین جوانی، پیگیری و درمان کاهش شنوایی و مراقبت از فشار خون بالا و چاقی در میانسالی. علاوه بر این، اگر موارد خاصی از شیوه زندگی در اواخر زندگی مورد توجه قرار گیرد، از جمله درمان افسردگی و اجتماعی شدن، حتی موارد بیشتری را می توان کاهش داد.

اشنایدر گفت: “میزان بالقوه تاثیر کاهش این عوامل خطر بزرگتر بر زوال عقل از آنچه که ما تا به حال توانستیم تصور کنیم از اثرات داروهای تجربی فعلی بیشتر است.” “عوامل کاهش دهنده خطر زوال عقل ما را قادر می سازد راه حل های قوی برای کاهش بار جهانی دمنشا ایجاد کنیم”.

پیاده روی هفته ای می تواند به مبارزه با فرم معمولی دمنشا، کمک کند

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی حدود ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان در حال حاضر مبتلا به زوال عقل هستند و انتظار می رود این میزان تا سال ۲۰۵۰ تقریبا سه برابر شود. دمنشا یک اصطلاح گسترده است که شامل بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون و هانتینگتون می شود. درمان بیماری بسته به مرحله بیماری شامل درمان و دارو می شود. اما در گزارش جدید، نویسندگان در مورد داروهای خاص هشدار می دهند که سایر انواع مداخلات ممکن است موثرتر باشند.

اشنایدر گفت: “داروهای ضد پریشیوتیک معمولا برای درمان تحریک پذیری و پرخاش استفاده می شود، اما در مورد این داروها افزایش خطر مرگ، به علت عوارض جانبی قلبی عروقی و عفونتی، و برای آرام بخش بیش از حد، نیز این موارد وجود دارد که باعث می شود پیشگیری ارجعیت پیدا کند.”

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *